Bukefalos 28 år!

Del II Valp 2022

En fördel med att det är blött och skitigt ute är att Harry blir väldigt duktig på att duscha 😁
Tar honom under armen varje gång vi kommer och ställer honom i duschen för att spola tassar och ben, jag har väldigt låg tolerans för smuts inne så torka tassar räcker inte 😅
Han står helt still och kliver snällt ut på handduken och låter sig torkas ❤️
Så duktig, har väldigt bra päls där smutsen bara rinner av, torkar på typ tio minuter 😁
 
Lova åt något riktigt vidrigt idag när hon röjde runt vid stallet med sin labbekompis. Precis när jag skulle äta lunch, spydde hon i soffan. Det var något konstigt där i, som jag inte kunde identifiera. Men fy fan vad det stank! :yuck:
Det kändes på flera meters håll.
Sambon hälsade att skiten luktade fruktansvärt och att han knappt klarade av att böja sig ner när han skulle plocka upp den. Undra vad det var för snusk hon åt? Hoppas att hon lärde sig en läxa och inte försöker äta det igen! Hela eftermiddagen låg hon nämligen och såg ynklig ut eller sov tätt intill mig. Gnällde massor i sömnen också. 🥺❤️
 
Lova åt något riktigt vidrigt idag när hon röjde runt vid stallet med sin labbekompis. Precis när jag skulle äta lunch, spydde hon i soffan. Det var något konstigt där i, som jag inte kunde identifiera. Men fy fan vad det stank! :yuck:
Det kändes på flera meters håll.
Sambon hälsade att skiten luktade fruktansvärt och att han knappt klarade av att böja sig ner när han skulle plocka upp den. Undra vad det var för snusk hon åt? Hoppas att hon lärde sig en läxa och inte försöker äta det igen! Hela eftermiddagen låg hon nämligen och såg ynklig ut eller sov tätt intill mig. Gnällde massor i sömnen också. 🥺❤️
Grävlingsbajs luktar förjävla starkt...
 
Lova åt något riktigt vidrigt idag när hon röjde runt vid stallet med sin labbekompis. Precis när jag skulle äta lunch, spydde hon i soffan. Det var något konstigt där i, som jag inte kunde identifiera. Men fy fan vad det stank! :yuck:
Det kändes på flera meters håll.
Sambon hälsade att skiten luktade fruktansvärt och att han knappt klarade av att böja sig ner när han skulle plocka upp den. Undra vad det var för snusk hon åt? Hoppas att hon lärde sig en läxa och inte försöker äta det igen! Hela eftermiddagen låg hon nämligen och såg ynklig ut eller sov tätt intill mig. Gnällde massor i sömnen också. 🥺❤️
Labradoren är ingen bra förebild 🙈🤣🙈
 
Idag blir Knut 6månader 🥰
20kg och 57cm i manke. Hoppas nästan han inte blir mycket högre 😅
B6EF82E5-8E4E-43B2-B165-E6FAAB4757E0.jpeg
 
Hipp hurra och ett fyrfalligt voff för Wally på hennes första födelsedag 🥳 Den blev sång och en Ikearåtta på sängen (vad mer kan en Dvärgschnauzer vilja ha liksom)
Tänk att vårat lilla svintobus, fröken krumelur redan är ett år :heart
DFF43B72-9377-4611-8C17-9203FFFF4319.jpeg
 
Jag åkte till lilla staden idag för att handla en grej och Harry fick såklart följa med och öva på att vänta en stund i bilen. Eftersom han var så duktig stannade vi till vid djurbutiken så han fick välja ett gäng tugg 😁
Bästa butiken som har en massa olika naturliga tugg av svenska råvaror 🇸🇪

Får en väldigt snygg mittbena när han är lite blöt 😆❤️
IMG_20230217_134043.jpg
 
Lova har blivit lite mörkrädd, tror jag. Eller hon ser iaf helt klart fler spöken i mörker just nu. Innan har vi kunnat släppa ut henne ensam på tomten för sista kvällskissen eller tidig morgon. Nu går hon ut, stirrar mot samma hörn i trädgården varje gång och börjar tokskälla. Så fort jag kommer ut och lyser med en ficklampa, blir hon tyst och går och kissar. Spännande med spökålder... 😅
 
Ikväll somnat vovven ovaggad! Vi har varit igång hela dagen, först hundkompis och sedan har vi varit hos mina föräldrar där hon varit tvungen att ha koll på vad alla gjorde hela tiden samt kolla till deras katt som var sååå spännande! Vi tog också några promenader och det har tuggats på ben. Väl hemma fick hon mat och däckade sedan fullständigt på dörrmattan 😄 Just nu ligger hon utslagen i soffan och ska bara ut för en kvällskiss om nån timme.
 
Vi är trötta här också 😴
Långpromenad imorse med retriverkompis! Stella o kompisen sprang nog dubbelt så långt som vi gick 😂
Sen bad och klippning innan hon fick skita ner sig i stallet igen och sova i bilen medans vi löshoppade unghästar 🤓
Än klipper jag bara framsidan på halsen, öronen och snyggar till tassarna. Får se när valppälsen börjar släppa 😃

8C2377B2-804C-43B9-B89C-DD61C45D74B4.jpeg
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
524
· Visningar
14 306
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: Lutten
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
64 754
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 816
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp