Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Den här" har också barn varannan vecka. Det verkar väl iofs inte vara ett hinder från hans sida att ses, barnet verkar rätt van att umgås med pappas kompisar. Vi umgås ju liksom på ett kompissätt så det är nog inget traumatiserande för barnet. Förstår givetvis om en väljer att inte introducera ny partner för barnen speciellt tidigt, men vi är ju inte ens ute och dejtar så det är nog rätt oskyldigt i det här fallet :angel: Det är väl typ gå till en lekpark eller leka med hunden.
Jag tänker iofs att det är ju ett oskyldigt sätt att se om barnet är av sådan art att jag kan vistas i närheten. Väldigt skeptisk där så kanske är det ett bra sätt att dra av plåstret och utesluta detta helt...

Ja, min son är ju också van med manliga vänner till mig, en av mina närmaste vänner är kille, och en till vän längre ner på gatan som svänger förbi i bland med och snackar lite skit, , sen alla andra lösa bekanta med, så det är inget konstigt för honom heller. Sen är han i samma ålder som snickarens barn så tror han skulle tycka det vore kul med ny kompis att leka med så tror inte alls det skulle bli något konstigt, däremot så känner jag väldigt bra saker för snickaren och jag tror faktist att jag vill detta som det känns nu, och då blir det jobbigt om det inte skulle bli något av det endå och sonen frågar var och varannan dag när vi kan åka dit och hälsa på igen ungefär. 🤣

Så jag väljer att vänta iallafall tills vi vet vart vi står. Vi har ju inte haft något snack än om någonting, han kanske dejtar andra också eller tycker det är så pass nytt så han inte har några problem om jag skulle göra det heller. Vill som sagt avvakta tills vi vet båda vilket håll det kommer gå åt. Fortsätter vi träffas och bägge två kommer fram till att vi verkligen vill ha ett förhållande med varandra så ser jag inget problem med att barnen får träffas kanske vid någon lekpark eller annan barnvänlig aktivitet, tror som sagt bara att dom uppskattar en jämnårig kompis. 😊

Sen behöver ju inte vi stå och hångla upp varandra i början såklart, men bara det att vi skulle kunna ses och sitta och prata med varandra under barnveckorna skulle vara skönt. Det är ju då jag har mest tid eftersom jag inte jobbar något alls den veckan. 😂

Men det kommer, om vi kommer dit. Jag har inte bråttom alls. Snart är det mörkt, kallt och snö, då blir jag ännu tröttare så då kanske det är skönt att det håller sig till några dagar varje månad bara. 😂

Jag var ju så jäkla nöjd med att vara själv så bara det här att jag ens är intresserad av en annan är ju som en chock för mig! 😂😂😂😂
 
Jag var ju så jäkla nöjd med att vara själv så bara det här att jag ens är intresserad av en annan är ju som en chock för mig! 😂😂😂😂

Du och jag är väldigt lika i mkt :cautious: :angel:

För egen del är det dock mest så att mitt liv är så himla lugnt och skönt (läs: jag har alldeles för mkt drama och svårigheter ändå så det finns inte utrymme för nåt mer) så jag har tom aktivt valt bort kärlek och dito relationer. Jag Orkar inte med sånt. Det är tillräckligt för mig att hålla ihop vardagen faktiskt, med djur, heltidsjobb, kompisar och att parera för mitt berg&dalbana-mående. Så rent förnuftsmässigt känner jag att vi får dra i handbromsen och sluta ses så mkt. Även om det känns kul och lättsamt nu så vet jag av erfarenhet att jag kommer krascha förr eller senare. Det har hänt Alla gånger jag träffat nån innan så jag hade liksom bestämt mig för att strunta i hela grejen och acceptera att jag är ensam för det är enklast så.

Jag är Mkt störd av att ens intressera mig för nån. Första gången vi sågs pratade jag mest med Alla andra som var på samma ställe, för jag ville inte ens lära känna nån snubbe i min egen ålder för jag vill vara ifred :grin:
 
Du och jag är väldigt lika i mkt :cautious: :angel:

För egen del är det dock mest så att mitt liv är så himla lugnt och skönt (läs: jag har alldeles för mkt drama och svårigheter ändå så det finns inte utrymme för nåt mer) så jag har tom aktivt valt bort kärlek och dito relationer. Jag Orkar inte med sånt. Det är tillräckligt för mig att hålla ihop vardagen faktiskt, med djur, heltidsjobb, kompisar och att parera för mitt berg&dalbana-mående. Så rent förnuftsmässigt känner jag att vi får dra i handbromsen och sluta ses så mkt. Även om det känns kul och lättsamt nu så vet jag av erfarenhet att jag kommer krascha förr eller senare. Det har hänt Alla gånger jag träffat nån innan så jag hade liksom bestämt mig för att strunta i hela grejen och acceptera att jag är ensam för det är enklast så.

Jag är Mkt störd av att ens intressera mig för nån. Första gången vi sågs pratade jag mest med Alla andra som var på samma ställe, för jag ville inte ens lära känna nån snubbe i min egen ålder för jag vill vara ifred :grin:

Ja, jag har ju också ”kraschat” när jag dejtat tidigare, just för att det blir sån jäkla press på att vi ska ses så ofta. Jag vill ju (normalt sett) inte det! Som sagt, på mina jobbveckor så gör jag antingen 72 eller 96 timmar, sen mina lediga veckor har jag grabben. Någonstans där emellan så ska jag hinna med häst, hund, hus och framförallt mig själv. Det ska till MYCKET för att jag ska prioritera ännu en sak till att lägga tid och energi på då det tidigare inte har blivit bra, och jag har verkligen varit 100% nöjd och tillfredsställd med att leva själv, har verkligen inte gått och saknat något/någon alls så är väldigt förvånad att det hittills känns så himla bra som det gör.

Men då har han som sagt väldigt mycket egna intressen som tar tid, plus barn han med, vilket verkligen underlättar.
 
@Fibusen Jag precis. Det ska Väldigt mkt till hos en man för att intressera mig faktiskt. Det är en sån skör tråd att det nästan är omöjligt, och håller nåt i längden är jag den första att förvånas. Ingen har gjort det hittills så rent statistiskt lär det inte ske. Därav att jag alltid blir besviken.
 
Var rädd om dig @Viva, det är lätt att börja tumma på saker som kan känns små i början men innan man vet ordet av det så har de gått så mycket längre😕
Tack för omtanken. :heart Det är en av de saker som gör att jag tvivlar på om jag vill ha ett "vanligt" förhållande. Jag är sällan ledig på kvällar och helger och jag vill inte prioritera bort saker som får mig att må bra.
 
@Fibusen Jag precis. Det ska Väldigt mkt till hos en man för att intressera mig faktiskt. Det är en sån skör tråd att det nästan är omöjligt, och håller nåt i längden är jag den första att förvånas. Ingen har gjort det hittills så rent statistiskt lär det inte ske. Därav att jag alltid blir besviken.
Samma här. Men för MIN del har jag förstått att det nog handlat minst lika mycket om mig som andra omständigheter, och att det för mig varit rätt väg att gå att försöka identifiera och jobba med de bakomliggande orsakerna istället för att fortsätta vara cynisk och uppgiven och gång på gång bli besviken.
 
Samma här. Men för MIN del har jag förstått att det nog handlat minst lika mycket om mig som andra omständigheter, och att det för mig varit rätt väg att gå att försöka identifiera och jobba med de bakomliggande orsakerna istället för att fortsätta vara cynisk och uppgiven och gång på gång bli besviken.

Jag lägger naturligtvis inte skulden på mina fd partners. Jag ser inte nån direkt skuld öht i detta. Det är mest ett konstaterande att jag inte kan behålla intresset för en partner i längden, mkt beror givetvis på mina egna issues men mkt beror också på att det sipprat fram en unken syn på genusordning, en oförståelse för att jag vill vara självständig, totalt olika behov av sex vilket lett till tjat och gnäll osv osv. Sånt som med tiden gör att jag tappar respekt och/eller gnista. Och då har det inte känts värt att fortsätta.

Lite som jag känner kring att jag inte vill ha barn - det är inte värt uppoffringen jag behöver göra i mitt liv.
 
Jag vet. Bara att jag känner mig elak. Och jag vet att han inte mår så bra. Men det är inte mitt jobb att "fixa" honom.
Helt rätt. Och även om man inte mår bra så kan man bete sig respektfullt mot andra. Män som blir dumma så fort de mår dåligt tenderar att bli jävligt otrevliga att ha någon nära relation med är min erfarenhet. Då blir det partnern som ska fixa allt och så mår båda dåligt för att mannen inte orkar försöka ta itu med sitt mående...
 
Japp. Jag måste avsluta. Jag gillar honom och när det är bra är det bra men så är det ju alltid. Han är så väldigt gränslös. Säger allt han tänker och det är inte alltid bra saker, eller så säger han att han bara skämtade men ge fan i att säga något elakt alls då.
Låter som att du är inne på rätt spår. Bra att du tänker på dig själv, det tycker jag inte alltid är så lätt.
Jag har så svårt för såna människor som aldrig tänker innan de pratar och sen ska rädda det med att "det var ju ett skämt".
 
Fö blev det hundrunda igår kväll igen :banghead: Måste ändå erkänna att den här snubben är jäkligt fin även om det tar emot väldigt mkt. Jag minns faktiskt inte när jag skrattade så mkt ihop med en man sist. Jag går nu och väntar på att det ska poppa upp nåt dåligt genusperspektiv eller nåt som jag kan börja irritera mig på. För enkelhetens skull, det är ju det jag är van vid, men jag ska erkänna att jag har ingen bra handlingsplan för om det inte sker :angel:
Idag hinner vi faktiskt inte ses, men vi talade om att ev ses på måndag. Är lite nervös inför det faktiskt eftersom det inbegriper barnet...:nailbiting: :o
 
Trodde det var slut på detta nu, men psykotjejen ringde tre gånger inatt. En gång från sitt eget nummer, har det blockat, så såg att det var hon. Efter det ringde hon två gånger från hemligt nummer.
Jag sov dock så vaknade upp till det imorse som tur var.
Seriöst, när ska tjejen ge sig?

Men vafan. Har du skrivit åt henne att du undanber dig All kontakt? Om inte så gör det, och nästa gång så polisanmäler du henne :mad:
 
Men vafan. Har du skrivit åt henne att du undanber dig All kontakt? Om inte så gör det, och nästa gång så polisanmäler du henne :mad:
Sjukt nojig över att ta kontakt med henne alls. Rädd att det blir värre. Tror inte polisen bryr sig om detta heller så att hota med det känns meningslöst.
Men råkar jag svara när hon ringer så säger jag det. Men tar inte upp kontakt med henne för att säga det. Kan ta hus i helvete då..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 216
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 431
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp