Deklaration 2021

Nu har jag skickat in min deklaration. Det går snabbt när man inte behöver göra några ändringar...
Var jag först av bukefalisterna? 😜
 
Har också skickat in, blev vid halv 6 i morse. Hade ju redan räknat ut sedan länge vad jag skulle fylla i för summa på reseersättningen 😂
 
Fick till mins stora överraskning tillbaksdrygt 2500, mer än på flera år trots att jag räknat med att få betala en del p g a rejäl löneökning. Men jag klagar inte. Skickat in har jag inte gjort än, men det blir väl snart, ska inte ändra nått vad jag kan komma på.
 
Var in och snabbkollade inatt efter 00. Nyfiken i en strut, så chansade och kom in.

Inte dubbelkollat alla siffror ännu men som det ser ut ska jag få tillbaka ca 2x min fasta månadslön. 😅
Kan vara dags att se över hur mycket skatt som dras varje månad...
 
Är det någon annan som är anmäld till kivra som har problem med att den inte får deklarationen? Detta är andra gången jag inte fått någon. Förstår ju om de kommer bort i posten, men hur kan de komma bort i kivra :confused: Har varit anmält till kivra i fyra år tror jag. Första året fick jag som jag skulle, året efter kom den aldrig. Förra året kom den, men iår har den inte kommit igen :confused:
 
Någon som gjort avdrag för arbetskläder?

Jag hade gärna velat göra det för arbetsskor om det går. Får man hela summan tillbaka eller en del, hur stor isf?
Det står att det ska synas att det är arbetskläder man köpt, om jag köper skor på vårdväskan borde det funka...?
 
Är det någon annan som är anmäld till kivra som har problem med att den inte får deklarationen? Detta är andra gången jag inte fått någon. Förstår ju om de kommer bort i posten, men hur kan de komma bort i kivra :confused: Har varit anmält till kivra i fyra år tror jag. Första året fick jag som jag skulle, året efter kom den aldrig. Förra året kom den, men iår har den inte kommit igen :confused:

Har aldrig haft problem. Så skumt! Och lite läskigt?

Deklarerade innan Kivra bad mig. Bor nära jobbet numera så inga ytterligare avdrag.
 
Någon som gjort avdrag för arbetskläder?

Jag hade gärna velat göra det för arbetsskor om det går. Får man hela summan tillbaka eller en del, hur stor isf?
Det står att det ska synas att det är arbetskläder man köpt, om jag köper skor på vårdväskan borde det funka...?
Vad jag förstår gällande arbetskläder är det endast skyddskläder och enbart om jobbet kräver skyddskläder (t.ex. skor med stålhätta). Jag har dessutom för mig att man enbart får för över ett visst belopp (tror det är kostnader över 5000kr). Jag har aldrig kunnat dra av för varken kläder eller arbetsverktyg, inte ens när jag frilansade (anställd frilansare) och alltså behövde tillhandahålla alla kläder samt utrustning själv för reglerna är rätt snäva.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Scannade papper KU25 jag fick från Wolksvagen för mitt billån. Försöker lägga in den i deklarationen, men får felmeddelande "Kontrollera...
Svar
7
· Visningar
347
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 553
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
871
Senast: tornblomma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill börja jobba på ett ställe som tyvärr medför längre resor igen. Jag har säkert råd, men det blir inte mycket marginaler kvar...
2
Svar
25
· Visningar
1 612
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp