Delade meningar kring val av hundras!

En hund kan ju vara "tung" i kroppsbyggnad också. Visst finns det nättare rottisar, särskilt tikar, men det är en ganska grov typ av hund rent generellt tycker jag.
Ja jo såklart men det trodde jag var underförstått :) En nätt rottis kommer ju alltid vara tyngre/långsammare än en malle exempelvis, men däremot är inte en vältränad, kanske lite nättare modell, av rottis en osmidig hund.

Jaja, finns egentligen ingen anledning att diskutera rottisar vidare, tycker TS att rasen kan passa är det upp till hen.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 813
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 815
Senast: mysboll
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 238
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 619
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp