Delad tråd?

L

Lejonflickan

Nyligen har ett antal "delade trådar" dykit upp på senior, gnägg och katt och säkert fler forum. Mina frågor är:
Är detta ett nytt fenomen, jag har iallafall aldrig sett det förut?
Vem delar trådarna, troligen moderatorerna?
Hur delas trådarna? Rätt av vid förgrening och sen kronologiskt i två olika forum, eller kan tråden delas i två inom samma forum?
När görs bedömningen om delning, hur vid skillnad ska det vara på diskussionerna?
Sammanslagen tråd, är det motsatt fenomen? Också nytt?
:confused: :confused:
 
Sv: Delad tråd?

Det är en ny funktion som kom till i samband med nya forumet i somras. Och ja det är moderatorerna och endast dessa som kan dela eller slå ihop trådar.
 
Sv: Delad tråd?

Hur trådar ska delas/slås ihop finns inget facit på. Du får nog snarare titta på uppdelningen/sammanslagningen så ser du nog varför. Fast en ledtråd är nog att det är bättre med EN tråd på Gnägg om en viss tävling än 23 trådar om samma tävling samma dag;)

När jag delat upp trådar har jag oftast lämnat en kort förklaring i åtminstone den ena tråden. Sammanslagningar däremot har jag nog aldrig förklarat, det brukar vara rätt uppenbart varför trådar slås ihop.

mandalaki - Katt, Barn, Senior
 
Sv: Delad tråd?

guldmane skrev:
Det är en ny funktion som kom till i samband med nya forumet i somras. Och ja det är moderatorerna och endast dessa som kan dela eller slå ihop trådar.

Varför sker det inga hopslagningar på "Foder" :angel:
Vi har tex betfor-trådar, olje-trådar, Krafftprotein-trådar, mineral-trådar, hur-mycket-kostar-trådar..........finns hur mycket som helst att slå ihop
 
Senast ändrad:
Sv: Delad tråd?

OKidoki - då fattar jag bättre! Tack båda! ;)
 
Sv: Delad tråd?

Varför sker det inga hopslagningar på "Foder"

Därför att funktionen som sagt är ganska ny och vi fortfarande är på träningsstadiet :crazy: . Ska vi moderatorer vara tvungna att sitta och bläddra tillbaka i alla gamla trådar till anno decimal, så kommer alla nya inlägg bli lidande.

Och det har vi ju sett exempel på vad som händer då... :angel:
 
Sv: Delad tråd?

Ska försöka få till det så småningom. Allt slutar väl med en enda jäättelång tråd som heter "Vilken foderstat ska jag ge" ;)
 
Sv: Delad tråd?

guldmane skrev:
Ska försöka få till det så småningom. Allt slutar väl med en enda jäättelång tråd som heter "Vilken foderstat ska jag ge" ;)

Ungerfär dit jag ville komma :angel: :D Men faktum är att drar man tex ihop alla betfor-trådar så blir ju tråden mer inforik och så slipper ju många sitta o svara på samma sak :idea:
 
Sv: Delad tråd?

samtidigt som den antagligen blir totalt oöversiktlig och svårläst ;)
 
Sv: Delad tråd?

Jag tycker inte det gör något att man tar upp samma ämne om igen, det händer hela tiden, men när två trådar med samma ämne dyker upp samtidigt kan det vara befogat att slå ihop dem...
 
Sv: Delad tråd?

IngelaH skrev:
Därför att funktionen som sagt är ganska ny och vi fortfarande är på träningsstadiet :crazy: . Ska vi moderatorer vara tvungna att sitta och bläddra tillbaka i alla gamla trådar till anno decimal, så kommer alla nya inlägg bli lidande.

Och det har vi ju sett exempel på vad som händer då... :angel:
:D ........ men säg att man tex slår ihop liknande trådar 2veckor bakåt i tiden och att man sedan håller lite koll vart eftersom :idea:
 
Sv: Delad tråd?

ankans skrev:
Jag tycker inte det gör något att man tar upp samma ämne om igen, det händer hela tiden, men när två trådar med samma ämne dyker upp samtidigt kan det vara befogat att slå ihop dem...

Precis, nytt folk kommer och går så det är helt OK bara det går en tid emellan så att det inte känns tjatigt...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 405
Senast: IngelaH
·
Katthälsa Har en 8-årig honkatt som är steriliserad. Aldrig varit sjuk förrän i dec då hon började pissa inne. Var helt panik, slapp hon inte ut...
2
Svar
21
· Visningar
7 810
Senast: Lindon
·
Katthälsa Jag har två katter, den ena har nyligen haft urinsten och har då först ätit hills s/d och nu c/d. Katt två har inte haft några problem...
Svar
8
· Visningar
2 062
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 098
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp