Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur säger ni till folk efter en-två dejter att ni inte vill fortsätta med ytterligare? Tex om ni går på café, promenad, pub - vad det nu kan vara ett par gånger (eller kanske bara en)?

Känns som det ofta rinner ut i sanden isf om den ena inte riktigt svarar eller visar intresse. Men hur gör ni?
 
Hur säger ni till folk efter en-två dejter att ni inte vill fortsätta med ytterligare? Tex om ni går på café, promenad, pub - vad det nu kan vara ett par gånger (eller kanske bara en)?

Känns som det ofta rinner ut i sanden isf om den ena inte riktigt svarar eller visar intresse. Men hur gör ni?

Har varit ärlig och berättat för en att det inte fungerade. Känns bäst så. Men vi hade setts lite mer.

Men jag hade nog sagt ”Det var trevligt att ses, men jag känner tyvärr inte att vi klickar helt!” Eller något dylikt.
 
Har träffat vad-det-nu-är igen. Kände mig rätt skeptisk och tillbakadragen efter senaste veckans eländen, hade först ingen lust att ses alls men gick dit ändå med garden uppe till max. Vi hade ett bra samtal om det som varit nu på sistone, saker har klarnat och det känns helt lugnt med det. Men jag inser också att livet med den här killen kommer inte vara friktionsfritt. Han kommer döda mig eller göra mig hel, vettefan vad som känns värst men jag tror inte det finns nåt mellanting. Det är antingen eller. Allting med honom är så intensivt så jag ibland måste byta rum och andas. Han ser mig som ingen annan gör eller har gjort, jag kan varken gömma mig eller lura honom. Livsfarligt. Jag får verkligen fundera på om det är värt risken, dock är det svårt att vara rationell för ingen av oss är speciellt bra på att hålla oss ifrån. Om jag inte vill ha känslokaoset så ska jag definitivt hålla mig långt borta. Men han är magnetisk.
 
Har träffat vad-det-nu-är igen. Kände mig rätt skeptisk och tillbakadragen efter senaste veckans eländen, hade först ingen lust att ses alls men gick dit ändå med garden uppe till max. Vi hade ett bra samtal om det som varit nu på sistone, saker har klarnat och det känns helt lugnt med det. Men jag inser också att livet med den här killen kommer inte vara friktionsfritt. Han kommer döda mig eller göra mig hel, vettefan vad som känns värst men jag tror inte det finns nåt mellanting. Det är antingen eller. Allting med honom är så intensivt så jag ibland måste byta rum och andas. Han ser mig som ingen annan gör eller har gjort, jag kan varken gömma mig eller lura honom. Livsfarligt. Jag får verkligen fundera på om det är värt risken, dock är det svårt att vara rationell för ingen av oss är speciellt bra på att hålla oss ifrån. Om jag inte vill ha känslokaoset så ska jag definitivt hålla mig långt borta. Men han är magnetisk.
Antingen eller, döda eller hela mig, livsfarligt, känslokaos, intensivt.

De ord du använder. Sedan använder du andra ord också. Men polarisering är det som framträder. Det är precis som du säger farligt. Lockande om man är den typen av människa. Men det är farligt. Vill du utsätta dig för det?
 
Hur säger ni till folk efter en-två dejter att ni inte vill fortsätta med ytterligare? Tex om ni går på café, promenad, pub - vad det nu kan vara ett par gånger (eller kanske bara en)?

Känns som det ofta rinner ut i sanden isf om den ena inte riktigt svarar eller visar intresse. Men hur gör ni?

Jag har messat typ "Jag funderat och känner att det tyvärr inte klickar för mig. Önskar dig lycka till i dejtandet"

Har man bara träffats ett par gånger så känner jag ingen skyldighet att "ta ett samtal".
 
Jag har messat typ "Jag funderat och känner att det tyvärr inte klickar för mig. Önskar dig lycka till i dejtandet"

Har man bara träffats ett par gånger så känner jag ingen skyldighet att "ta ett samtal".

Är det messet om du träffat nån mer än ett par gånger? Eller skulle du säga så tex efter en förstadejt också där du inte tyckte personen var din typ?
 
Antingen eller, döda eller hela mig, livsfarligt, känslokaos, intensivt.

De ord du använder. Sedan använder du andra ord också. Men polarisering är det som framträder. Det är precis som du säger farligt. Lockande om man är den typen av människa. Men det är farligt. Vill du utsätta dig för det?

Jag har ingen aning. Det är därför jag skriver av mig här.
 
Hur säger ni till folk efter en-två dejter att ni inte vill fortsätta med ytterligare? Tex om ni går på café, promenad, pub - vad det nu kan vara ett par gånger (eller kanske bara en)?

Känns som det ofta rinner ut i sanden isf om den ena inte riktigt svarar eller visar intresse. Men hur gör ni?

Plockar bort personen och går vidare till nästa.
 
För mig är det självklart. Nej. Jag vill inte riskera att bli dödad.
Eller är det du som tolkar det så? Du kanske är antingen eller?
 
Är det messet om du träffat nån mer än ett par gånger? Eller skulle du säga så tex efter en förstadejt också där du inte tyckte personen var din typ?

Jag har dragit iväg mess till personer jag gått på 2 dejter med. Jag brukar fatta ett beslut om jag vill dejta vidare vid ett par veckors kontakt och ett par dejter. Och jag blir inte allt för djup och personlig med någon innan jag känner att det verkligen finns potential att dejta mer seriöst. Brukar hålla en mer allmän approach i början och har därför inga problem att avsluta i mess.
 
Hur säger ni till folk efter en-två dejter att ni inte vill fortsätta med ytterligare? Tex om ni går på café, promenad, pub - vad det nu kan vara ett par gånger (eller kanske bara en)?

Känns som det ofta rinner ut i sanden isf om den ena inte riktigt svarar eller visar intresse. Men hur gör ni?
Om jag bara träffat personen en-två gånger och personen inte hör av sig själv efteråt, låter jag kontakten självdö. Om personen däremot hör av sig svarar jag och meddelar att jag inte är intresserad av att träffas mer.
 
Om jag bara träffat personen en-två gånger och personen inte hör av sig själv efteråt, låter jag kontakten självdö. Om personen däremot hör av sig svarar jag och meddelar att jag inte är intresserad av att träffas mer.
Låter rimligt. Så brukar jag också göra.
 
Om jag bara träffat personen en-två gånger och personen inte hör av sig själv efteråt, låter jag kontakten självdö. Om personen däremot hör av sig svarar jag och meddelar att jag inte är intresserad av att träffas mer.

Precis så gör jag. Låter bli att ta kontakt igen (skriver aldrig oavsett och tackar för dejten eller sånt som många verkar göra) och om personen hör av sig säger jag bara att jag inte är intresserad, evtl med förklaring varför om det finns en tydlig sådan (och det inte är något "elakt" typ fann personen oattraktiv).
 
Ni som har barn, nämner ni det på Tinder? Jag tycker det är så skumt när man pratar med någon och det efter ett tag framkommer att de har barn, men inte ett ord om det i deras presentation (de som ändå har en text alltså, om inte är det ju inte så konstigt). Ännu konstigare iofs tycker jag det är med folk som har bilder på sina barn på Tinder...
 
Ni som har barn, nämner ni det på Tinder? Jag tycker det är så skumt när man pratar med någon och det efter ett tag framkommer att de har barn, men inte ett ord om det i deras presentation (de som ändå har en text alltså, om inte är det ju inte så konstigt). Ännu konstigare iofs tycker jag det är med folk som har bilder på sina barn på Tinder...

Jag hoppas att folk skriver att dom har barn, för jag vill inte dejta folk som har barn. Tycker också det är sjukt skumt med folk som har bilder på när dom håller i barn på tinder.
 
Jag hoppas att folk skriver att dom har barn, för jag vill inte dejta folk som har barn. Tycker också det är sjukt skumt med folk som har bilder på när dom håller i barn på tinder.

hoppas också de nämner det. Jag är inte 110% anti det, men det är definitivt en stor faktor att ta med i beräkningarna.

Vet inte om jag tänkt att det är skumt, alltså, om det är deras barn. Jag räknar alltid med att det är deras barn isf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 284
Senast: Jahaja
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 610
Senast: MJLee
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
599
Senast: Lady_S
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 608
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp