Deklaration

Inget besked än. Har väntat hela dagen att det ska plinga hos Kivra. Lär få tillbaka iallfall som vanligt. Förmodligen sista gången det blir så pass mycket då jag snart slutar på det jobbet som drar extra skatten.😅
 
Är det så? Att man ”automatiskt” betalar för lite om man har flera anställningar?
Ja, om man inte talar om för de andra utbetalarna (som inte är huvudutbetalare) att de ska dra mer skatt då det är sidoinkomster.
Sidoinkomster rekommenderas 30 % skatt för att slippa kvarskatt, men det räcker inte alltid. Då kan man begära jämkning istället. Eller bara be arbetsgivaren dra lite mer.
 
Ja, om man inte talar om för de andra utbetalarna (som inte är huvudutbetalare) att de ska dra mer skatt då det är sidoinkomster.
Sidoinkomster rekommenderas 30 % skatt för att slippa kvarskatt, men det räcker inte alltid. Då kan man begära jämkning istället. Eller bara be arbetsgivaren dra lite mer.
Ajdå. Då är jag också körd.
 
Vet inte om jag vill ha någon deklaration i år. Misstänker att jag måste betala in pga av sjukskrivningar mm eller så är det nästa år jag drabbas. Vet att jag ska betala in ca 15 000,- på pappas dödsbo sen är det klart.

Har börjat lägga undan lite extra nu inför nästa års skatt
 
Nä, för mig är det bättre att betala mer skatt varje månad och få det i en klumpsumma sen, det blir som ett sorts sparande jag inte lyckas med själv 🙈.

Ja jag tänkte att den diskussionen passar bättre i en annan tråd :)
Jag får för mig att man får skatta dubbelt på de pengarna då? I månaden och sen även när klumpsumman kommer.. men kan tänka fel :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 545
Senast: hastflicka
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 417
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 101
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 470
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp