Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Prata eller skriva om känslor med någon jag inte känner väl är uteslutet. Att man har varit sambo eller inte säger ingenting. Att man funkar att bo med en person betyder inte att man funkar med en annan och tvärtom. Det finns ju dessutom så många upplägg på samboskap.
Vissa kommer över sitt ex redan innan de gjort slut, andra tar år på sig.
Så därför är de frågorna helt oväsentliga för mig.
 
Jag lutar nog också lite åt att det är rätt ointressant för mig att veta om tidigare relationer, fast jag är lite kluven. Fetbort går iaf killar som har "galna ex", liksom antingen var hon galen från början och han var en dålig människokännare eller så blev hon galen av att vara med honom och inget av det skriker partnermaterial till mig. 🤷‍♀️
 
Inte heller jag ar sa fortjust i att ga igneom relationshistoria, framforallt inte med en relativt ny dejt - det ar personligt, paverkat av en mangd faktorer som man kanske inte vill/kan ga in pa, och sager egentligen inte sa mycket om personen?

Tycker det ar en ganska oartig och invasiv fraga, och det hade absolut paverkat hur jag sag pa personen som fragade
 
"Har du varit singel länge?"

Vad är syftet med en sån fråga, tycker ni?
Jag tycker det är en trist fråga och blir alltid fientligt inställd mot folk som känner ett behov av att ställa den i ett tidigt skede. Syftet är nog olika från person till person, men jag tänker att många vill avgöra om personen är färdig med sitt ex (och vem är de att avgöra det?!). Men om man varit singel längre tid så kan det också ses lite konstigt. Jag tycker frågan är helt värdelös för svaret säger ingenting än om frågeställarens fördomar. Man kan vara över sitt ex samma sekund man lämnat en relation. Man kan också fortfarande vara hang-up på ett ex flera år efter relationens avslut. Har man varit singel länge kan det bero på typ en miljon olika saker.
 
Vad gäller tidigare förhållanden... jag är egentligen inte intresserad av det men hur man pratar om sina ex kan säga rätt mycket om en person. Har alla expartners varit knäppa etc säger det nog mer om personen man dejtar än exen. Dvs någon som snackar skit om sina ex skickar upp varningsflaggor för mig. Kan också tillägga att jag aldrig ställt frågan hur länge någon varit singel eller fått den.

Min särbo har kontakt med flera av sina ex och det har även jag, inga konstigheter. Hur det än är har många av våra ex varit vettiga människor men att det inte fungerat med ett förhållande av en eller annan anledning.
 
Tips på hur man inte raggar, signerat den uppenbart höga killen på nattbussen i helgen.

*Petar på tjejen på sätet längre bort*
- Öh! Vill du gå på dejt?
- Nej.
- Va?! Inte ens när du har fyllt 30 sen?
- Nej.
- Men tänk om alla killar är slut dårå? Finns inga kvar?
- Jag har redan kille.
- Ah. Skit också.
 
Tips på hur man inte raggar, signerat den uppenbart höga killen på nattbussen i helgen.

*Petar på tjejen på sätet längre bort*
- Öh! Vill du gå på dejt?
- Nej.
- Va?! Inte ens när du har fyllt 30 sen?
- Nej.
- Men tänk om alla killar är slut dårå? Finns inga kvar?
- Jag har redan kille.
- Ah. Skit också.
Själv blev jag precis titulerad "dammen" av någon random snubbe 😁

Blir nog ingen dejt där heller.

Screenshot_20201005_095401.jpg
 
Men hur får man de svaren genom den frågan? Man kan ju tex antingen haft ett långt förhållande som precis slutat eller flera korta förhållanden varav det sista slutade för ett år sen...

Följdfrågor, det brukar det ju ofta bli i ett samtal... Men många berättar direkt lite mera än bara att svara specifikt på frågan. Särskilt de med barn har jag fått lära mig den hårda vägen att verkligen ta reda på att förhållandet är helt, totalt slut.

Om personen inte vill prata om tidigare förhållanden så drar jag öronen lite åt mig, instinktivt...


@ekra det är inte direkt en dealbreaker om någon inte varit i ett förhållande innan, men det kommer leda till följdfrågor från mig då jag kan se det som ett varningstecken, särskilt om det gäller män. 🙃
 
I övrigt så frågar jag numera istället: "Jag antar att du är singel...?" och ser hur de reagerar på den frågan, oftast får jag veta direkt då hur länge de varit singla.

Börjar dock kännas lite som att jag själv passerat "bäst före" datumet, efter drygt 3 år som officielt singel... :p Men brukar försvara det med att jag är kräsen (vilket är sant).
 
I övrigt så frågar jag numera istället: "Jag antar att du är singel...?"
Det gör jag också numer efter att jag gick på niten att falla för en kille som raggade på mig på en kryssning för några år sedan. Vi hade skitkul i 14 dagar tills jag insåg att någonting inte stämde och kollade upp honom, och ja, han var ju folkbokförd tillsammans med en tjej och på frågan erkände han att de var ihop och att de varit tillsammans i ett gäng år. Såklart sa han att de skulle separera och att han inte älskade henne mm mm osv etc. Den stackarn vet fortfarande ingenting, fast han och jag hade en "relation" i typ ett år. Vi hörs fortfarande ibland. De bor fortfarande ihop och bygger nu ett hus.

Den killen lärde mig massor om hur kritisk jag ska vara till män.
 
Det gör jag också numer efter att jag gick på niten att falla för en kille som raggade på mig på en kryssning för några år sedan. Vi hade skitkul i 14 dagar tills jag insåg att någonting inte stämde och kollade upp honom, och ja, han var ju folkbokförd tillsammans med en tjej och på frågan erkände han att de var ihop och att de varit tillsammans i ett gäng år. Såklart sa han att de skulle separera och att han inte älskade henne mm mm osv etc. Den stackarn vet fortfarande ingenting, fast han och jag hade en "relation" i typ ett år. Vi hörs fortfarande ibland. De bor fortfarande ihop och bygger nu ett hus.

Den killen lärde mig massor om hur kritisk jag ska vara till män.

Men..va?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 411
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 050
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 075
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 804
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp