Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hrm, en annan tjej jag skrivit med en del på tinder nu som frågar om att chatta/prata via nått annat än tinder. Insåg förra gången att det inte var en bra idé eftersom jag tycker det är lite drygt att ha kvar nån sån på messenger/whatsapp eller dyl om man kanske aldrig ens träffas, eller träffas och det inte känns bra.

Nä ska nog se till att vi träffas först och främst istället.
Många frågar ju om snap. Men jag ger hellre min messenger än snap.
Snap är ju sämst för att ha en vettig konversation tycker jag och då tänker jag att personen bara vill ha bilder.
Men vissa vill väl ha en försäkran om att man är den man säger, vilket jag kan förstå.
 
Hrm, en annan tjej jag skrivit med en del på tinder nu som frågar om att chatta/prata via nått annat än tinder. Insåg förra gången att det inte var en bra idé eftersom jag tycker det är lite drygt att ha kvar nån sån på messenger/whatsapp eller dyl om man kanske aldrig ens träffas, eller träffas och det inte känns bra.

Nä ska nog se till att vi träffas först och främst istället.
Många frågar ju om snap. Men jag ger hellre min messenger än snap.
Snap är ju sämst för att ha en vettig konversation tycker jag och då tänker jag att personen bara vill ha bilder.
Men vissa vill väl ha en försäkran om att man är den man säger, vilket jag kan förstå.

Jag träffar aldrig någon utan att ha chattat på någon annan app först, helst Telegram men annars Messenger eller Whatsapp (inte snap eller kik, de förknippar jag bara med snubbar som vill skicka dick pics). Dels för att Tinder är störig att chatta på tycker jag, och buggar en del så ibland funkar inte meddelanden på nån timme. Men ffa vill jag få en mer vardaglig känsla, eller vad man ska kalla det, och se och skicka lite aktuella bilder innan det känns intressant för mig att ses. Blir det inget mer är det ju bara att ta bort personen/chatten sen.
 
Hrm, en annan tjej jag skrivit med en del på tinder nu som frågar om att chatta/prata via nått annat än tinder. Insåg förra gången att det inte var en bra idé eftersom jag tycker det är lite drygt att ha kvar nån sån på messenger/whatsapp eller dyl om man kanske aldrig ens träffas, eller träffas och det inte känns bra.

Nä ska nog se till att vi träffas först och främst istället.

Jag försökte byta från tinder så snabbt som möjligt om personen verkade vettig. Tinder är så trist för chatt.
Bara att ta bort personen om det inte blir träff eller om man inte klickar.
 
Det kommer fortsätta. Gränslösa människor saknar den där spärren och det är ingenting som växer ut helt magiskt. Han kommer vara sådär resten av sitt liv. Tyvärr.
Jag inser det. Han har erbjudit sig att sluta dricka (åtminstone när vi träffas) men jag ser inte heller att de kommer göra skillnad. Han beter sig liknande när han är förhållandevis nykter också.
 
Jag inser det. Han har erbjudit sig att sluta dricka (åtminstone när vi träffas) men jag ser inte heller att de kommer göra skillnad. Han beter sig liknande när han är förhållandevis nykter också.

Men bara dumpa? Vad är det att spara på? Beter han sig så illa redan i ett inledningsskede då de flesta visar sina bästa sidor, så vad komma skall?
Det är liksom inte en förhandling. Det är frågan om du vill leva med nån som behandlar dig illa?
 
@Sezziyanen Jag chattar gärna enbart på Tinder, men kan tycka det ger lite "mera" att även lägga till snap, där man kan dela bilder etc från sin vardag, och på så vis få en ännu bättre känsla av hur personen är.

Sedan är det ju en bra test för att se om killen börjar tjata om en massa bilder (orkar inte med sådant, finns 5 bilder på min Tinderprofil så det får väl räcka), och om han kan hålla sig ifrån att skicka dickpics....

Tillägg: Föredrar snap pga där är det enkelt att hålla sig anonym samt att blocka/radera folk om man vill.
 
Såg att jag visst betalar för match som jag loggade in på i februari nån gång 🤦🏼‍♀️
De hade gått från engångsbetalning till prenumeration såklart! Nu kan man inte avsluta inom 48 timmar heller. Smart affärside.

Så jag loggade in för att avsluta. Då skrev direkt en kille jag sagt till två gånger att jag inte vill träffas, såklart. Han har visst köpt ett hus i spanien... grattis
 
Hur gör man "sånt här"?
Nätdejting känns smidigast, men sist jag hade Tinder så fick jag 0 matchningar, Mötesplatsen känns väl OK, men retar mig lite på att man måste betala för att kunna göra nånting mer än att gå med. Har inte ens ekonomi att ha Spotify premium just nu pga dubbla boenden och trasig bil, så hehe :o
 
Har matchat med en kille på jobbet, idag började han prata med mig, vi har mest bara hälsat annars..

Vi har skrivit lite på instagram tidigare, men sen träffade han nån och slutade skriva... han verkar vara singel igen då han dök upp på tinder igen igår iallafall.

Båda är blyga så det blev rätt akward :D han är egentligen för ung, men men... vi får väl se om det händer nåt!
 
Hur gör man "sånt här"?
Nätdejting känns smidigast, men sist jag hade Tinder så fick jag 0 matchningar, Mötesplatsen känns väl OK, men retar mig lite på att man måste betala för att kunna göra nånting mer än att gå med. Har inte ens ekonomi att ha Spotify premium just nu pga dubbla boenden och trasig bil, så hehe :o
Hinge, Bumble, Good Ones är lite mer seriösa appar än tinder. Jag använder dem i alla fall och tycker det.
 
Är fortfarande så jävla skadeglad över blundern som ett gammalt ragg har gjort.

Han arbetar i en av stans finaste designbutiker och på sin Facebookprofil har han angett inredningsdesigner som yrke. Synd bara att han har råkat tagga fel företag som arbetsgivare så istället för den exklusiva butiken han faktiskt arbetar i hamnar man istället hos en turkisk pizzeria om man trycker på länken 😂😂😂

Det har stått så sen i april, han verkar inte ha märkt något än 😆
 
Ikväll har jag varit och hängt lite hos min vad-det-nu-är (vägrar säga dejt :o) och har även träffat barnet :nailbiting: Det gick ju faktiskt bra, inga konstigheter även om barnet undrade varför vi skulle stanna så sent, men ville inte gå och lägga sig för att hen hellre ville vara med hunden...

Nu kommer vi inte ses mer på minst en vecka då jag har min familj på besök. Det känns lite trist men jag tänker att det kan ju vara bra att dra lite i handbromsen nu när saker börjar rulla på av sig självt. Tycker det är läskigt så det kommer ju lägligt med en liten reflektionspaus. Eller nåt :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 324
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 184
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 567
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 285

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp