Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inga problem med promenaddejt som första träff, men tänker att det blir svårt att går vidare i coronatider till dejt två och tre, om man inte ska umgås med folk utanför sin vanliga sfär? Vet att alla gör olika, men för mig känns det inte riktigt bra nu när siffrorna bara ser sämre och sämre ut, så jag tappar sugen för tinder helt klart...
 
Men dito. Det värsta jag kan tänka mig är att äta middag. Fyfan. Jag och vad-det-nu-är äter fortfrande middag vid teven för jag kan fan inte sitta mittemot och äta. Gud nej :o

Edit: Wooow jag fick inlägg nr 1000 :D

Absolut ingen middag som forsta dejt - tar alldeles for langt och ar for svart att "komma ur" om man absolut inte klickar

Min strategi for forsta dejtar (och definitivt normen bland "unga vuxna" i London): Nagonstans med alkohol (prata med framlingar kan vara kampigt nog, lite snalskjuts ar aldrig fel) och en strikt tidsgrans - det var perfekt nar alla pubar var tvugna att stanga klockan 22 - mots man upp vid 20/20.30 sa kan man latt kora tva drinkar och sen tacka for sig utan att vara oartig och med tillrackligt med material for att bestamma om man vill traffas igen
 
Jag har inga problem med promenaddejt som första träff, men tänker att det blir svårt att går vidare i coronatider till dejt två och tre, om man inte ska umgås med folk utanför sin vanliga sfär? Vet att alla gör olika, men för mig känns det inte riktigt bra nu när siffrorna bara ser sämre och sämre ut, så jag tappar sugen för tinder helt klart...

Ja Corona är knepigt. Har valt personer inom samma region iaf att prata med. Men mer än tur ute blir ju svårt.
 
Absolut ingen middag som forsta dejt - tar alldeles for langt och ar for svart att "komma ur" om man absolut inte klickar

Första? Det är 3 månader sedan vi sågs, 2 mån sen vi nog kanske fick nåt desto mer intresse för varann och ja... vi äter middag i soffan för jag tycker det är för knepigt att sitta mittemot varann 🙄 Men jag fattar din poäng ;)
 
Jag tycker promenaddejt verkar så sjukt svårt på något vis. Jag blir helt snorig, röd i ansiktet och frusen när vädret är såhär. :p Är absolut inte bra NYTT sällskap. Kan helt klart gå promenad med folk jag redan känner, men känns svårt att lära känna folk på en promenad i November.
Första dejten med särbon var en promenad runt en sjö(inne i stan) en beckmörk morgon i februari innan mitt jobb, det snöade dessutom på tvären. När vi kom tillbaka såg jag ut som en blandning mellan dränkt katt och panda, men han gillade mig uppenbarligen ändå.
 
Första dejten med särbon var en promenad runt en sjö(inne i stan) en beckmörk morgon i februari innan mitt jobb, det snöade dessutom på tvären. När vi kom tillbaka såg jag ut som en blandning mellan dränkt katt och panda, men han gillade mig uppenbarligen ändå.

Haha, ja det fungerar såklart för vissa, jag skulle nog heller åka hem till någon. Om det inte nu vore för den "lilla" detaljen att det kan vara livsfarligt...
 
Haha, ja det fungerar såklart för vissa, jag skulle nog heller åka hem till någon. Om det inte nu vore för den "lilla" detaljen att det kan vara livsfarligt...

Och jag är livrädd för att åka hem till nån. Corona eller ej, jag sonderar alla flyktvägar, ser mig över axeln osv. Sjukt paranoid. Tycker det är så jäkla skönt att ta en promenad, kan gömma sig i funktionella kläder istället för att vara snygg osv. Jag är mkt mer bekväm så, och jag kan ändå inte tänka mig att vara med nån som inte kan tänka sig att vara ute och röra sig heller....
 
Och jag är livrädd för att åka hem till nån. Corona eller ej, jag sonderar alla flyktvägar, ser mig över axeln osv. Sjukt paranoid. Tycker det är så jäkla skönt att ta en promenad, kan gömma sig i funktionella kläder istället för att vara snygg osv. Jag är mkt mer bekväm så, och jag kan ändå inte tänka mig att vara med nån som inte kan tänka sig att vara ute och röra sig heller....
Det här fattar jag inte. Jag ger aldrig ut några föreställningar till folk. Jag säger rakt ut jag är inte en person som sminkar mig och jag bär byxor för jämnan. Lik förbenat så kommer killar jag träffat och klagar på att jag inte sminkar mig. Hade väll en sak om det varit en riktigt dejt night men när dom tycker man ska sminka mig för att vi ska hämta pizza å spela spel med hans kompis. Jag blir lite öhm hallå... Blir grymt provocerad av detta.
 
Idag har det tydligen gått prick ett halvår sen jag och unga klättraren började ha daglig kontakt, och det går snabbt att räkna hur många dagar det varit som vi inte träffats. Det känns jättemärkligt. Med alla andra män jag någonsin lärt känna så har det varit så att efter max(!) ett halvår så har jag brutit kontakten med dem och varit så less på dem att jag undrat varför vi ens sagt hej till varandra en första gång.

Unga klättraren är jag inte ens nära på att tröttna på. Han är fortfarande hur lätt som helst att umgås med, beter sig alltid respektfullt och vänligt mot mig, hundarna och alla andra vi möter, alltid omtänksam och lätt att samarbeta med. Vi har fortfarande massor av saker vi vill göra tillsammans och kommer på mer och mer hela tiden. Det känns väldigt fint och jag hoppas att det inte kommer sluta vara såhär.
 
Och jag är livrädd för att åka hem till nån. Corona eller ej, jag sonderar alla flyktvägar, ser mig över axeln osv. Sjukt paranoid. Tycker det är så jäkla skönt att ta en promenad, kan gömma sig i funktionella kläder istället för att vara snygg osv. Jag är mkt mer bekväm så, och jag kan ändå inte tänka mig att vara med nån som inte kan tänka sig att vara ute och röra sig heller....

Jag klär mig i mina vanliga kläder när jag träffar folk.

Jag älskar att vara ute i skogen i vanliga fall men inte för att lära känna folk. Sen så vill jag inte gömma mig i kläder längre, det är ett destruktivt beteende jag sysslat med hela mitt liv som jag äntligen slutat med.
 
Det här fattar jag inte. Jag ger aldrig ut några föreställningar till folk. Jag säger rakt ut jag är inte en person som sminkar mig och jag bär byxor för jämnan. Lik förbenat så kommer killar jag träffat och klagar på att jag inte sminkar mig. Hade väll en sak om det varit en riktigt dejt night men när dom tycker man ska sminka mig för att vi ska hämta pizza å spela spel med hans kompis. Jag blir lite öhm hallå... Blir grymt provocerad av detta.

Jag har fått sluta sminka mig när jag umgås med han jag träffat mest. Han tar på mitt ansikte hela tiden, så det är inte lönt att försöka ha på sig något smink. :rofl:
 
Min favorit-förstadejt är egentligen en pub/bar med nån slags livemusik (som inte är nonstop maxvolym förstås). Då blir det alltid avbrott i hur mycket man faktiskt KAN prata, och nått enkelt att prata om/nått som tar lite uppmärksamhet. Väldigt avslappnat. Och oavsett hur bra dejten går så ger det mig ett slags värde för kvällen, så det blir aldrig en ren waste då :)

Annars är fan bio (på en bra biograf) en klassiker som faktiskt underskattad har jag insett. Hade själv fördomar om att det skulle vara en dålig idé, men vet inte varför jag hade det. Men nu är det ju ett något omöjligt alternativ då.
 
Lik förbenat så kommer killar jag träffat och klagar på att jag inte sminkar mig.
Och jag tycker att det står i en massa profiler på Tinder och Facebook Dejting att de inte vill ha en tjej som måste sminka sig för att gå till Ica till exempel. Flera killar har skrivit till mig när de inser att jag har extensionfransar att de inte är intresserad av en tjej som är så ytlig. Så sjukt roligt, för det är verkligen så att man inte kan göra alla nöjda. Om de inte klagar på att man har för mycket smink så har man uppenbarligen för lite. :banghead: :D Jag har ju extensions för att jag inte sminkar mig mer än till fest och inte ens alltid då, men ändå vill ha lite färg och form.
 
Och jag tycker att det står i en massa profiler på Tinder och Facebook Dejting att de inte vill ha en tjej som måste sminka sig för att gå till Ica till exempel. Flera killar har skrivit till mig när de inser att jag har extensionfransar att de inte är intresserad av en tjej som är så ytlig. Så sjukt roligt, för det är verkligen så att man inte kan göra alla nöjda. Om de inte klagar på att man har för mycket smink så har man uppenbarligen för lite. :banghead: :D Jag har ju extensions för att jag inte sminkar mig mer än till fest och inte ens alltid då, men ändå vill ha lite färg och form.

Damned if you do, damned if you don't :meh:
 
Det här fattar jag inte. Jag ger aldrig ut några föreställningar till folk. Jag säger rakt ut jag är inte en person som sminkar mig och jag bär byxor för jämnan. Lik förbenat så kommer killar jag träffat och klagar på att jag inte sminkar mig. Hade väll en sak om det varit en riktigt dejt night men när dom tycker man ska sminka mig för att vi ska hämta pizza å spela spel med hans kompis. Jag blir lite öhm hallå... Blir grymt provocerad av detta.
Om det händer igen (vilket jag hoppas att du slipper), svara något med att han gärna får leta upp någon sminkkurs ni kan gå tillsammans så att det blir lättare för er båda att sminka sig snygga inför dejt! Jag tippar på att killarna inte är så pepp på att sminka sig själva.
 
Jag har inga problem med att bjuda hem någon på middag som första dejt. Jag är desto mer restriktiv med att åka hem till någon okänd.

Personligen tycker jag bio är helt värdelöst som första dejt. Jag vill inte ägna två timmar av dejten till att kolla på film istället för att faktiskt prata med personen jag träffar. Bio är mysigt med någon man träffat några gånger och vet att man är attraherad av men att sitta med någon okänd i mörkret tycker jag är stelt.
 
Jag har inga problem med att bjuda hem någon på middag som första dejt. Jag är desto mer restriktiv med att åka hem till någon okänd.

Personligen tycker jag bio är helt värdelöst som första dejt. Jag vill inte ägna två timmar av dejten till att kolla på film istället för att faktiskt prata med personen jag träffar. Bio är mysigt med någon man träffat några gånger och vet att man är attraherad av men att sitta med någon okänd i mörkret tycker jag är stelt.

Men ja! Haha vad ska man göra under de där timmarna egentligen? :eek:
 
Jag har inga problem med att bjuda hem någon på middag som första dejt. Jag är desto mer restriktiv med att åka hem till någon okänd.

Personligen tycker jag bio är helt värdelöst som första dejt. Jag vill inte ägna två timmar av dejten till att kolla på film istället för att faktiskt prata med personen jag träffar. Bio är mysigt med någon man träffat några gånger och vet att man är attraherad av men att sitta med någon okänd i mörkret tycker jag är stelt.

Precis! Man lär ju känna personen ca 0 under filmens gång om man inte ska viska sönder hela filmen.

Jag gillar dock att gå på bio själv. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 969
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 109
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 190
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp