Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon här som tryckt logga eller liknande på träningsvästar?
Jag skulle vilja ha en träningsväst (typ arraks) med en dekal jag gjort på, men alla trycksidor jag hittar gäller ju bara kläder från det företaget.
Hur gör man om man vill trycka professionellt på kläder man redan äger?
Jag säger som @AraSlei kolla med ställen som trycker reklam grejer. Det borde finnas lite överallt. ;) I min lilla stad finns det tre firmor som kan göra sånt. Sen vågar jag inte säga något om kostnaden. Jag har bara haft kontakt med dem angående större upplagor.
 
Ah, okej :) Du har inget tryckeri i närheten som trycker profilprodukter? Det enklaste, och billigaste, är nog att knalla in på närmsta och fråga.
Det brukar alltid vara en uppstartskostnad på typ 500 spänn, och så tillkommer det för arbetet då.
Då ska jag leta efter en sån! Har för mig att mamma nämnt att det finns en sån i Mörby eller nåt.
 
Någon här som tryckt logga eller liknande på träningsvästar?
Jag skulle vilja ha en träningsväst (typ arraks) med en dekal jag gjort på, men alla trycksidor jag hittar gäller ju bara kläder från det företaget.
Hur gör man om man vill trycka professionellt på kläder man redan äger?

Vi har anlitat ett litet lokalt tryckeri. Men vi valde att köpa 100 tyck direkt för det blev så mycket billigare. Tror vi har nyttjat 40 av dem på 2 år. Man kan ta ut dem när man vill. De flesta på t-tröjor till valpköpare och så har maken på sina jackor/västar.
 
Vi har anlitat ett litet lokalt tryckeri. Men vi valde att köpa 100 tyck direkt för det blev så mycket billigare. Tror vi har nyttjat 40 av dem på 2 år. Man kan ta ut dem när man vill. De flesta på t-tröjor till valpköpare och så har maken på sina jackor/västar.
Förhoppningsvis kan jag hitta något sånt smart alternativ :)
 
Någon här som tryckt logga eller liknande på träningsvästar?
Jag skulle vilja ha en träningsväst (typ arraks) med en dekal jag gjort på, men alla trycksidor jag hittar gäller ju bara kläder från det företaget.
Hur gör man om man vill trycka professionellt på kläder man redan äger?
Vi har ett reklamföretag i stan som trycker på det man kommer dit med.
Normalt sett gör de reklamskyltar (och jag förmodar profilkäder) men när jag kom in med ett hundtäcke så fick jag det gjort direkt till en mycket human peng!
 
Vi har ett reklamföretag i stan som trycker på det man kommer dit med.
Normalt sett gör de reklamskyltar (och jag förmodar profilkäder) men när jag kom in med ett hundtäcke så fick jag det gjort direkt till en mycket human peng!

Så har tryckaren vi har också. Vi har bara köpt själva trycken. Sen kan vi lämna in det vi vill ha tryckt på. Även valpköpare kan skicka plagg/täcken som vi tar dit 🙂
 
Idag fick Ebba komma tillbaka till dagis igen efter höglöp och det verkar som om hon haft en fin dag. Sen tog vi en skogspromenad på 5 km i eftermiddagssolen och nu ligger hon och käkar gruset färskfoder ur sin gröna Trixie-orm. Nöjd hund = nöjd matte. :love:
 
Någon som har tips på ett värmetäcke?
Har tänkt att använda det i samband med träning när han behöver vänta i bilen och i hundgården. En viss herre tycker bättre om att ligga på snön än att gå in i hundkojan, skulle lugna min själ en aning om jag visste att han i alla fall hade täcke på sig. Gärna något som finns i vanliga djurbutiker, för jag kan inte planera och behöver det på torsdag 😩
26547
Qain ber vädjande om råd så hans matte slipper oroa sig över hans välbefinnande.
 
Någon som har tips på ett värmetäcke?
Har tänkt att använda det i samband med träning när han behöver vänta i bilen och i hundgården. En viss herre tycker bättre om att ligga på snön än att gå in i hundkojan, skulle lugna min själ en aning om jag visste att han i alla fall hade täcke på sig. Gärna något som finns i vanliga djurbutiker, för jag kan inte planera och behöver det på torsdag 😩Visa bifogad fil 26547Qain ber vädjande om råd så hans matte slipper oroa sig över hans välbefinnande.

Back on Track i samband med träning.
Utöver det nyttjar vi inte täcke så där säger jag pass :) (men BoT passar kanske där också men bör vänjas in om man köper keramiskt täcke)
 
GAH!!! Imorgon kommer jag säkert kunna skratta åt det här, men just nu är jag bara sur.

Jag är hemma hos min mor. I badrummet hade jag en 5kg-korv VoH som skulle tina för att jag sedan skulle kunna dela den i mindre bitar och frysa in det. Morsan är van vid att jag gör så och jag säger varje gång (även den här gången) till henne att badrumsdörren MÅSTE vara stängd, för Aysu vill in dit annars.

Nu satt jag och tittade på tv och hade full uppmärksamhet på det pga nytt avsnitt av min absoluta favoritserie. När programmet var slut så skulle jag in i badrummet - och hittar där Aysu! Då har morsan varit på toa, glömt att stänga dörren, sedan gått och stängt dörren utan att kolla var Aysu är! Sååå Aysu hade varit instängd med maten ett tag. Tillräckligt länge för att äta 1kg av den och nu vara fet som en boll och kladdig i hela ansiktet. Och ja, hon hade redan fått middag :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Normalt sett får hon 400-500g per dag. Så tja. Det blev ett rejält skrovmål för henne nu iaf. Herregud vad mycket hon ätit ikväll... (på vardagarna får de alltid ca 100g på morgonen och resten på kvällen)

Nåja. Hon blir ju inte fet på riktigt av en enstaka stor måltid, och jag har ändå mat hemma så att det räcker till nästa helg när jag kan låna morsans partners bil och då få hem fler 5kg-korvar... Men ändå.
 
Sitter och läser lite om att vandra med hund. På djurmagazinets hemsida hittade jag en text där de även har listor med saker som är bra att tänka på. Första punkten? "5-15 km brukar vara lagom för en dagstur".
Alltså... Det är ju ingenting? :cautious:
Jag antar att det också bygger på att en ska orka vandra fler dagar om en vill det? Då verkar det ju dumt att gå tre mil en dag för att sen inte orka gå mer :)
 
Någon som har tips på ett värmetäcke?
Har tänkt att använda det i samband med träning när han behöver vänta i bilen och i hundgården. En viss herre tycker bättre om att ligga på snön än att gå in i hundkojan, skulle lugna min själ en aning om jag visste att han i alla fall hade täcke på sig. Gärna något som finns i vanliga djurbutiker, för jag kan inte planera och behöver det på torsdag 😩Visa bifogad fil 26547Qain ber vädjande om råd så hans matte slipper oroa sig över hans välbefinnande.
Nu vet jag inte vilken del av landet du bor i,men täcke på en pälshund??!! Nä.
 
@Rias Av de jag testat så tycker jag Hurrtas är bäst på passform och värmer bra. Eventuellt så är det lite klent i yttertyg, men ska de inte sitta på i skogen och genom buskar (fast mitt har hållit trots det, men hon kör inte i 190 knyck) så rekommenderar jag det.
Pompa har bättre yttertyg, men lite sämre passform (väldigt stort öppning för huvudet och går ner för djupt över bringan) men håller bra vid ösregn.

Edit: Jag har Hurrtas Summit Parka
 
Någon som har tips på ett värmetäcke?
Har tänkt att använda det i samband med träning när han behöver vänta i bilen och i hundgården. En viss herre tycker bättre om att ligga på snön än att gå in i hundkojan, skulle lugna min själ en aning om jag visste att han i alla fall hade täcke på sig. Gärna något som finns i vanliga djurbutiker, för jag kan inte planera och behöver det på torsdag 😩Visa bifogad fil 26547Qain ber vädjande om råd så hans matte slipper oroa sig över hans välbefinnande.

Har du någon som kan kika till honom på dagtid i hundgården? Annars hade jag nog varit lite tveksam till täcke i hundgården, det är lätt att de fastnar :)
 
En god gärning gjord idag, plockade allt skräp jag kunde hitta på morgonpromenaden, nog för att fylla en hel soptunna. Tinja hjälpte mig med saker jag inte nådde inne i buskar och Asni ville inte vara sämre hon, tog en redbullburk och bar den hela vägen till soptunnan :D
 
Ja, hundgården är på mina föräldrars gård där det alltid är någon hemma. Annars skulle inte jag heller haft täcke på :)

Ja, då är det ju inga problem :up:
Man har ju hört skräckhistorier om hundar som hängt sig i täcken och annat, i oövervakade hundgårdar :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
2 617
Senast: doppler
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 110
Senast: Tilly_85
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 535
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
109 655
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp