Deklaration

Sambon och jag får tillbaka sammanlagt ca 24000 kr efter mitt reseavdrag.

Det är passande eftersom vi precis fick en offert på 24000 kr från tapetseraren som ska klä om vår soffa. Jag har snålgnisslat tänder och vridit mig i ångest över att leja ut jobbet när jag kan göra det själv (klädde om soffan 2008 för 3000 kr), men jag har verkligen inte tid och tyget har börjat trådas sig.

Men då har jag ett billigare alternativ, serrö! Skicka soffan till mig, lite tyglappar och häftstift så har jag fixat det där, endast 22 500 kr, som hittat! (Går direkt till min kvarskatt... :angel:)
 
Hur är det nu, får man tillbaka pengarna tidigt om man inte ändrar något, redan till påsk? Och sen har jag fram till slutet av maj att ändra? :idea:

Med en Skruttis på Ultuna, diverse renoveringar före ev flytt av bostadslån och omvärdering hade det ju varit guldläge om pengarna kommer tidigare och sen ytterligare mer i sommar. 🤑

 
Senast ändrad:
Hur är det nu, får man tillbaka pengarna tidigt om man inte ändrar något, redan till påsk? Och sen har jag fram till slutet av maj att ändra? :idea:

Med en Skruttis på Ultuna, diverse renoveringar före ev flytt av bostadslån och omvärdering hade det ju varit guldläge om pengarna kommer tidigare och sen ytterligare mer i sommar. 🤑

Kan man göra så? :eek: :eek:
 
Hur är det nu, får man tillbaka pengarna tidigt om man inte ändrar något, redan till påsk? Och sen har jag fram till slutet av maj att ändra? :idea:

Med en Skruttis på Ultuna, diverse renoveringar före ev flytt av bostadslån och omvärdering hade det ju varit guldläge om pengarna kommer tidigare och sen ytterligare mer i sommar. 🤑

Nej, till början av maj är det väl?

Och ja @Krålus , det går att göra så, jag har gjort det när jag fick reda på att jag hade ett avdrag jag missat att göra.
 
Får drygt 10k tillbaka, känns skönt! Ett halvår med bolåneränta plus att jag skattar några hundringar extra varje månad för att ha lite marginal som gör sitt :)
 
Ja, tidigare har man haft till början av juni att ändra för föregående åt men tror det är typ fem åt bak man kan ändra om det blivit fel, fast då får man ju vänta längre.

Glömmer du något avdrag kan du alltså rätta.
Det visste jag inte. Jag antar tyvärr att det är längre sedan än 5 år (tiden går fot) som jag missade ett avdrag.
 
Ja, tidigare har man haft till början av juni att ändra för föregående åt men tror det är typ fem åt bak man kan ändra om det blivit fel, fast då får man ju vänta längre.

Glömmer du något avdrag kan du alltså rätta.
Ja det vet jag men visste inte man kunde göra det för samma år.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 533
Senast: hastflicka
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 402
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 083
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 437
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp