Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh nej. Jag har celiaki och har inte ens tänkt på att jag inte kan kyssa folk som ätit gluten. Fy. Nej. Gud vad jobbigt:arghh:

Kanske om jag hittar en person som sover absolut stilla och andas supertyst (jag kan inte somna om det visslar eller susar om någons andning) och vi har en väldigt stor säng OCH personen är okej med att ha 14-16 grader i sovrummet... Nej, not gonna happen:rofl:
Ja! Det var otroligt jobbigt, jag som älskar bröd fick hela tiden tänka mig för och det blev en alldeles för stor anpassning 😅 Jag kunde inte ens ta en hamburgare på stan och sen komma hem flera timmar senare och pussa honom, han var superkänslig.

Hmmm, säg inte det, det finns säkert massor av människor med liknande behov 😃 Du kräver ju åtminstone inte något totalt orimligt.
 
Fast kan inte fysisk närhet finnas utan just sömnen? Kanske inte för just dig, men jag hoppas att den kan det för min skull:o

Klart att det kan, jag lägger som sagt ingen värdering i hur man gör utan bara hur det är för mig :)

Edit: Sedan känner ju min särbo liknande som mig i frågan så det är ju inte så att någon av oss behöver kompromissa när det gäller det här.
 
Kom på en dealbreaker för mig som inte är så lätt att ta upp sådär på första dejten: vill aldrig dela säng/sovrum. Alltså visst att sova tillsammans ibland men kan liksom inte med att dela säng med någon varje natt. Misstänker också att min partner hade blivit galen på min brist på sömnrutiner och överkänslighet för ljud, värme, m.m. Men kanske inte är så många som absolut vill sova med sin partner heller? Jag hoppas i alla fall det...

Hade inte varit tillsammans med någon som inte vill dela säng.
 
Ja! Det var otroligt jobbigt, jag som älskar bröd fick hela tiden tänka mig för och det blev en alldeles för stor anpassning 😅 Jag kunde inte ens ta en hamburgare på stan och sen komma hem flera timmar senare och pussa honom, han var superkänslig.

Hmmm, säg inte det, det finns säkert massor av människor med liknande behov 😃 Du kräver ju åtminstone inte något totalt orimligt.
Bara nästan orimligt :rofl: Nej, men jag tror nog det finns någon för mig också. Kanske någon som hatar bröd och inte sover på samma tider som jag... :idea:En vampyr?
 
Var flera till dealbreakers jag såg andra nämna här som jag inser jag också har, tex:
Rökning, snusning. Hade det inte varit för hur lagarna ser ut så hade jag nog varit helt OK med nån som rökt cannabis då och då dock.
De som inte kan kontrollera sitt alkoholintag.
Och de som enbart har som intresse att "träffa vänner/dricka vin".

En nästan-dealbreaker är nån som aldrig kan tänka sig att tälta :laugh:
Jag är okej med både cannabis och snus, vanliga cigaretter går däremot helt bort :yuck: Det luktar för illa!

Däremot skulle jag nog ha som dealbreaker att vi aldrig någonsin tältar om vi ska iväg, vi sover på hotell eftersom jag är så löjligt bekväm av mig. Jag skulle aldrig boka till exempel vandrarhem eller hotellrum utan eget badrum 😅
 
Jag är okej med både cannabis och snus, vanliga cigaretter går däremot helt bort :yuck: Det luktar för illa!

Däremot skulle jag nog ha som dealbreaker att vi aldrig någonsin tältar om vi ska iväg, vi sover på hotell eftersom jag är så löjligt bekväm av mig. Jag skulle aldrig boka till exempel vandrarhem eller hotellrum utan eget badrum 😅

Hahaha!
Samma här 😁
Vilja tälta är en dealbreaker deluxe. Minst fyrstjärnigt hotell, annars stannar jag hemma.
 
Men är det tvunget att era partners nödvändigtvis ska sova med er? jag hade lätt kunnat tänka mig att läsa en bok eller lyssna på en podd (i tysta hörlurar såklart) i sängen medan min partner sov. Jag har väldigt flexibel dygnsrytm så kan ju sova medan min partner är på jobbet istället. Men det kanske är creepy och inte alls samma sak.
 
Men är det tvunget att era partners nödvändigtvis ska sova med er? jag hade lätt kunnat tänka mig att läsa en bok eller lyssna på en podd (i tysta hörlurar såklart) i sängen medan min partner sov. Jag har väldigt flexibel dygnsrytm så kan ju sova medan min partner är på jobbet istället. Men det kanske är creepy och inte alls samma sak.

Tvunget och tvunget... vi somnar ofta omslingrade och det är ofta någon av oss vänder sig på natten och tar den andras hand (vi snurrar runt rätt mycket, vi är lite stela på äldre dagar så vi måste röra oss under natten :laugh:). Jag har ofta problem med sömnen så någon som har ljud eller film igång (dvs något som lyser) skulle absolut inte funka för mig. Jag kan sova i dagsljus men skärmljus/lampljus stör mig ofta.
 
Men är det tvunget att era partners nödvändigtvis ska sova med er? jag hade lätt kunnat tänka mig att läsa en bok eller lyssna på en podd (i tysta hörlurar såklart) i sängen medan min partner sov. Jag har väldigt flexibel dygnsrytm så kan ju sova medan min partner är på jobbet istället. Men det kanske är creepy och inte alls samma sak.

Jag har inget behov av att sova ihop, har en stor säng men sover bäst ensam :)
 
Tvunget och tvunget... vi somnar ofta omslingrade och det är ofta någon av oss vänder sig på natten och tar den andras hand (vi snurrar runt rätt mycket, vi är lite stela på äldre dagar så vi måste röra oss under natten :laugh:). Jag har ofta problem med sömnen så någon som har ljud eller film igång (dvs något som lyser) skulle absolut inte funka för mig. Jag kan sova i dagsljus men skärmljus/lampljus stör mig ofta.
Önskar att jag också kunde ha det sådär mysigt! Låter ju superfint och romantiskt och mysigt!
Jag har inget behov av att sova ihop, har en stor säng men sover bäst ensam :)
Äntligen någon som jag! Det finns hopp:D
 
Önskar att jag också kunde ha det sådär mysigt! Låter ju superfint och romantiskt och mysigt!

Äntligen någon som jag! Det finns hopp:D

När jag var upp till särbon första gången berättade jag att jag har svårt för att sova bredvid någon (för det har jag haft tidigare). Första natten (dvs när vi blev ihop) så sov jag som en stock och har gjort det sedan dess bredvid honom. Om han har väldigt ont i kroppen och snurrar runt mycket kan jag vakna till lite men jag går aldrig upp i full vakenhet.

Edit: Ibland går jag och lägger mig tidigare men vaknar bara till lite när han kommer och lägger sig (inte alltid, ibland märker jag inte alls när han lägger sig).
 
För mig som särbo är det extremt viktigt för mig att sova med min partner. Jag lägger ingen värdering i det, det är bara så jag funkar. Jag tror det vore likadant även om vi vore sambos, fysisk närhet är viktigt för mig.

Jag har upptäckt de senaste dagarna att det är väldigt viktigt för mig att sova ihop med maken. Vi har sovit i varsina rum nu i en vecka pga min öroninflammation så jag inte kunnat ha öronproppar som vanligt. Vi bor ihop och umgås mycket när vi är lediga men jag saknar fan att sova med honom trots att jag får massa närhet av honom 😅 Jag trodde nog inte det var såhär viktigt för mig förrän nu.
 
Den främsta deal break jag kan komma på nu är att om han är i ett öppet förhållande och inte har samma syn på polyförhållanden som mig. Har varit med om alldeles för många som redan är i ett "primärförhållande" som antingen 1) är avundsjuka på sin partner som får ligga mer än han eller 2) anser att man som sekundärpartner inte får vara avundsjuk, ställa krav eller på något sätt får önska vara prioriterad typ någonsin.
Tycker att båda exemplen är tecken på den, som jag ofta upplever, synen jag inte klarar av att man inte får vara avundsjuk på sin partner eller att det finns en hierarki som inte går att bryta. När det förstnämnda händer har han i princip aldrig pratat med sin partner om det. Det hela är som upplagt för drama och skadade känslor.
 
Den främsta deal break jag kan komma på nu är att om han är i ett öppet förhållande och inte har samma syn på polyförhållanden som mig. Har varit med om alldeles för många som redan är i ett "primärförhållande" som antingen 1) är avundsjuka på sin partner som får ligga mer än han eller 2) anser att man som sekundärpartner inte får vara avundsjuk, ställa krav eller på något sätt får önska vara prioriterad typ någonsin.
Tycker att båda exemplen är tecken på den, som jag ofta upplever, synen jag inte klarar av att man inte får vara avundsjuk på sin partner eller att det finns en hierarki som inte går att bryta. När det förstnämnda händer har han i princip aldrig pratat med sin partner om det. Det hela är som upplagt för drama och skadade känslor.
Jag testade att vara ihop med någon som var poly en gång. Kruxet var att han ljög för mig om att han hade andra. Så han var öppet poly, men inte öppen med när eller hur eller med vem. Sen dess är nog polypersoner en hel dealbreaker i sig för mig, även om jag förstår att alla inte tänker lika dant. Men hur ska jag veta det liksom?
 
Kom på en dealbreaker för mig som inte är så lätt att ta upp sådär på första dejten: vill aldrig dela säng/sovrum. Alltså visst att sova tillsammans ibland men kan liksom inte med att dela säng med någon varje natt. Misstänker också att min partner hade blivit galen på min brist på sömnrutiner och överkänslighet för ljud, värme, m.m. Men kanske inte är så många som absolut vill sova med sin partner heller? Jag hoppas i alla fall det...

Finns säkert de som tycker som du. Jag tycker själv det är en självklar grej av ett förhållande. Däremot är det omöjligt för mig att sova om tjejen vill sova mig, alldeles för varmt för att inte tala om att ena armen brukar domna. Så jag brukar få härda ut tills hon somnat, så kan jag slinka undan lite smidigt sen så jag ligger för mig själv och kan somna :D
 
Finns säkert de som tycker som du. Jag tycker själv det är en självklar grej av ett förhållande. Däremot är det omöjligt för mig att sova om tjejen vill sova mig, alldeles för varmt för att inte tala om att ena armen brukar domna. Så jag brukar få härda ut tills hon somnat, så kan jag slinka undan lite smidigt sen så jag ligger för mig själv och kan somna :D
Typ som när jag lägger barn :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 226
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 049
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 452
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp