Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller med er. Jag upplever dock inte frågan i sig som särskilt intim. Om någon frågade mig hur länge jag varit singel så brukade jag svara "4 år" inte "4 år. Det var en destruktiv relation som slutade i ett självmordsförsök så idag har jag svåra anknytningsproblem" :D Det är väl lite "small talk", en fråga i raden av många andra frågor. Min erfarenhet är inte heller att det varit en särskilt känslig fråga, inte ens för mig som just har en trasslig historia, eftersom det är lätt att välja ett svar som är anpassat till nivån på diskussionen.

När jag och min sambo dejtade fick jag veta att han haft en relation tidigare, och den varit lite över 7 år. När jag frågade varför den tagit slut berättade han att han inte varit kär längre, men berättade inte mer än så, och han var också väldigt noggrann med att inte säga ett enda ont ord om henne. Det tyckte jag sa lite om hans egen integritet och karaktär, vilket givetvis hamnade på + listan.

Ja alltså varför fråga om det inte leder till fler frågor tänker jag? För 4 år säger ju inte så mycket.
Enligt min erfarenhet blir det oftast någon typ av reaktion på svaret eller följdfrågor.

Jag tänker att vi båda (förhoppningsvis) är singlar och just på en dejtingsajt för att bilda nya relationer. Sen om han blev singel för två veckor eller 8 år kvittar för mig.
 
Ja alltså varför fråga om det inte leder till fler frågor tänker jag? För 4 år säger ju inte så mycket.
Enligt min erfarenhet blir det oftast någon typ av reaktion på svaret eller följdfrågor.

Jag tänker att vi båda (förhoppningsvis) är singlar och just på en dejtingsajt för att bilda nya relationer. Sen om han blev singel för två veckor eller 8 år kvittar för mig.

För mig har det ändå varit lite skillnad, om man tittar på min egen empiriska studie i ämnet alltså :D :angel: Nyblivna singlar har varit på ett sätt och "den eviga singeln" på ett annat. Så jag kan bli lite nyfiken på lite vart de befinner sig i livet. Nu får man ju inte svar på det genom att fråga hur länge någon varit singel, men jag tycker ändå att det är en av fler pusselbitar som berättar en del om en person :)
 
För mig har det ändå varit lite skillnad, om man tittar på min egen empiriska studie i ämnet alltså :D :angel: Nyblivna singlar har varit på ett sätt och "den eviga singeln" på ett annat. Så jag kan bli lite nyfiken på lite vart de befinner sig i livet. Nu får man ju inte svar på det genom att fråga hur länge någon varit singel, men jag tycker ändå att det är en av fler pusselbitar som berättar en del om en person :)

Jag utgår mest från mig själv och försöker att inte ha fördommar därefter :)
När jag var singel 8år var det inte självvalt men var hellre det än i en dålig relation.
 
Jag utgår mest från mig själv och försöker att inte ha fördommar därefter :)
När jag var singel 8år var det inte självvalt men var hellre det än i en dålig relation.
Samma här. Har varit i några längre relationer >2 år, bott som sambo ett par gånger och haft lite korta raggrelationer. Sen var jag singel i typ sju år, och älskade det! Hade lätt fortsatt så om det inte var för att jag inte kan tänka mig att vara utan R 😁

Några av mina X är jätteknepiga, andra jättegulliga men fel för mig. Har ytterst ytlig kontakt med en av dem, ingen alls med resten. Har liksom inte så mycket gemensamt med nån jag hängde med för 15-20 år sedan 🤷‍♀️ (har inga vänner från den tiden kvar heller).

Gör det mig till ett miffo? Säkert. Tur nog hittade jag ett miffo som matchar mig 😁 Hans relationshistorik är inget som intresserar mig heller, så länge vi känner att vi vill ha samma relationstyp framöver.
 
Samma här. Har varit i några längre relationer >2 år, bott som sambo ett par gånger och haft lite korta raggrelationer. Sen var jag singel i typ sju år, och älskade det! Hade lätt fortsatt så om det inte var för att jag inte kan tänka mig att vara utan R 😁

Några av mina X är jätteknepiga, andra jättegulliga men fel för mig. Har ytterst ytlig kontakt med en av dem, ingen alls med resten. Har liksom inte så mycket gemensamt med nån jag hängde med för 15-20 år sedan 🤷‍♀️ (har inga vänner från den tiden kvar heller).

Gör det mig till ett miffo? Säkert. Tur nog hittade jag ett miffo som matchar mig 😁 Hans relationshistorik är inget som intresserar mig heller, så länge vi känner att vi vill ha samma relationstyp framöver.

Ja det blir lite taskigt att få nån typ av label när det bara är så livet blivit. Att träffa sitt livs kärlek är det ju inte alla som gör vid 16 liksom :D
 
Yeey, killen från i söndags skrev nyss och deklarerade att han ville träffas igen! Jag hade börjat tappa hoppet lite iom att han inte hörde av sig alls i går... Klurar på en passande respons, gissar att "Tack och lov" inte är lämpligt..! :cautious: :rofl:

Förslag på bra saker att göra på en andra dejt? Vädret är uruselt, så de flesta utomhusaktiviteter går bort. Är det lite för "på" att fråga om han vill bjuda hem mig på middag? :angel:
 
Yeey, killen från i söndags skrev nyss och deklarerade att han ville träffas igen! Jag hade börjat tappa hoppet lite iom att han inte hörde av sig alls i går... Klurar på en passande respons, gissar att "Tack och lov" inte är lämpligt..! :cautious: :rofl:

Förslag på bra saker att göra på en andra dejt? Vädret är uruselt, så de flesta utomhusaktiviteter går bort. Är det lite för "på" att fråga om han vill bjuda hem mig på middag? :angel:
Museum? Jag har insett att jag mer och mer bör undvika fika, lunch eller liknande sittande aktiviteter, har så svårt att komma på nya saker att prata om när det inte finns något nytt som händer!
 
Museum? Jag har insett att jag mer och mer bör undvika fika, lunch eller liknande sittande aktiviteter, har så svårt att komma på nya saker att prata om när det inte finns något nytt som händer!

Jag usch jag avskyr sittande aktiviteter som inte direkt inleder till så mkt vidare pratande. Kunde knappt sitta rakt upp och ner och äta middag med min särbo när jag hade en.
Finns en anledning till att hunden och karln fått traska mkt runt stan de här veckorna vi setts ;)
 
Random man börjar skriva till mig på messenger. Efter typ två rader avfärdar jag honom som ointressant och tackar för mig. Han blir då förnärmad och skickar en lång svada om att "kvinnor har så sinnessjuka krav och allt ska minsann vara perfekt från början". Jag frågar honom vad han menar att han kan erbjuda mig och får till svar:
"Jag är snäll och omtänksam"

Hahaha. Eh, nej tack.
 
Länge sedan jag skrev något i en dejtingtråd, vilket iof är ganska talande för hur mycket jag dejtar:p

Men det är ju inte heller speciellt lätt att hitta nån att dejta när ungefär alla jag kommer i kontakt med på olika sajter visar sig redan ha ett förhållande. Det står verkligen ingenstans att jag har nån önskan att vara nåns "älskarinna" :yuck: Däremot att jag tycker ärlighet är viktigt. Och när någon helt uppenbart inte är ärlig mot sin partner nu, varför skulle denna någon sedan vara ärlig mot mig? Så nej tack, jag är inte intresserad.

Är det bara jag som upplever att detta ökat? Att dejtsidor mest bara består av en massa folk som inte vågar göra slut med sina nuvarande partners?
 
Länge sedan jag skrev något i en dejtingtråd, vilket iof är ganska talande för hur mycket jag dejtar:p

Men det är ju inte heller speciellt lätt att hitta nån att dejta när ungefär alla jag kommer i kontakt med på olika sajter visar sig redan ha ett förhållande. Det står verkligen ingenstans att jag har nån önskan att vara nåns "älskarinna" :yuck: Däremot att jag tycker ärlighet är viktigt. Och när någon helt uppenbart inte är ärlig mot sin partner nu, varför skulle denna någon sedan vara ärlig mot mig? Så nej tack, jag är inte intresserad.

Är det bara jag som upplever att detta ökat? Att dejtsidor mest bara består av en massa folk som inte vågar göra slut med sina nuvarande partners?
Nej, vilken sorts personer försöker du ta kontakt med?
 
Länge sedan jag skrev något i en dejtingtråd, vilket iof är ganska talande för hur mycket jag dejtar:p

Men det är ju inte heller speciellt lätt att hitta nån att dejta när ungefär alla jag kommer i kontakt med på olika sajter visar sig redan ha ett förhållande. Det står verkligen ingenstans att jag har nån önskan att vara nåns "älskarinna" :yuck: Däremot att jag tycker ärlighet är viktigt. Och när någon helt uppenbart inte är ärlig mot sin partner nu, varför skulle denna någon sedan vara ärlig mot mig? Så nej tack, jag är inte intresserad.

Är det bara jag som upplever att detta ökat? Att dejtsidor mest bara består av en massa folk som inte vågar göra slut med sina nuvarande partners?
Nej inte vad jag märkt. Jag antar att alla är singel eller i öppet förhållande, men det står ju då
 
Nej inte vad jag märkt. Jag antar att alla är singel eller i öppet förhållande, men det står ju då

Nja, är ju inte obligatoriskt på hp och Tinder att uppge relationsstatus. Tyvärr, eller ja, hade nog inte spelat nån större roll ändå har jag en känsla av;)
Och även öppet förhållande har jag flera gånger märkt att det inte skrivs ut, utan det kommer upp sen.
Jag tänkte med att man kan utgå från folk på dejtingsajter men tydligen inte...
 
Nja, är ju inte obligatoriskt på hp och Tinder att uppge relationsstatus. Tyvärr, eller ja, hade nog inte spelat nån större roll ändå har jag en känsla av;)
Och även öppet förhållande har jag flera gånger märkt att det inte skrivs ut, utan det kommer upp sen.
Jag tänkte med att man kan utgå från folk på dejtingsajter men tydligen inte...
Du dejtar nog lite äldre killar än mig. Spelar nog ingen roll men.
Klart det inte är obligatoriskt att ange relationsstatus och att man kan ljuga. Men jag har nog aldrig varit med om att det sen kommit fram att den haft förhållande.
Sen är jag väl inte förvånad att det händer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 046
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 156
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 288
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 819
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp