Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag som hela tiden sagt att jag ska vänta med all dejting tills att min nya lägenhet är klar och jag kan flytta in har nu pratat hela kvällen och natten med en trevlig kille 😂 Nu sitter jag på kontoret och är dödstrött eftersom jag knappt fått sova!

Det är ingen perfect match, dels bor han i hyresrätt och dels har han ingen bil vilket är stora nackdelar i mina ögon. Har han kapital nog att kunna köpa något sen är det en sak, det kan jag stå ut med, men avsaknaden av bil är helt klart problematisk. Jag får fundera ett varv till där 😅
 
Och jag som hela tiden sagt att jag ska vänta med all dejting tills att min nya lägenhet är klar och jag kan flytta in har nu pratat hela kvällen och natten med en trevlig kille 😂 Nu sitter jag på kontoret och är dödstrött eftersom jag knappt fått sova!

Det är ingen perfect match, dels bor han i hyresrätt och dels har han ingen bil vilket är stora nackdelar i mina ögon. Har han kapital nog att kunna köpa något sen är det en sak, det kan jag stå ut med, men avsaknaden av bil är helt klart problematisk. Jag får fundera ett varv till där 😅

Haha, men va? 😅 har du inte egen bil?
 
Och jag som hela tiden sagt att jag ska vänta med all dejting tills att min nya lägenhet är klar och jag kan flytta in har nu pratat hela kvällen och natten med en trevlig kille 😂 Nu sitter jag på kontoret och är dödstrött eftersom jag knappt fått sova!

Det är ingen perfect match, dels bor han i hyresrätt och dels har han ingen bil vilket är stora nackdelar i mina ögon. Har han kapital nog att kunna köpa något sen är det en sak, det kan jag stå ut med, men avsaknaden av bil är helt klart problematisk. Jag får fundera ett varv till där 😅
Fast... om han inte har bil så betyder det väl att han lever ett liv där han inte behöver bil. Varför skulle det vara ett problem? Han är ju troligen inte ute efter att se om du kan bli hans privata taxi?
 
Han får väl hyra en då. I Göteborg med omnejd verkar ju många välja att vara utan bil och nyttja sunfleet ist :)
Fast... om han inte har bil så betyder det väl att han lever ett liv där han inte behöver bil. Varför skulle det vara ett problem? Han är ju troligen inte ute efter att se om du kan bli hans privata taxi?
Klart att han kan hyra/låna bil men jag har redan varit i relationer där partnern inte varit bilburen och det blev alldeles för omständligt. Det blev med tiden ett irritationsmoment helt enkelt, att hela tiden behöva anpassa sig till att det endast är den ena som har bil.
 
Jodå, men jag vill inte vara den som kör hela tiden när vi ska iväg nånstans. I och med att jag via jobbet kör förmånsbil är jag inte så glad i att låta någon annan köra den utifall det händer något :)

Okej, förstår :) jag tänker att det blir inte mer än vad jag kör nu iom att jag är singel.
 
Jamen precis, eller en sån sak som att man kör varannan gång när man är på middag hos folk så att den som inte kör kan ta några glas :D

Jag har ärligt talat aldrig varit på en middag där det varit ett problem, ta en taxi liksom... (Man kan lägga rätt många tusenlappar på taxi på ett år och ändå spara på totalkostnaden om man inte har behov av bil till vardags...) Jag skulle snarare vara mer negativt inställd till någon som har bil "för att man ska ha" utan att egentligen behöva den. Så jäkla onödigt och slöseri på miljö, plats och pengar...

Jag hade definitivt inte haft behov av bil om jag inte hade haft häst. Måste jag akut till veterinären med katterna är det bättre att ta taxi (eller låta någon annan köra poolbil), jag vill kunna fokusera på djuren om jag måste åka akut ändå... Bor man så att det inte är ett alternativ och är djurägare så är det i mina ögon mitt ansvar som djurägare att se till att det tex finns en möjlighet för djurvakt att lösa en akut situation.

Summa summarum: för mig är en partner inte ett praktiskt behov, och jag hade inte velat dejta någon som ser det så heller.
 
Men när du är singel gör du ju det själv tänker jag?
Jag räknar inte med att min pojkvän (eller någon annan) ska köra mina djur 🙈 Visst vore det smidigt men de är inget jag förväntar mig.

Jo, det är klart.
Men det är väldigt skönt med hjälp när saker kör ihop sig och inte blir som man tänkt sig.
Då hjälper han mig precis som jag hjälper honom när han behöver det 😊
Att man ställer upp på varandra är faktiskt något jag förväntar mig i en relation.
 
Jag kör definitivt mer när jag har partner. Dels när jag åker till honom och dels när vi gör saker tillsammans i större utsträckning, besöker hans familj, hans kompisar och liknande.

Jag med, vi åker på utflykter och gör väldigt mycket ihop.
Oftast till ställen där varken kollektivtrafik eller taxi är ett alternativ.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 911
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 095
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 155
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp