Bukefalos 28 år!

Del II Valp 2022

IMG_20230219_075206837_HDR.jpg

Inget går upp mot att bli väckt av en galning med blött skägg, som tar sats och hoppar upp i sängen med ett jätteskutt och landar med ena tassen rakt på ens ena bröstvårta... :arghh::crazy: Ja, jag är vaken nu, Lova! Sluta vara så jäkla nöjd över det! Det var ett smärtsamt uppvaknande! :rofl:
 
Harry fick magras under natten och hade lagt två högar i köket 💩
Har något vagt minne att han tassade på mig någon gång men jag sover ju som en död så det var väl inte så lätt 😅
Han mår prima annars, lika bråkig som vanligt så troligen har han tryckt i sig något ruttet ute.
Har börjat med canikur som han tycker är smaskens så förhoppningsvis ger det sig under dagen 😊
 
Idag tog vi en långpromenad på annat håll. Det blev blandat med lite skogsstigar, grusvägar och inne i "stora" grannbyn. Lite omväxling från vår lilla by och att gå samma vägar hela tiden. 8 km blev det. Jag är helt slut. Förhoppningsvis blev skägget också lite trött och sover på em.
Vi fick några hundmöten som gick helt ok. 👍🏻😊
Sen träffade vi en familj där pappan hade ett barn på sina axlar. Det var skumt! Barnet som gick själv, ville hälsa på Lova. Perfekt träning, för hon har varit lite mesig med vissa barn. Detta barn var först lite skum då hon hade luvan uppdragen. Efter lite funderande, vågade vi oss fram för att hälsa. Meeeen, en snabb hälsning och sen var barnet helt ointressant. 😂
 
Helt bra i magen nu, inga problem alls. Skönt att det gick över så snabbt 😊
Snöblask idag, inte kul alls för liten hund ☹️
Visa bifogad fil 113028
Vi håller med! Lova var jätteglad i morse när det var snö ute. Sen övergick det till snöblandat regn och därefter bara regn. Urk! Vi har sovit i soffan hela fm (och Lovis har lyckats ramla ner 3 ggr pga vänder sig i sömnen) och nu kollar vi på tv. Mycket spännande.
IMG_20230220_115118640.jpg
 
Vi har en morgonrutin, jag och Lova. Husse går upp i ottan för att åka till jobbet. Då går hon upp med honom, får gå ut och kissa, äter några godisar och sen kommer hon in och lägger sig hos mig igen. Oavsett hur länge vi sover efter det, har vi alltid en gosstund innan vi går upp. Ofta ligger hon på rygg eller på sidan med huvudet på min arm och vill bli både kliad och kramad.

Idag tyckte jag att jag kunde få sova lite längre pga dålig sömn i natt. Nope. Strax före kl 7 blev snuzzen akut gosnödig. Först ställde hon sig på min bröstkorg och stirrade på mig. Jag låtsades sova, men kände blicken ändå. Då kom hon så nära att hon tryckte nosen mot min näsa. Jag ignorerade.
Sen kunde jag inte låtsas sova längre, för den där lilla tungan trycktes in i mitt ena öra och vispade runt. Jag vred mig som en mask och Lova var jättenöjd. :rofl:
 
Spock min oslipade diamant har mest tränat agility grunder under vintern. Antalet pass vi nu kört slalom kan räknas på ena handens fingrar men såsom det kändes förra passet så krävs det inte mycket mer än ett-två pass till för att ha ett färdigt slalom 😅.

Idag gjorde jag faktiskt tre spår till honom, vi har väl spårat två -tre ggr tidigare men det var några månader sen sist. Gjorde två korta och ett lite längre la bara nån godis för att markera spårstarten då han senast struntade i dom helt sen. Första korta spåret hoppade han över vittringspinnen på slutet och sprang upp där jag försökt lämna spåret men tog pinnen sen. Andra korta spåret tog han vittringspinnen jättefint och fick massa beröm. Tredje spåret fick jag ropa in honom igen då linan släppte och sätta fast den igen men han var obekymrad och gick rakt på spåret igen. Han tog alla tre pinnarna jättefint och jag var jättenöjd med honom.
Nu var det snö så jag behövde inte sätta upp markeringar och det var ju lätt för honom att följa men det skadar ju inte när vi inte kommit igång riktigt.

Jag vill anmäla till nån kurs men vet inte riktigt vad och de som jag sett ute har tyvärr krockat med jobbet. Vi är anmälda till lydnadshelg i april så det ska bli kul hoppas jag!

Spock
20230221_112520.jpg
 
Vi har en morgonrutin, jag och Lova. Husse går upp i ottan för att åka till jobbet. Då går hon upp med honom, får gå ut och kissa, äter några godisar och sen kommer hon in och lägger sig hos mig igen. Oavsett hur länge vi sover efter det, har vi alltid en gosstund innan vi går upp. Ofta ligger hon på rygg eller på sidan med huvudet på min arm och vill bli både kliad och kramad.

Idag tyckte jag att jag kunde få sova lite längre pga dålig sömn i natt. Nope. Strax före kl 7 blev snuzzen akut gosnödig. Först ställde hon sig på min bröstkorg och stirrade på mig. Jag låtsades sova, men kände blicken ändå. Då kom hon så nära att hon tryckte nosen mot min näsa. Jag ignorerade.
Sen kunde jag inte låtsas sova längre, för den där lilla tungan trycktes in i mitt ena öra och vispade runt. Jag vred mig som en mask och Lova var jättenöjd. :rofl:

Haha!
Harry gör likadant 😁
Ställer sig på min bröstkorg och stirrar, händer inget slår han mig med tassen o ansiktet tills jag vaknar och sen börjar han slicka helt hysterisk i ansiktet 😂
 
Screenshot_20230221-152412~2.png

Gårdagens snö smälte bort. Sen frös det på och kom mer snö. Isgata med snö på är inte mitt favoritväglag direkt. :meh:
Meeen... Det skäggiga snömonstret är nöjd! Jag fick stoppa in henne i duschen för att tina upp henne. Hon tyckte egentligen inte alls att hon behövde gå in, men jag såg att hon frös (meningen var en snabbkiss, därav inget täcke). Jag frös iaf och hade inte lust att kasta fler snöbollar. Monstret var mycket upprörd över detta. Snöbollskrig kan man inte få nog av!
 
Känns nästan ohälsosamt hur mycket jag älskar den här hunden ♥️
Han är bara 6 månader men känns som han alltid funnits här. Man glömmer lätt att han just är, bara 6 månader för han är så lätt med allt! Han går lös ibland nu med för han sköter sig ibland bättre än i koppel. Travar lite fram och tillbaka och luktar. Igår såg vi rådjur o han stannade o kom direkt när jag ropade ♥️
Går fint i koppel och denna lyhördheten och ögonkontakten jag får är 😍 antar att det är will to please!

Inget jag är direkt van vid. Min engelska setter fick jag nog ögonkontakt med när han va 6 år eller så 🤣
 
IMG_20230222_172041.jpg

Bus! 😍 Lovis hittade en pinne som kompis inte fick ta. Turboschnauzern är snabbare i svängarna och utnyttjade en bänk, ett bord samt ett träd för att lura kompisen och få lite försprång. Tillslut blev hon av med pinnen och de hade brottningsmatch istället. Kompisen är så himla snäll! Låter Lova få tro att hon har övertaget ibland. 😂
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
13 573
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
837
Senast: Lutten
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
90 91 92
Svar
1 838
· Visningar
59 344
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 800
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp