Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle väl vara tveksam till att träffa någon med barn Men mest pga. man hört så mycket skräckhistorier från vänner/bekanta om partnerns ex.

Men precis. Jag kände bara neeeeej kring detta när jag insåg att vi är ömsesidigt intresserade av mer än bara vänner... Mina bekanta som varit i samma sits har alltid haft bekymmer kring exet och/eller själva barnen. Och är det nånting jag inte behöver i mitt liv är det drama, så jag var skeptisk både till barnet och relationen med exet innan jag känt av läget mer.

Men det finns ju faktiskt de ex-relationer som fungerar. Den här ser ut att göra det, de kommer bra överens och har ett väldigt fint samarbete kring barnet. Det är så pass många år sedan de separerade så det finns inget som får mig att tänka att han inte är klar med henne. Men så är jag heller inte speciellt svartsjuk av mig, jag hade tex inga bekymmer att mamman sov över där en natt när barnet var sjukt för att underlätta för att han skulle kunna jobba dagen efter och slippa vaka hela natten. Jag tyckte att det var gulligt av honom att meddela mig att hon skulle det, och undra hur jag kände kring det :o Det får mig att känna mig viktig, att han tänker in mig i aspekten.

Jag vet inte om jag är udda, men jag är verkligen inte svartsjuk. Jag har andra saker att oroa mig över, själva grejen att ha dom här känslorna för nån öht är för mig betydligt jävla jobbigare än att han har en nära relation till barnets mamma. Jag har som inte utrymme för att grubbla på det. Men jag har aldrig varit svartsjuk, jag tänker att jag förutsätter att folk är med den dom vill vara med eller så meddelar man mig i annat fall. Typ. Naivt, men jag slipper å andra sidan dramatisera över en av de saker som jag ändå inte kan kontrollera.
Sen har det nog med saken att göra också, att jag själv inte har några oavslutade känslor för mina expojkvänner. Jag kan träffa dem alla utan problem, tom umgås. Det finns en anledning till att det är just ex och inget kommer ändra på det.

Jag tänker snarare att jag tycker att relationen till exet säger väldigt mkt om honom som person. Är den bra så är han antagligen inget svin. Lite på samma vis som jag läser av relationen till barnet och tolkar in att han verkar vara en jättefin person och pappa.
Och nånstans i min ålder får jag ju räkna med att den jag träffar har en historik, det har jag med. Och i det här fallet är det faktisk jäkligt skönt att ha träffat nån som har levt ihop med nån i andra seriösa relationer. Av nån jäkla anledning har jag innan träffat karlar som inte gjort det, och det är så mkt skit som jag varit tvungen att "lära dem" som jag är gruvligt trött på nu. Tex att det ingår i ett vuxet liv att en städar, diskar, tvättar och tar reda på sin egen skit även om det finns en annan med i bilden som skulle Kunna göra det - men inte vill och ffa inte har nån jävla skyldighet till det.
 
Men precis. Jag kände bara neeeeej kring detta när jag insåg att vi är ömsesidigt intresserade av mer än bara vänner... Mina bekanta som varit i samma sits har alltid haft bekymmer kring exet och/eller själva barnen. Och är det nånting jag inte behöver i mitt liv är det drama, så jag var skeptisk både till barnet och relationen med exet innan jag känt av läget mer.

Men det finns ju faktiskt de ex-relationer som fungerar. Den här ser ut att göra det, de kommer bra överens och har ett väldigt fint samarbete kring barnet. Det är så pass många år sedan de separerade så det finns inget som får mig att tänka att han inte är klar med henne. Men så är jag heller inte speciellt svartsjuk av mig, jag hade tex inga bekymmer att mamman sov över där en natt när barnet var sjukt för att underlätta för att han skulle kunna jobba dagen efter och slippa vaka hela natten. Jag tyckte att det var gulligt av honom att meddela mig att hon skulle det, och undra hur jag kände kring det :o Det får mig att känna mig viktig, att han tänker in mig i aspekten.

Jag vet inte om jag är udda, men jag är verkligen inte svartsjuk. Jag har andra saker att oroa mig över, själva grejen att ha dom här känslorna för nån öht är för mig betydligt jävla jobbigare än att han har en nära relation till barnets mamma. Jag har som inte utrymme för att grubbla på det. Men jag har aldrig varit svartsjuk, jag tänker att jag förutsätter att folk är med den dom vill vara med eller så meddelar man mig i annat fall. Typ. Naivt, men jag slipper å andra sidan dramatisera över en av de saker som jag ändå inte kan kontrollera.
Sen har det nog med saken att göra också, att jag själv inte har några oavslutade känslor för mina expojkvänner. Jag kan träffa dem alla utan problem, tom umgås. Det finns en anledning till att det är just ex och inget kommer ändra på det.

Jag tänker snarare att jag tycker att relationen till exet säger väldigt mkt om honom som person. Är den bra så är han antagligen inget svin. Lite på samma vis som jag läser av relationen till barnet och tolkar in att han verkar vara en jättefin person och pappa.
Och nånstans i min ålder får jag ju räkna med att den jag träffar har en historik, det har jag med. Och i det här fallet är det faktisk jäkligt skönt att ha träffat nån som har levt ihop med nån i andra seriösa relationer. Av nån jäkla anledning har jag innan träffat karlar som inte gjort det, och det är så mkt skit som jag varit tvungen att "lära dem" som jag är gruvligt trött på nu. Tex att det ingår i ett vuxet liv att en städar, diskar, tvättar och tar reda på sin egen skit även om det finns en annan med i bilden som skulle Kunna göra det - men inte vill och ffa inte har nån jävla skyldighet till det.

Jag är heller inte svartsjuk. Min partner har sagt att han vill vara med mig och det litar jag på (gjorde jag inte det skulle det ju inte fungera att vara ihop öht). Han har kontakt med flera av sina ex (inkl sin fd fru) och det rör mig inte i ryggen. Han har också träffat ett av mina ex och ingen tyckte det var konstigt.

Han är också självgående vad gäller hemmets skötsel :D aldrig i helvete att jag skulle sköta all markservice när vi är på samma ställe (däremot mer eller mindre slåss vi om matlagningen, vi tycker båda att det är roligt :rofl:).
 
Jag är heller inte svartsjuk. Min partner har sagt att han vill vara med mig och det litar jag på (gjorde jag inte det skulle det ju inte fungera att vara ihop öht). Han har kontakt med flera av sina ex (inkl sin fd fru) och det rör mig inte i ryggen. Han har också träffat ett av mina ex och ingen tyckte det var konstigt.

Han är också självgående vad gäller hemmets skötsel :D aldrig i helvete att jag skulle sköta all markservice när vi är på samma ställe (däremot mer eller mindre slåss vi om matlagningen, vi tycker båda att det är roligt :rofl:).


Ja precis. Jag har jäkligt mkt grubblerier om vad han ser i mig öht och såna saker, men de är inte ett dugg kopplade till hur han då ev hellre skulle vilja vara med nån annan... det är ju inte alls samma sak. Han har varit singel så pass länge att han haft all tid i världen att hitta nån annan än mig, vilket jag inte kan förstå att han inte gjort iofs. Han är både social, trevlig och alldeles för snygg för att tilltala mig 🙄 Vad ska han med en neurotiker som mig till liksom? Men ja, det är som det är. Jag får höra på vad han säger även om jag inte kan förstå det.

Ja det är lite tragiskt att jag är så impad och förvånad över att han både kan städa, tvätta och laga mat när en börjar närma sig 40 😂 Det säger mer om min tidigare rekryteringsförmåga än om honom. Och jag fattar inte varför jag lyckats träffa såna jättebäbisar förr, den sista var nog tamefan den värsta när det gällde att kunna hålla ordning efter sig. Kunde lätt gå en månad innan dammsugaren åkte fram, trots närvaro av djur och allt djur drar in.
 
Jag å en kille kommer nog träffas efter det här med covid19 är över.
Vi har alltid varit flörtiga med varandra men vi har aldrig varit singel samtidigt. Först hade jag pojkvän, sen hade han flickvän. Trodde att det bara var allmänt skoj flörtande från hans sida. Var i en guild där det var flörting åt alla håll och kanter. Sen kom vi in på det här med vårat flörtande och han sa att han nog hade frågat mig om jag velat träffas om jag inte haft pojkvän. Å så gick konversationen vidare från det.
OMG hans bror laggar tydligen världens bästa stekt ris med kyckling. Kan vi skippa covid19 nu tack!
 
Jag har skapat ett litet konto på ett ställe.
Än så länge är det lite grann tall, dark and handsome och lite ”dum men snäll”, intelligent och vältalig i dubbelknäppt offerkofta eller ”ligga?” som är de tre mest frekventa.

Meeeen jag reggade mig i typ i lördags kväll.
 
Mitt dejtingliv for the moment 😆

Screenshot_20201116_203412.jpg
 
Jag är smått förälskad i en kille jag vet att det aldrig kommer att bli någonting med. Tack och lov träffar jag honom inte så ofta för jag blir helt dum i huvudet i hans närhet, värre än en förälskad skolflicka. Fnittrar, blir helt fipplig, säger dumma saker, mår illa för jag blir så spänd etc. Nu när det är mer restriktioner kommer jag se honom ännu mindre och förhoppningsvis svalnar det av, för just nu mår jag inte alls bra av att vara förälskad....eller om det bara är lust, för han är såååå sexig!
 
Jag är smått förälskad i en kille jag vet att det aldrig kommer att bli någonting med. Tack och lov träffar jag honom inte så ofta för jag blir helt dum i huvudet i hans närhet, värre än en förälskad skolflicka. Fnittrar, blir helt fipplig, säger dumma saker, mår illa för jag blir så spänd etc. Nu när det är mer restriktioner kommer jag se honom ännu mindre och förhoppningsvis svalnar det av, för just nu mår jag inte alls bra av att vara förälskad....eller om det bara är lust, för han är såååå sexig!

Känner igen mig även om situationen är en annan. Är lite skönt faktiskt att jag inte träffar min snubbe så ofta nu, det är så jävla påfrestande med alla de där känslorna :o De hinner precis svalna lite mellan gångerna vi ses och sen är det full cirkus igen. Hatar det och hoppas det ger sig lite snart.
 
V vill inte ses på grund av Corona. Kan inte klandra honom. Blir jag inte smittad är det bara tur, mitt jobb gör det omöjligt att hålla avstånd.

J vill ses men då har jag såklart ingen lust. Vilket är synd för det beror mer på mig än honom. Dessutom har han haft det lite tufft vilket får mig att känna ännu mer skuldkänslor.
 
Det märks att det är lite stiltje även på tinder. Har skrivit till alla mina matchningar men att få svar dröjer läääänge.
 
Har blivit utbjuden på en promenad, vilket jag tycker är helt okej om båda är friska. Man behöver ju inte röra varandra, typ kramas eller så.
Att ta en öl håller jag nog mig ifrån ett tag.

Jag tycker promenaddejt verkar så sjukt svårt på något vis. Jag blir helt snorig, röd i ansiktet och frusen när vädret är såhär. :p Är absolut inte bra NYTT sällskap. Kan helt klart gå promenad med folk jag redan känner, men känns svårt att lära känna folk på en promenad i November.
 
Jag tycker promenaddejt verkar så sjukt svårt på något vis. Jag blir helt snorig, röd i ansiktet och frusen när vädret är såhär. :p Är absolut inte bra NYTT sällskap. Kan helt klart gå promenad med folk jag redan känner, men känns svårt att lära känna folk på en promenad i November.
Om man räknar bort hela pestsituationen så har jag kommit fram till att jag i alla fall bör undvika ta en öl/fika etc situationer som första grej. Tycker det är så jobbigt att behöva se folk jag inte känner i ögonen under ett sånt långt samtal ^^ bättre att typ gå på ett museum eller promenad först, känns det bra kan man sätta sig på ett café.
 
Jag tycker promenaddejt verkar så sjukt svårt på något vis. Jag blir helt snorig, röd i ansiktet och frusen när vädret är såhär. :p Är absolut inte bra NYTT sällskap. Kan helt klart gå promenad med folk jag redan känner, men känns svårt att lära känna folk på en promenad i November.

Jag tänker tvärtom. Jag visar gärna upp alla mina fulaste sidor inledningsvis, så vet jag om personen går av för hackor eller ej 😂 🙄:p
 
Om man räknar bort hela pestsituationen så har jag kommit fram till att jag i alla fall bör undvika ta en öl/fika etc situationer som första grej. Tycker det är så jobbigt att behöva se folk jag inte känner i ögonen under ett sånt långt samtal ^^ bättre att typ gå på ett museum eller promenad först, känns det bra kan man sätta sig på ett café.

Men dito. Det värsta jag kan tänka mig är att äta middag. Fyfan. Jag och vad-det-nu-är äter fortfrande middag vid teven för jag kan fan inte sitta mittemot och äta. Gud nej :o

Edit: Wooow jag fick inlägg nr 1000 :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 953
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 107
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 190
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp