Deklaration

Idag vid 05.00 hade det plingat i Kivra.
Får tillbaka ca 50k. :angel:
Misstänkte att det skulle bli runt där. Har en jämkning på min huvudanställning på 40% som legat kvar sen jag började som timanställd för över 10 år sen. Som det inte blivit av att ändra under årens lopp. 😅

Kommer iallfall lämpligt då jag ska köpa loss min leasingbil till sommaren. Så då får jag extra pengar jag kan lägga som handpenning direkt utan att behöva plocka från sparkonto.
 
Idag vid 05.00 hade det plingat i Kivra.
Får tillbaka ca 50k. :angel:
Misstänkte att det skulle bli runt där. Har en jämkning på min huvudanställning på 40% som legat kvar sen jag började som timanställd för över 10 år sen. Som det inte blivit av att ändra under årens lopp. 😅

Kommer iallfall lämpligt då jag ska köpa loss min leasingbil till sommaren. Så då får jag extra pengar jag kan lägga som handpenning direkt utan att behöva plocka från sparkonto.
Måste du inte söka ny jämkning varje år? Sedan två år tillbaka så måste jag lämna in en ny ansökan till Skatteverket varje år och med några års mellanrum även motivera mina reseavdrag vid ansökan.
 
Måste du inte söka ny jämkning varje år? Sedan två år tillbaka så måste jag lämna in en ny ansökan till Skatteverket varje år och med några års mellanrum även motivera mina reseavdrag vid ansökan.
Det har jag aldrig gjort? :confused: Det dras 40% på min lön direkt från företaget. Jag har aldrig haft något med skatteverket att göra. Kanske inte klassas som en "rikigt " jämkning"?🤔
Men har benämns så på mina lönebesked:
Skattetabell: 34:1
Jämkning %: 40.

När jag började jobba där 2012 så drogs det 40 % skatt på alla som var timanställda iom att i princip alla hade det som extrainkomst. Hängt kvar på mig, men alla nya timmisar dras nu som "vanligt" vad jag vet.
 
Sambon och jag får tillbaka sammanlagt ca 24000 kr efter mitt reseavdrag.

Det är passande eftersom vi precis fick en offert på 24000 kr från tapetseraren som ska klä om vår soffa. Jag har snålgnisslat tänder och vridit mig i ångest över att leja ut jobbet när jag kan göra det själv (klädde om soffan 2008 för 3000 kr), men jag har verkligen inte tid och tyget har börjat trådas sig.
 
Bara för det kom den då, 11000 tillbaka, gött!

Då får jag bara hoppas på att mitt dyker upp idag.

Har verkligen ingen aning hur det kommer se ut då jag slutade på mitt jobb, var arbetslös ett par månader, och sen började plugga utan CSN. :laugh: Så är extra nervös.
 
Nu är det dags! :D Jag väntar ivrigt på att den ska landa i Kivra. Någon här som redan hunnit få sin?

Hur tror ni det ser ut för er i år? Senaste två åren har jag fått betala tillbaka några hundralappar, trots att jag har bl.a. huslån. I år har jag ingen aning så det kan sluta hur som helst. :p
Fick min idag med 8400 i kvarskatt ... knappast något att längta efter ....
 
Och där kom den! Får tillbaka ungefär vad jag hade förväntat mig men lite mer. Ingen jättesumma men ett mycket välkommet tillskott i kassan, speciellt med tanke på dessa helvetes räntehöjningar...
 
Åker på att betala en dryg månadslön mer än vanligt i moms, eftersom vi blev av med gården och fick paniksälja en massa djur i höstas. Måttligt kul smäll mitt i flytt och efter att ha gått back typ 50 papp i December :cry:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 552
Senast: hastflicka
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 458
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 111
Senast: Hajfisk
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp