Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänker du så om allt annat också? Ligger det på dig att fråga ut mig om allt du vill veta om mig om vi skulle dejta? Inget är nått jag borde berätta för dig? Ärlig fråga!
Ja, första tiden tycker jag nog det (vad första tiden är kan vara flytande, första dejten, första veckan, första månanden. Allt beroende på om man ses/pratar varje dag, alt bara skriver en gång i veckan )

Sen håller jag ju med om att det är konstigt om man inte nämner vissa saker - men är det väldigt viktigt för mig att veta så anser jag det vara mitt ansvar att fråga :)
 
Jo, den förstår jag. (Och därför skriver jag faktiskt ut att jag har barn)

För mig är tobak en sak som gör att jag avmatchar direkt. Men det ligger ju på mitt ansvar att ta reda på det - jag kan ju inte bli irriterad på den andra för att de inte skriver ut det..

Samma sak kan det ju vara med särboskap, vegan, vegetarian ect ect

Förstå mig rätt - självklart underlättar det när folk skriver ut sånt som kan vara avgörande för många. Min poäng är mer att är det viktigt för mig är det upp till mig att fråga - inte anse att den andra ska veta vad jag tycker är viktigt och sätta ut detta på sin presentation.
Jag håller med dig där. Man skriver ju det på sin presentation som man själv anser är viktigt för en potentiell dejt att veta, har den potentiella dejten andra frågor som är avgörande får ju hen ställa dem...

Att inte nämna något omedelbart är ju inte detsamma som att hålla tyst om det.
 
Jo, jag håller helt med dig. Det jag skrivit innan syftar väl mer innan första dejten :)

(Även där är det ju lite flytande eftersom första dejten kan vara ett dygn efter matchning - eller 2 år senare...)
Jag är nog otydlig, jag vill alltså att det framkommer innan första dejten. Helt enkelt för att han inte ska vilja dejta mig om jag skulle ha något emot att han har barn.
 
Fast tobak är ju en ovana man kan sluta med. Barn är ju ett livsval man gjort.
Känns weird att inte nämna att man har barn tycker jag. Lika självklart som att jag berättar att jag har hund :) hon bor ju med mig livet ut och är man allergisk eller inte gillar djur vill man antagligen veta det. Ju tidigare desto bättre!
 
Hade aldrig hängt ut barnen i en dejtingapp, om jag varit i dejtingstadiet, däremot naturligtvis varit öppen med det från början i en konversation (och innan en första dejt såklart) . Finns så många sjuka människor i världen som dras till barn. Om folk hade blivit irriterade för att de behövt påbörja en konversation med mig för det, then may it be liksom.

Hade dock varit tyst om att jag har en man om jag nu skulle påbörja dejting med hänvisning till ovanstående inlägg :cautious: :D
 
Hade aldrig hängt ut barnen i en dejtingapp, om jag varit i dejtingstadiet, däremot naturligtvis varit öppen med det från början i en konversation (och innan en första dejt såklart) . Finns så många sjuka människor i världen som dras till barn. Om folk hade blivit irriterade för att de behövt påbörja en konversation med mig för det, then may it be liksom.

Hade dock varit tyst om att jag har en man om jag nu skulle påbörja dejting med hänvisning till ovanstående inlägg :cautious: :D

Fast är det verkligen att 'hänga ut barnen' att nämna att man är förälder? Man behöver ju inte nämna ålder, eventuellt kön, förnamn eller posta en bild tänker jag.
 
Att inte nämna barn i presentationen har jag förståelse för ändå, just pga vidriga människor som blir intresserade på fel sätt... Jag tänker i så fall att vi som har det som "absolut aldrig, nej, nej, nej!" får skriva det i våra presentationer. Men, nog f*n får då föräldern se till att läsa presentationer och inte ta kontakt med de som inte vill ha med barn/föräldrar att göra. Allt annat är respektlöst i mina ögon.

(När jag haft Tinder har jag alltid varit tydlig i presentation med att jag aldrig tänker bli förälder)
 
Fast är det verkligen att 'hänga ut barnen' att nämna att man är förälder? Man behöver ju inte nämna ålder, eventuellt kön, förnamn eller posta en bild tänker jag.
Det kan nog definitivt locka folk med fel intresse och fokus. Som sagt, jag hade inte gjort det som förälder och har därmed full förståelse för föräldrar som inte gör det i presentationen som några varit inne på tidigare.
 
Det kan nog definitivt locka folk med fel intresse och fokus. Som sagt, jag hade inte gjort det som förälder och har därmed full förståelse för föräldrar som inte gör det i presentationen som några varit inne på tidigare.
Öppnar man i så fall med: "FYI, jag är förälder" när någon tar kontakt? Jag undrar uppriktigt, det låter som en sådan otroligt viktig fråga när man söker partner att det borde komma upp omedelbums.
 
Öppnar man i så fall med: "FYI, jag är förälder" när någon tar kontakt? Jag undrar uppriktigt, det låter som en sådan otroligt viktig fråga när man söker partner att det borde komma upp omedelbums.

Man får ju i så fall räkna med att folk som har noll och nada intresse av ett förhållande med en förälder hör av sig, tänker jag.
 
Öppnar man i så fall med: "FYI, jag är förälder" när någon tar kontakt? Jag undrar uppriktigt, det låter som en sådan otroligt viktig fråga när man söker partner att det borde komma upp omedelbums.
Ingen aning hur andra gör? Jag har ju varit gift de senaste sju åren... tror det kom upp rätt snabbt mellan mig och maken dock då vi lade till varandra före första dejten på fb och det kom upp att jag både var med i en dåvarande relation (dock slut men vi bodde ihop ff) och hade barn. Det är definitivt inget jag hymlar om, men hade inte skrivit det i en presentation. Däremot hade jag naturligtvis aldrig svarat på någon som skriver i presentationen att de inte vill ha barn heller...

Och blir folk irriterade över det, då får det vara så, spelar ju liksom inte mig någon roll att de slutar skriva med mig för den anledningen, det hade ju ändå inte blivit något ändå om de vill dejta någon utan barn och jag har barn liksom... Hellre att de blir sura över det än att någon svarar med andra baktankar för att JAG är på dejtingsajter , räcker med att ha koll på så ingen groomar barnen i deras aktiviteter på internet :cautious:
 
Det vanligaste här verkar vara att folk använder emojis som indikerar att de har barn, typ: 👨‍👧👨‍👦‍👦 Alt skriver något kort där det framgår att de är förälder.

Men inte alla - vare sig DB eller journalisten hade något sådant i sina profiler, och tog inte upp det självmant (eller DB sa det typ i "förbifarten" efter att vi chattat en hel dag och suttit på dejt i 3 timmar och pratat).

Min teori är att de som inte nämner barnen ganska direkt nog inte främst söker en seriös relation. Känns som att man vill ta upp det tidigt om man letar en partner for life, liksom.
 
Ingen aning hur andra gör? Jag har ju varit gift de senaste sju åren... tror det kom upp rätt snabbt mellan mig och maken dock då vi lade till varandra före första dejten på fb och det kom upp att jag både var med i en dåvarande relation (dock slut men vi bodde ihop ff) och hade barn. Det är definitivt inget jag hymlar om, men hade inte skrivit det i en presentation. Däremot hade jag naturligtvis aldrig svarat på någon som skriver i presentationen att de inte vill ha barn heller...

Och blir folk irriterade över det, då får det vara så, spelar ju liksom inte mig någon roll att de slutar skriva med mig för den anledningen, det hade ju ändå inte blivit något ändå om de vill dejta någon utan barn och jag har barn liksom... Hellre att de blir sura över det än att någon svarar med andra baktankar för att JAG är på dejtingsajter , räcker med att ha koll på så ingen groomar barnen i deras aktiviteter på internet :cautious:

Fair enough. Jag tänker mest att ett "har barn" kan innebära allt från 0-44 år beroende på ens egen ålder då. Känns lite långsökt för folk med eventuella baktankar att börja fiska därifrån - men du har givetvis helt rätt att barnens säkerhet ska gå först.
Jag vet bara att jag själv skulle tycka att "du KUNDE ju ha sagt det innan..." :cautious:
 
Det vanligaste här verkar vara att folk använder emojis som indikerar att de har barn, typ: 👨‍👧👨‍👦‍👦 Alt skriver något kort där det framgår att de är förälder.

Men inte alla - vare sig DB eller journalisten hade något sådant i sina profiler, och tog inte upp det självmant (eller DB sa det typ i "förbifarten" efter att vi chattat en hel dag och suttit på dejt i 3 timmar och pratat).

Min teori är att de som inte nämner barnen ganska direkt nog inte främst söker en seriös relation. Känns som att man vill ta upp det tidigt om man letar en partner for life, liksom.

Tror du har rätt i majoriteten av fallen. Men vet att det även finns de som inte nämner barn pga att de vet att det skrämmer iväg en del folk, och vill försöka få större chanser att ha kontakt innan detta händer.
 
Fair enough. Jag tänker mest att ett "har barn" kan innebära allt från 0-44 år beroende på ens egen ålder då. Känns lite långsökt för folk med eventuella baktankar att börja fiska därifrån - men du har givetvis helt rätt att barnens säkerhet ska gå först.
Jag vet bara att jag själv skulle tycka att "du KUNDE ju ha sagt det innan..." :cautious:
Innan en dejt (eller ja, kanske inte det allra första men i alla fall under första konversationen är det väl bra om det kommer upp) tycker jag absolut man har skyldighet till det, jag tycker inte heller att man svarar på någon som skriver att de inte vill dejta någon med barn... jag skulle inte svara på sådana profiler, lika lite som jag skulle svara på någon som skriver att de har tio spindlar hemma, inte min cup of Tea helt enkelt ;).

Vet när jag var på dejtingmarknaden och jobbade i stall och hade sex egna hästar som jag tränade fick jag flera svar från killar som var hyperallergiska, det framgick väldigt tydlige i dåvarande profil att hästar var mitt liv... wtf?
 
Innan en dejt (eller ja, kanske inte det allra första men i alla fall under första konversationen är det väl bra om det kommer upp) tycker jag absolut man har skyldighet till det, jag tycker inte heller att man svarar på någon som skriver att de inte vill dejta någon med barn... jag skulle inte svara på sådana profiler, lika lite som jag skulle svara på någon som skriver att de har tio spindlar hemma, inte min cup of Tea helt enkelt ;).

Vet när jag var på dejtingmarknaden och jobbade i stall och hade sex egna hästar som jag tränade fick jag flera svar från killar som var hyperallergiska, det framgick väldigt tydlige i dåvarande profil att hästar var mitt liv... wtf?

i princip tycker vi samma lika. :D
 
Jag tänker att det är omöjligt att veta vad som är no-nos för andra och därmed veta exakt vad man borde/måste/ska skriva på sin presentation. Enklare att den med no-nos skriver det och att andra respekterar det.

Har själv inte skrivit ut att jag har barn i min pres. när jag har haft en. Mest för att jag inte vill ”blanda in” barnen i min dejting. Mina barn är dessutom vuxna eller nästan där. Svårt att veta om det då ens är relevant för någon att jag har barn då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 988
Senast: Jahaja
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 426
Senast: MJLee
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
515
Senast: Lady_S
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 115
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp