Deklaration

Jag kommer få tillbaka, sålde mitt gamla boende med en relativt stor förlust. Hoppas på att det blir lite mer än det också, byter avlopp i år så det är öronmärkt.
 
Eftersom knappt nåt ändrats från året innan misstänker jag att jag får betala. Hoppas det inte blir alltför många tusenlappar.
Det är kommunen som bara drar 30% skatt och det räcker i allmänhet inte. Trots att jag bara fått ut runt en tusenlapp i månaden (utslaget på ett år)

Orkar aldrig räkna. Det blir som det blir.:(
 
Jag ställer in mig på en ganska fin restskatt då jag har haft inkomst från flera anställningar och det brukar aldrig sluta bra ;)
 
Jag har inte fått min än men eftersom jag fick min bonus i aktier förra året har jag fått en del skatt utbetalt av arbetsgivaren då de inte kunde dra all skatt på lönen så jag skulle betala in den själv. Så har betalt den delen som överstiger 30k så jag ska antagligen betala lite mer men förhoppningsvis mindre än 30k
 
Började ny anställning i maj förra året med en rejäl löneökning så vet inte riktigt hur det kommer bli i år. Har dock ränteavdrag så det brukar bli mellan 6000-8000 kr in. Får se vad det blir, har ej fått något ännu. Brukar aldrig vara bland de första som får.
 
Nu är det dags! :D Jag väntar ivrigt på att den ska landa i Kivra. Någon här som redan hunnit få sin?

Hur tror ni det ser ut för er i år? Senaste två åren har jag fått betala tillbaka några hundralappar, trots att jag har bl.a. huslån. I år har jag ingen aning så det kan sluta hur som helst. :p

Jag har mest ångest. Tycker att det blivit så krångligt senaste åren. Vet dessutom att det blev nåt strul ifjol så det blir minst 3000 kr restskatt.
 
Jag ser fram emot att se hur deklarationen ser ut med tanke på att jag fick ett mejl från Röda korset om att de skickat in uppgifter till skatteverket och därför kan jag göra något slags avdrag? Fattar ingenting, men gissar att det syns på deklarationen. Är nästan hundra på att jag skänkt förr, men minns inte att jag fått ett sånt mejl förr.
 
Jag ser fram emot att se hur deklarationen ser ut med tanke på att jag fick ett mejl från Röda korset om att de skickat in uppgifter till skatteverket och därför kan jag göra något slags avdrag? Fattar ingenting, men gissar att det syns på deklarationen. Är nästan hundra på att jag skänkt förr, men minns inte att jag fått ett sånt mejl förr.
Det går automatiskt om man ger minst 200 kr/gång till nån organisation som är godkänd av skatteverket. Fast tror det finns nåt tak. Du behöver inte göra nåt, de gör avdraget automatiskt, är jag rätt säker på.
 
Har ingen digital brevlåda så får vänta till den 10e tror jag, då går det att se på skatteverkets hemsida.
Ska deklarera snabbt så jag får överskottet i april. Räknar med överskott. :laugh:
 
Inte fått i kivra än. Brukar alltid få restskatt på ett par tusen så räknar med det som vanligt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 546
Senast: hastflicka
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 417
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 101
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp