Bukefalos 28 år!

Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar äntligen känna att förkylningen kanske är på bättringsvägen, hoppas det fortsätter så då jag ska jobba tre nätter nu. Igår var jag på hundhallen och körde hoppteknik med tjejerna så de fick jobba lite men man själv kunde ta det lugnt. Nike är egentligen ur löp men har inte fattat det, hon är helt hispig och är på och ska antasta Nano hela tiden så nu har jag stängt ut henne i hallen så man får lite sinnesro. Nessie morrar ifrån men det hindrar ju inte Nike från att försöka ändå så det går inte ha dem två ihop heller. Pratade med maken och det lutar mer och mer åt att kastrera Nike och det helst redan igår. Det en sak att hon blir slö och ofokuserad i träningen men att ha en tik som jagar runt de andra i ett par veckor och sen håller himla låda när man särar på dem är minst sagt påfrestande. Så här påfrestande har hennes löp aldrig varit även om det varit lagom kul innan också. Husse som älskar sin lilla grå ögonsten är nog beredd att ge bort henne till första bästa person som vill ha henne vid det här laget, då är det illa för hon är husses lilla bäbis..
På fredag är det coashgrupp för maken med Nike, han funderar dock på om han ska byta hund med tanke på hur hon är. Lördag tävlar jag och Nessie i agility och på söndag ska Nano göra debut på blåbärstävling. På måndag börjar kursen i rallylydnad, vi får väl se vilken hund husse tar med till det.

Har äntligen fått Nanos papper efter en halv evighet, typiskt nog är det fel färg på stamtavlan red merle istället för blue merle och dessutom tog uppfödaren sig friheten att ändra namnet utan heads up :meh:. Namnet spelar väl mindre roll men lite surt med att hon är reggad i fel färg (hon och hälften av kullsyskonen).
 
Någon som har tips på ett värmetäcke?
Har tänkt att använda det i samband med träning när han behöver vänta i bilen och i hundgården. En viss herre tycker bättre om att ligga på snön än att gå in i hundkojan, skulle lugna min själ en aning om jag visste att han i alla fall hade täcke på sig. Gärna något som finns i vanliga djurbutiker, för jag kan inte planera och behöver det på torsdag 😩Visa bifogad fil 26547Qain ber vädjande om råd så hans matte slipper oroa sig över hans välbefinnande.
Använder back on track nättäcke för när det är pausa under träningen, när Ascot sitter i bilen samt efter träning. Gillar träcket skarpt :). För vår del är det ett plus att täcket är tunnare.
 
HD-röntgen under löp? Andra dagen in i löpet mer exakt. Ris eller ros? :idea:

Vår klinik rekommenderar att man inte gör det under löp. Vi fick skjuta upp Jarlas pga det. Det var nått om att höfterna kunde vara slappare.
Hur mycket det ligger i det låter jag vara osagt men vi gjorde som kliniken tyckte och avvaktade 2 mån.
 
Vår klinik rekommenderar att man inte gör det under löp. Vi fick skjuta upp Jarlas pga det. Det var nått om att höfterna kunde vara slappare.
Hur mycket det ligger i det låter jag vara osagt men vi gjorde som kliniken tyckte och avvaktade 2 mån.

Ska ringa vet imorgon och höra vad dom säger! Så olägligt!
 
Jag vet några stycken i min ras som HD-röntgat under löp. Alla med fritt resultat. Jag röntgade min tik mellan löp mest för att tiden passade mig bäst.

Ja egentligen tänker jag väl att det inte borde vara några problem, speciellt så tidigt in i löpet. Men sen vet man ju vad som har sagt kring det också... Ska ringa vet imorgon och höra vad dom tror!
 
Ska ringa vet imorgon och höra vad dom säger! Så olägligt!

Jag blev nyfiken och googlade lite och hittade en artikel som är publicerad hos SKK. Där nämnes att leden innehåller mer vätska under löp. Men det är oklart hur stor betydelse detta har för resultatet.
Det kanske spelar roll för en hund som ligger på gränsen gällande slapp höft?
 
Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det Tinjas födelsedag! 🎆💕🎉
Fyra år blir hon och det firar vi med att banta :angel:
Har inte förstått varför hon går upp i vikt när hon rör sig så mycket och får minimimåttet med mat, visar sig att hon smugit och snott tonårsskruttans mat när denne tar en paus i ätandet :cautious:
Tjockis. Så nu blir det separat ätande och morotsutfyllnad till Tinja tills hon gått ner i vikt och unghunden äter upp all sin mat på en gång igen :D
54190769_10212635955801888_5167486302999805952_n.jpg
 
Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det Tinjas födelsedag! 🎆💕🎉
Fyra år blir hon och det firar vi med att banta :angel:
Har inte förstått varför hon går upp i vikt när hon rör sig så mycket och får minimimåttet med mat, visar sig att hon smugit och snott tonårsskruttans mat när denne tar en paus i ätandet :cautious:
Tjockis. Så nu blir det separat ätande och morotsutfyllnad till Tinja tills hon gått ner i vikt och unghunden äter upp all sin mat på en gång igen :D
54190769_10212635955801888_5167486302999805952_n.jpg
Grattis fina favoritaussien :love:
 
Har äntligen fått Nanos papper efter en halv evighet, typiskt nog är det fel färg på stamtavlan red merle istället för blue merle och dessutom tog uppfödaren sig friheten att ändra namnet utan heads up :meh:. Namnet spelar väl mindre roll men lite surt med att hon är reggad i fel färg (hon och hälften av kullsyskonen).

Det är inte så att ni har fått någon annan av valparnas papper? Tänker om både färg och namn är fel :angel:
 
Det är inte så att ni har fått någon annan av valparnas papper? Tänker om både färg och namn är fel :angel:

Nä, hon meddelade att hon skulle döpa om några pga av längden på namnet då hennes kennelnamn inte hunnits registreras (dock trodde jag inte att min var en av de som var berörda). När jag kollade i hundata var hälften av hennes kullsyskon också reggade som red merle vilket de inte är. Hon har själv gått ut med att det flera valpar i den kullen som reggats med fel färg men menar på att det skk som gjort fel..
Jag vet inte, min jobbarkompis hade haft samma sak med en av sina kullar att skk rakt av slagit in samma färg på alla valparna i hennes kull så jag vet ju att det kan hända..
 
Min kompis hund är inlagd på klinik på grund av misstänkt hjärnhinneinflammation och lunginflammation :cry:. Lider verkligen med dem båda. Han har haft hjärnhinneinflammation förut...

Känns tryggt att ha sin egen uppenbart välmående hund nära nära.

Frej ska på gratis tandkontroll nästa fredag. Ska passa på att fråga om hans "extratand". Frej kommer nog bli lite besviken över att det inte är till rehab vi ska ;)
 
Tog med Frej ut för att gå ner och titta på prisutdelningen för skidskyttet ikväll, men när vi närmade oss och hörde den höga musiken samt diverse hejaklacksgrejer vände vi hem igen. Jag tror nog att en VM-medaljceremoni är något som Frej är gladare av att slippa än att behöva uppleva. Kanske går jag ensam på lördag istället. Är egentligen inte intresserad av skidskytte men vill kanske ha liiite feststämning jag med :p.
 
Ladda rymde igår och jag trodde aldrig att hon skulle komma hem igen :arghh: Vi hade gått en halvmil och hon hade gått i dragsele hela vägen, så de sista 50 metrarna tänkte jag att hon skulle få gå lös och slippa draget, vilket vi brukar göra sista biten. Det är uppe på vår gård med god sikt, öppna betesmarker osv.
Och hundjäkeln bara drar :arghh: Grabbarna hänger på henne, men de bryter när jag ropar och kommer tillbaka, men hon vinklar knappt ens örat åt mitt håll. Först blev jag helt paff, i vanliga fall brukar jag alltid kunna kalla av henne.
Hon har smitit ett par gånger förut under årens lopp, men då har hon varit borta max 15-20 minuter, men igår dröjde det 1,5h innan vi hittade henne. Eftersom hon hade selen på sig när hon drog så var jag helt säker på att hon hade fastnat någonstans :( Usch så otäckt. Nu är förmånen att gå lös sista biten indragen :rage::rage:

Jag satte dessutom min bil i ett sumpdike, mitt i skogen, när jag körde runt och letade efter henne :meh: Hon ligger inte på plus hemma just nu!
 
Maken brukar alltid lämna Zeppe någon annanstans än i sovrummet på morgonen när han åker eftersom Zeppelin alltid väcker mig. Men imorse tyckte han tydligen synd om honom och släppte in honom i sovrummet. I samma sekund som han hörde husse stänga ytterdörren började han pipa, lägga sig på mig, slå mig med tassen, pipa, pipa, pipa. Det spelade ingen roll vad jag sa åt honom, han fortsatte ändå. Jahapp bara att kliva upp för jag blev ju såklart pigg. Sen går hunden och lägger sig och har trynat sen dess. :banghead:
Hoppas, hoppas att jag lyckas sova under dagen, har en dryg helg framför oss och min hjärna behöver mkt sömn just nu så det var verkligen helt fel dag för hundskrället att väcka mig 6.45....
Jag önskar att jag hade lika lätt som maken att somna, han hade förmodligen bara gått och släppt ut honom från sovrummet och sen somnat om lika kvickt, men det kan inte jag..
Meen jag fick ju en massa tvätt vikt och funderar på att knalla ut och skotta hundgårdarna så alltid nått :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
934
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 282
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
108 962
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp