Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ang sugardejting... på Nyhetsmorgon idag om en fejkad sugardatingsida som gått ut med reklam för att kartlägga intresset. Ska bli intressant att se inslaget :) Hoppas det är dessa annonser vi sett och upprörts över och inte en verklig sida... Nu nog om detta OT :)
 
Och jag tolkade det ungefär så som @Tonto tolkade det och tyckte det lät sunkingt, men vi kanske kan lämna det där med sugardaddys nu?
Jag bara a) är häpen över att vuxna människor inte vet hur man läser citattecken och b) tycker inte om när folk blir medvetet (?) feltolkade samt avsnästa och uppläxade för något de inte menat. Jag iaf kan bli rätt ledsen när det händer mig.
 
Jag tycker som du @em-pirre irre. @Sharpless "roligt" tolkade jag som den direkta motsatsen till roligt.
Jag reagerar inte över "roligt" (eller "roligaste" som @Sharpless faktiskt skrev), jag reagerar över resterande från @Sharpless inlägg (min fetning): "Roligaste" jag sett, var någon som letade efter en sugar daddy, men skrev att hon inte hade sex med denne. Eh, så du vill alltså ha pengar, men inte ge något i utbyte?"


Jag tycker som @Tonto, den meningen är sunkig. Sen kan man absolut diskutera moralen i att ens söka efter en sugardaddy men själva andemeningen att en kvinna inte kan ge något mer i ett förhållande än det rent sexuella gör mig rätt irriterad.
 
Jag tror inte vi har pratat jämställdhet eller könsroller en enda gång, så intresserade är vi 😅
Har dock aldrig känt något behov av det heller. Vi har delat och hjälpts åt med allt från dag ett. Planerar och diskuterar tillsammans, ingen är någon projektledare, ingen har något huvudansvar. Är ett dugg orolig att hamna i någon kvinnofälla. Vi ska heller ha inte ha barn.
Vardagen med V är extremt enkel, annars hade jag inte ens tänkt tanken på att flytta ihop 😅
Inga slöa mansbebisar i mitt hem 😒

Det som inte ger problem behöver inte diskuteras tänker jag? Jag hade det likadant - var gift i 20 år och jag tror inte vi pratade om jämställdhet och könsroller en enda gång. Och då hade vi ändå barn ihop. Just den delen bara funkade väldigt bra - precis som du hade jag aldrig stått ut med något annat! (förhållandet tog slut av helt andra skäl)
 
Det som inte ger problem behöver inte diskuteras tänker jag? Jag hade det likadant - var gift i 20 år och jag tror inte vi pratade om jämställdhet och könsroller en enda gång. Och då hade vi ändå barn ihop. Just den delen bara funkade väldigt bra - precis som du hade jag aldrig stått ut med något annat! (förhållandet tog slut av helt andra skäl)

Jag håller med dig. Men när det gäller att bilda mig en uppfattning om hur en ny bekantskap ser på frågor som väger tungt för mig så leder jag in på samtal där det visar sig var han står. Jag slösar inte tid på nån som har sunkig syn på genusroller. På samma vis som jag inte slösar tid på nån som inte fyller upp förväntningarna på andra vattendelande plan, tex synen på djur, barn etc.
 
Har en prenumeration 🤦🏼‍♀️ på match som jag glömt avaktivera så lika bra att utnyttja den.

Många som frågar om bilderna är mina? Och om jag har linser... jag har 5 bilder och en med filter men den slätar bara ut huden. Ingen som gör om mina ögon eller så. Två osminkade bilder.
Är det en komplimang?
 
Jag håller med dig. Men när det gäller att bilda mig en uppfattning om hur en ny bekantskap ser på frågor som väger tungt för mig så leder jag in på samtal där det visar sig var han står. Jag slösar inte tid på nån som har sunkig syn på genusroller. På samma vis som jag inte slösar tid på nån som inte fyller upp förväntningarna på andra vattendelande plan, tex synen på djur, barn etc.

Jag tycker sånt märks rätt tydligt när man skriver utan ledande frågor. Hur han uttrycker sig och sen hur han beter sig. Hur det ser ut hos honom osv. Små saker avslöjar väldigt mycket.

Sen är jag väldigt tydlig med att jag är pedant och inte accepterar minsta oreda, har noll tålamod och väldigt låg toleransnivå.
Precis som jag är tydlig med att jag hellre skjuter mig själv i foten än skaffar barn/dejtar någon med barn.
Att framstå som sympatisk är inte min grej 😁
 
Precis som jag är tydlig med att jag hellre skjuter mig själv i foten än skaffar barn/dejtar någon med barn.
Att framstå som sympatisk är inte min grej 😁
Det här skriver jag under på! Jag får ofta kritik för mina krav på en partner men jag är inte ett dugg intresserad av att framstå som sympatisk 😂 Jag vill inte ha någon halvdan som inte är en perfekt match, då lever jag hellre ensam.
 
Jag tycker sånt märks rätt tydligt när man skriver utan ledande frågor. Hur han uttrycker sig och sen hur han beter sig. Hur det ser ut hos honom osv. Små saker avslöjar väldigt mycket.

Jag skriver inte. Jag umgås. Och vi samtalar om saker och då tycker jag att jag känner av lite hur resonemangen ter sig. I text går det att frisera sanningen bättre.
Jag har förr tänkt att det visar sig väl med tid... men jag har ingen lust att ödsla tid på att upptäcka sånt som jag kan upptäcka i början innan jag investerat för mkt känslor och ångest. Jag är helt enkelt för ointresserad av ytterligare bekymmer i mitt liv. Förr var jag mer ödmjuk.
 
Jag bara a) är häpen över att vuxna människor inte vet hur man läser citattecken och b) tycker inte om när folk blir medvetet (?) feltolkade samt avsnästa och uppläxade för något de inte menat. Jag iaf kan bli rätt ledsen när det händer mig.

Tycker ungefär precis vad @Zinfernia skriver här ⬇ och har ärligt talat svårt att se hur man kan tolka det på annat vis, men uppenbarligen går det. 🤷‍♀️ Men är som sagt rätt färdig med att diskutera detta nu...
Jag reagerar inte över "roligt" (eller "roligaste" som @Sharpless faktiskt skrev), jag reagerar över resterande från @Sharpless inlägg (min fetning): "Roligaste" jag sett, var någon som letade efter en sugar daddy, men skrev att hon inte hade sex med denne. Eh, så du vill alltså ha pengar, men inte ge något i utbyte?"


Jag tycker som @Tonto, den meningen är sunkig. Sen kan man absolut diskutera moralen i att ens söka efter en sugardaddy men själva andemeningen att en kvinna inte kan ge något mer i ett förhållande än det rent sexuella gör mig rätt irriterad.
 
Jag skriver inte. Jag umgås. Och vi samtalar om saker och då tycker jag att jag känner av lite hur resonemangen ter sig. I text går det att frisera sanningen bättre.
Jag har förr tänkt att det visar sig väl med tid... men jag har ingen lust att ödsla tid på att upptäcka sånt som jag kan upptäcka i början innan jag investerat för mkt känslor och ångest. Jag är helt enkelt för ointresserad av ytterligare bekymmer i mitt liv. Förr var jag mer ödmjuk.

Jag tänkte på Tinder osv när jag skriver 😊
Som sagt så tycker jag det kommer fram snabbt. Är inte ett dugg ödmjuk jag heller 😁
Försöker aldrig sälja in mig och det brukar göra att skräpet går ut själva 🙄
 
Konstigt nog så ville min dejt gärna träffas ännu en gång, så jag gjorde nog inte bort mig helt ändå nu senast... Lite osäker om vi är en bra match, men tänker att jag ger det någon gång till iaf, skulle vilja lära känna honom lite bättre innan jag tar ett beslut. Så imorgon ska vi laga middag tillsammans, det kan ju bli trevligt. :)

Måste väl hitta på ett smeknamn till honom nu som det är 3dje daten, länge sedan jag träffat någon såhär många gånger...! Tror han kan få heta Långa Killen, aka LK, det blir väl bra?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 061
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 157
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 298
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 819
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp