Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som har barn, nämner ni det på Tinder? Jag tycker det är så skumt när man pratar med någon och det efter ett tag framkommer att de har barn, men inte ett ord om det i deras presentation (de som ändå har en text alltså, om inte är det ju inte så konstigt). Ännu konstigare iofs tycker jag det är med folk som har bilder på sina barn på Tinder...
Jag skulle aldrig nämna att jag har barn i presentationen, och det är inte för att locka folk utan tvärtom. Jag har däremot nämnt det ganska direkt i en konversation.
 
Hur tänker du, blir folk lockade av att du har barn om du skriver det?
Det finns ju tyvärr de som blir lockade av barn på alldeles fel sätt, ja...

Jag hade aldrig velat hänga ut barn (mitt eget eller andras) på bilder i min tinderprofil, och jag skulle heller aldrig nämna barn i texten. Och det har inte att göra med att jag tror att barn skulle göra det svårare att hitta någon att dejta, utan att min dotter är en egen person med rätt till egen integritet och hon har liksom inte bett om att vara en del av mitt dejtande.
 
Det finns ju tyvärr de som blir lockade av barn på alldeles fel sätt, ja...

Jag hade aldrig velat hänga ut barn (mitt eget eller andras) på bilder i min tinderprofil, och jag skulle heller aldrig nämna barn i texten. Och det har inte att göra med att jag tror att barn skulle göra det svårare att hitta någon att dejta, utan att min dotter är en egen person med rätt till egen integritet och hon har liksom inte bett om att vara en del av mitt dejtande.

Ugh, det där ville jag inte ens ha i huvudet...

Förstår absolut resten, tycker inte heller barn bör vara med på bilder i sånt. Har iofs lite svårt för alla som ska peppra sociala medier med sina barn hela tiden överallt.
 
Jag blir sjukt irriterad när män inte skriver att de har barn 😒
Jag hade en rad att jag inte är intresserad av någon med barn och trots det var det ofta män med barn som skrev som att jag skulle ändra åsikt bara jag fick lära känna dem, inga barn betyder inga barn.
 
Håller verkligen med om att barnen inte behöver (/ska) vara med på bild. Däremot sållar jag mig nog till de som önskar att det står redan i presentationen.. Har i år varit med om att barnen (de tre!) inte nämns förrän på dejten.
Jag har alltid nämnt barn innan ev dejt, men som sagt inte i presentationen.

Jag har däremot blivit irriterad på när männen inte lyssnar på att jag inte är intresserad av att bilda familj etc, trots att det har stått i min presentation. De vill ha någon att flytta ihop med och tänker sig att jag ändrar mig.


Så att folk skiter i vad som står i presentationen är nog något vanligt förekommande och inte bara föräldrar 😝
 
Fast, hur kan man bli irriterad på någon för att de inte nämner att de har barn? Är det viktigt för er är det väl mest naturligt att NI frågar om de har barn?
Det finns de föräldrar som inte pratar om annat än sina barn, men de allra flesta är vuxna nog att kunna hålla ett samtal utan att barnen måste blandas in...
 
Fast, hur kan man bli irriterad på någon för att de inte nämner att de har barn? Är det viktigt för er är det väl mest naturligt att NI frågar om de har barn?
Det finns de föräldrar som inte pratar om annat än sina barn, men de allra flesta är vuxna nog att kunna hålla ett samtal utan att barnen måste blandas in...

Känns som en bra grej att nämna ändå, rätt stor grej i sammanhanget. Måste ju inte prata konstant om det, men schysst att nämna tycker jag. Samtalet måste inte handla om dem!
 
Fast, hur kan man bli irriterad på någon för att de inte nämner att de har barn? Är det viktigt för er är det väl mest naturligt att NI frågar om de har barn?
Det finns de föräldrar som inte pratar om annat än sina barn, men de allra flesta är vuxna nog att kunna hålla ett samtal utan att barnen måste blandas in...


Det är irriterande att matcha med en person som man kunnat sortera bort direkt utan att behöva ägna tid åt när det ändå aldrig kommer bli något. Ett barn påverkar extremt mycket.
 
Känns som en bra grej att nämna ändå, rätt stor grej i sammanhanget. Måste ju inte prata konstant om det, men schysst att nämna tycker jag. Samtalet måste inte handla om dem!
Men varför ligger det på föräldern att nämna dem - och inte den andra att fråga?
Mest troligt (verkar det som) är det ju störst deal "för den andra".
 
Fast, hur kan man bli irriterad på någon för att de inte nämner att de har barn? Är det viktigt för er är det väl mest naturligt att NI frågar om de har barn?
Det finns de föräldrar som inte pratar om annat än sina barn, men de allra flesta är vuxna nog att kunna hålla ett samtal utan att barnen måste blandas in...

Fast det är ändå en såpass viktig del i livet för många att det helt avgör ett intresse överhuvudtaget. Jag skulle adrig ens överväga att inleda så mycket som ett hej med någon som hade barn (om jag sökte romantisk partner). Tycker att barnen borde vara en såpass stor del av förälderns liv att de nämns i presentationen.

Edit: fast det är klart att man kan inleda varje kontakt med : har du barn? Det känns i dock alla fall för mig mer avigt än att den som är förälder nämner det i presentationen och kanske därmed får kontakt med människor som är bekväma med det.
 
Men varför ligger det på föräldern att nämna dem - och inte den andra att fråga?
Mest troligt (verkar det som) är det ju störst deal "för den andra".
Alltså nu har jag inga problem med om en dejt skulle ha barn (tvärtom!), men skulle en man jag dejtar hålla tyst om sina barn så skulle jag vara riktigt jäkla skeptisk. I mina ögon måste barnen helt enkelt vara viktiga för mannen ifråga. De måste vara prio 1 och han måste ha en vilja att hitta en partner som inte är anti hans barn och då måste han ju åtminstone nämna att de existerar.
 
Fast, hur kan man bli irriterad på någon för att de inte nämner att de har barn? Är det viktigt för er är det väl mest naturligt att NI frågar om de har barn?
Det finns de föräldrar som inte pratar om annat än sina barn, men de allra flesta är vuxna nog att kunna hålla ett samtal utan att barnen måste blandas in...

Eftersom det är många som inte vill dejta någon med barn känns det rätt vettigt att skriva pappa till två eller liknande i sin press.
Precis som att jag skriver att jag har häst, katt och hund för att sålla bort allergiker och djurhatare.
Värt för att slippa slösa både min och andras tid.

Står det inget om barn och jag dessutom har en rad där jag är tydlig med att jag inte vill dejta någon med barn så blir jag jävligt sur när det efter ett tag kommer fram att han har barn 😑

Som @Sel skrev så känns det rätt avigt att börja med den frågan.
 
Det är irriterande att matcha med en person som man kunnat sortera bort direkt utan att behöva ägna tid åt när det ändå aldrig kommer bli något. Ett barn påverkar extremt mycket.
Jo, den förstår jag. (Och därför skriver jag faktiskt ut att jag har barn)

För mig är tobak en sak som gör att jag avmatchar direkt. Men det ligger ju på mitt ansvar att ta reda på det - jag kan ju inte bli irriterad på den andra för att de inte skriver ut det..

Samma sak kan det ju vara med särboskap, vegan, vegetarian ect ect

Förstå mig rätt - självklart underlättar det när folk skriver ut sånt som kan vara avgörande för många. Min poäng är mer att är det viktigt för mig är det upp till mig att fråga - inte anse att den andra ska veta vad jag tycker är viktigt och sätta ut detta på sin presentation.
 
Alltså nu har jag inga problem med om en dejt skulle ha barn (tvärtom!), men skulle en man jag dejtar hålla tyst om sina barn så skulle jag vara riktigt jäkla skeptisk. I mina ögon måste barnen helt enkelt vara viktiga för mannen ifråga. De måste vara prio 1 och han måste ha en vilja att hitta en partner som inte är anti hans barn och då måste han ju åtminstone nämna att de existerar.
Jo, jag håller helt med dig. Det jag skrivit innan syftar väl mer innan första dejten :)

(Även där är det ju lite flytande eftersom första dejten kan vara ett dygn efter matchning - eller 2 år senare...)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 281
Senast: Jahaja
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 610
Senast: MJLee
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
599
Senast: Lady_S
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 608
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp