Deklaration 2021

-450 kr, kan bli -1000 när jag är klar. Nöjd som sagt var då jag växlat mellan lön från arbetsgivare alt anställning i eget bolag.

Ska inte gräma mig över att den panikåtgärd jag gjorde 30 januari 2020 beträffande pensionsinsättning inte kommer att kunna medföra avdrag i deklaration 2020. (Eget bolag, saknar pensionsrätt, får därmed dra av insättning i egen pensionsförsäkring OM jag saknat pensionsrätt hela året, missade dock 2020 att det inte kunde betraktas som att jag saknat pensionsrätt under året, läs alltid några rättsfall innan beslut tas... Så i år ska jag vänta med att slutgiltigt sätta in i pensionsförsäkringen tills sista december OM jag skulle gå över till tjänst hos någon av mina uppdragsgivare)
 
Får tillbaka runt 6000, välkommet eftersom jag förra året fick restskatt på typ 3000... Men har gått ner från att jobba 100% till att jobba timmar istället, antagligen därför.
 
Har inte fått se nåt än, men är ytterst tacksam över regeringens beslut att småföretagare får betala mindre i egenavgifter för 2020 - min väntade restskatt (pga usel företagsplanering) kunde jag nu flytta fram till nästa år och då blir det förhoppningsvis plus/minus noll. PUH!!
 
Intet är som väntanstider,
vårflodsveckor, knoppningstider,
ingen maj en dager sprider
som den klarnande april.

Gyllne frukt må andra skaka;
jag vill dröja och försaka,
i min lustgård vill jag vaka,
medan träden knoppas där.


/Hälsar slutsiffra nio (och Erik Axel Karlfeldt).
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Scannade papper KU25 jag fick från Wolksvagen för mitt billån. Försöker lägga in den i deklarationen, men får felmeddelande "Kontrollera...
Svar
7
· Visningar
334
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 330
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
867
Senast: tornblomma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill börja jobba på ett ställe som tyvärr medför längre resor igen. Jag har säkert råd, men det blir inte mycket marginaler kvar...
2
Svar
25
· Visningar
1 612
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp