Deklaration

Får tillbaka 6500:- försöker ligga så nära noll som möjligt men bytte jobb och fick en galen slutlön från det gamla så det är väl därför.
Ska dra lite resor också.
 
Jag har aldrig gjort det tidigare men borde funka, behöver pengarna "nu" om omläggningen inte skulle gå igenom, gör den det är det lugnt. :)
Jag gjorde det som sagt för något år sedan, när jag hade missat att jag kunde göra ett avdrag. Så jag hade godkänt och fått pengarna redan, och sedan gjorde jag en ändring och fick en utbetalning till. Det var ju inte medvetet, så som tänkt här, men det torde ju inte påverka
 
Puuh! Trots fastighetsskatt och tack vare skattereduktionen för allmän pensionsavgift så hamnade jag på plus :banana:

Nästa år blir nog fastighetsskatten dubbelt så mycket, och hänsyn till ev arv också ... blir nog inte lika kul 😬
Men förhoppningsvis blir jag anställd i april 🙏
 
Jag ”får tillbaka” hela 90:- så det blir alltså 0. 😁 Borde egentligen vara supernöjd för jag jämkar och sätter in diffen på mina sparanden med automatik, men ändå har jag ju haft en liten förhoppning att jag jämkat för lite så att det skulle bli en liten slant iaf.😎
 
Min man fick aldrig sin deklaration.. Trots att han har kivra. Så konstigt!
Han studerar, men har jobbat extra.
Vad kan det bero på? Deklarerar man inte när man pluggar?
 
Min man fick aldrig sin deklaration.. Trots att han har kivra. Så konstigt!
Han studerar, men har jobbat extra.
Vad kan det bero på? Deklarerar man inte när man pluggar?

Om han har tjänat mer än 20431:- under året borde han ha fått den. Eller om han ägt fastighet under året.
 
Landade på knappt 3000:- i restskatt. Hoppas på att hamna ganska nära noll efter reseavdragen. Hade ju varit roligare att få tillbaks, men å andra sidan har jag ju kunnat spara pengarna och få lite utdelning på dem under tiden iaf.
 
Om jag kollar på lönebeskedet 221223 och på deklarationen så diffar det lite mer än 2000. Det står 2000 mer på lönespecen. Vad gör jag?
Skatten stämmer på kronan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 522
Senast: hastflicka
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 382
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 061
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 357
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp