Deklaration 2021

Får tillbaka närmare tio! Räknade fel med några tusen, åt rätt håll.
Nu funderar jag på reseavdrag. Fattar inte hur man räknar det 😂
Får en summa när jag använder skv:s verktyg. Men det är väl bara en del man får ut.. Hur sjutton räknar man?
 
Får tillbaka närmare tio! Räknade fel med några tusen, åt rätt håll.
Nu funderar jag på reseavdrag. Fattar inte hur man räknar det 😂
Får en summa när jag använder skv:s verktyg. Men det är väl bara en del man får ut.. Hur sjutton räknar man?

Du behöver inte räkna på reseavdraget själv, utan fyller i hela summan som du får fram i verktyget. SKV räknar ut ditt avdrag, du ser summan direkt om du deklarerar digitalt.
 
Får tillbaka närmare tio! Räknade fel med några tusen, åt rätt håll.
Nu funderar jag på reseavdrag. Fattar inte hur man räknar det 😂
Får en summa när jag använder skv:s verktyg. Men det är väl bara en del man får ut.. Hur sjutton räknar man?
Du ska lägga in hela summan så fixar skv resten. Men vill du veta bara för att själv ha lite koll så funkar det enligt detta.

Dina resemil till och från jobb x 18,5 kr x antal dagar du kört till jobb- 11 000 kr x 0,3

Så typ 12 mil x 18,5 x 260- 11000 x 0,3 = 14 016 kr tillbaka
 
Fick 6000 i kvarskatt men räknar med att få tillbaka lite efter avdrag av resor bland annat. Blir att deklarera för första gången i mitt liv och inte bara godkänna den, tidigare brukar jag godkänna för att få pengarna snabbt trots att jag nog skulle kunna föra resor, men inte jättesugen på att betala så kommer dra av för resorna det här året...
 
Får tillbaka 3200 kr men om jag räknat rätt blir det lika mycket till ungefär för resor. Får se vad företagsdelen gör med skatten, förra året blev det varken + eller - vad jag minns.
 
Jag blev glad över 1900 tillbaka, så kom min kollega och sa att han får 19 000 tillbaka 😒😂
Men ska dra lite för resor också.
Samma här! Jag är glad över mina tusenlappar. Men hade kompis som skulle få tillbaks det gånger 10 liksom. :laugh:
Men är glad att vår ekonomiansvarig ser till att ha lite marginal så att jag ska slippa betala ngt och även inte har för stor marginal så att vi ligger ute med för mkt pengar i onödan.🙏
 
Du ska lägga in hela summan så fixar skv resten. Men vill du veta bara för att själv ha lite koll så funkar det enligt detta.

Dina resemil till och från jobb x 18,5 kr x antal dagar du kört till jobb- 11 000 kr x 0,3

Så typ 12 mil x 18,5 x 260- 11000 x 0,3 = 14 016 kr tillbaka

Tack för räkneexemplet @BobberiBoo

Är som sagt nyfiken på vad det landar på i slutändan 😊
 
Du ska lägga in hela summan så fixar skv resten. Men vill du veta bara för att själv ha lite koll så funkar det enligt detta.

Dina resemil till och från jobb x 18,5 kr x antal dagar du kört till jobb- 11 000 kr x 0,3

Så typ 12 mil x 18,5 x 260- 11000 x 0,3 = 14 016 kr tillbaka

Var kommer 0,3 ifrån?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
866
Senast: tornblomma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill börja jobba på ett ställe som tyvärr medför längre resor igen. Jag har säkert råd, men det blir inte mycket marginaler kvar...
2
Svar
25
· Visningar
1 611
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Årliga deklaration tråden. Idag börjar ju deklarationen trilla ner i digitala brevlådan. Den 15 är första dagen för att kunna skicka...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
12 937
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 481
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp