Bukefalos 28 år!

Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ville vill byta familj för här är det djurplågare.Visa bifogad fil 27955
Han har slickat sina framtassar en vecka och mest på vänster, inte så där extremt mycket men tillräckligt för att jag ska reagera och i morse var han halt på vänster så vi fick en akuttid nu på efm eftersom jag var orolig för att han skulle ha en sår. Nu verkar det "bara" vara lite fuktigt och irriterat så vi ska behandla med special honung och se till att han inte slickar på tassarna. 🙄 Återbesök 2 maj om det inte förvärras före det. Jag hoppas att det blir bra snabbare än så bara han låter bli att slicka!
Stackars liten :heart

Hoppas det går över fort!
 
Planerar att för första gången åka på en tävling (heelwork) som kräver övernattning, i alla fall om man vill åka hemifrån senare än kl 5. Jag är ingen morgonmänniska, och sover dessutom dåligt om jag ska upp extremt tidigt, och det är ju inte bra när man ska köra långt.
Så nu är övernattning bokad. Och sedan såg jag att det är en rallytävling längs vägen dagen innan så jag anmälde till den också. Så får vi se om hunden orkar hela helgen. :p
 
Humla har varit hos mina föräldrar i 11 dagar medan jag gjort GHS. Hämtade henne i måndags kväll, men var rätt in i vardagen igen.

Ikväll kände jag mig som en bra matte dock! Borstade ut tovorna på ryggen, klippte klorna och tog en lång kvällspromenad med lek, bus, träning och Humlas favorit: KORV :love: Humla uppskattade mycket att vi fick genom stallet så hon fick snacksa på hästbajs längs vägen med :rofl:
 
Ville vill byta familj för här är det djurplågare.Visa bifogad fil 27955
Han har slickat sina framtassar en vecka och mest på vänster, inte så där extremt mycket men tillräckligt för att jag ska reagera och i morse var han halt på vänster så vi fick en akuttid nu på efm eftersom jag var orolig för att han skulle ha en sår. Nu verkar det "bara" vara lite fuktigt och irriterat så vi ska behandla med special honung och se till att han inte slickar på tassarna. 🙄 Återbesök 2 maj om det inte förvärras före det. Jag hoppas att det blir bra snabbare än så bara han låter bli att slicka!

Nejmen Ville då :( krya :heart
 
Det kan ha varit så att jag rusade till veterinären lite för snabbt :o:D Eller okej det var väl bra att kolla upp så att det inte var något sår, men efter ett dygn med honung och tratt så är han inte det röd alls längre i tassen. Han försöker inte slicka heller så nu när någon är hemma har han fått sluppit tratten och har ett bomullstyg runt för att inte kladda honung överallt. :rofl: Men vi fortsätter väl att behandla med det, det känns ju rätt ofarligt och snällt! :D
 
Oookay. Jag har fortfarande inget klart inför tävlingen till helgen. Men jag har fått PM, hundarna är vaccinerade och åtminstone förut var det ju klart med samåkning... Det var bara det där med att ta sig till samåkningen och att få ordning på alla prylar osv.

Och jag får sån jävla ångest av allt. Jag vill bara rulla ihop mig till en boll, äta choklad och skita i allt. Men jag VET ju att det är just för att jag blir så orolig av själva tävlandet och att det kommer kännas bättre om jag väl tar mig dit, och jag vet att hundarna älskar det mer än allt annat i hela världen och att det därför vore dumt att skita i det bara för att jag är rädd. Men ja. Fyfan alltså. Hade hundarna inte älskat det här eländet så hade jag aldrig utsatt mig för det här igen. Mina nerver klarar visst inte att tävla längre.
 
Oookay. Jag har fortfarande inget klart inför tävlingen till helgen. Men jag har fått PM, hundarna är vaccinerade och åtminstone förut var det ju klart med samåkning... Det var bara det där med att ta sig till samåkningen och att få ordning på alla prylar osv.

Och jag får sån jävla ångest av allt. Jag vill bara rulla ihop mig till en boll, äta choklad och skita i allt. Men jag VET ju att det är just för att jag blir så orolig av själva tävlandet och att det kommer kännas bättre om jag väl tar mig dit, och jag vet att hundarna älskar det mer än allt annat i hela världen och att det därför vore dumt att skita i det bara för att jag är rädd. Men ja. Fyfan alltså. Hade hundarna inte älskat det här eländet så hade jag aldrig utsatt mig för det här igen. Mina nerver klarar visst inte att tävla längre.
:heart
 
Sådär. Pratat med samåkningen och beställt tågbiljetter för att komma dit också. Det blir en tokig helg det här, men tja, vi kommer att komma iväg iaf. Nu är det bara att hoppas på att båda hundarna går igenom veterinärbesiktningen också. Jag oroar mig lite för hur veterinären ska reagera på Aysus knä som är tjockare än normalt efter allting, men det är för att det bildats brosk runt allt metallskrot. Hon har ju inte ont och allt fungerar som det ska...
 
Här är det både negativt och positivt.
Hittade en död räv som såg smått skabbig ut för några veckor sen. Självklart hann hunden fram och nosa innan jag såg vad det var och nu tycker jag att han börjat klia sig, även den katten som är inne har jag sett klia sig ett par gånger vilket han inte brukar göra. Det kan förstås vara djurhypokondri från min sida eller fällning på g men veterinärtid bokad. Lär bli tvingad att medicinera halva djurfarmen om vi fått in ohyra :banghead::banghead: men alternativet är väl att han håller på att få någon allergi så ohyra känns ändå mindre besvärligt.

Dock så har vi fått en plats på spårkurs i slutet av sommaren så det känns åtminstone roligt. Tror det är fjärde kursen jag försökt anmäla mig till sen vi gick valpkurs och innan har alla blivit fulla direkt så vi inte fått plats.
 
Varit på hundsimmet idag, det kom ju löp emellan men alla tjejerna var super duktiga! Vi behövde ingen mer insimmning då de var så stabila, nu har vi köpt tioklipp på självsim så ska vi försöka komma iväg en gång i veckan 😊.

Nike
_20190411_191532.JPG
 
Oookay. Jag har fortfarande inget klart inför tävlingen till helgen. Men jag har fått PM, hundarna är vaccinerade och åtminstone förut var det ju klart med samåkning... Det var bara det där med att ta sig till samåkningen och att få ordning på alla prylar osv.

Och jag får sån jävla ångest av allt. Jag vill bara rulla ihop mig till en boll, äta choklad och skita i allt. Men jag VET ju att det är just för att jag blir så orolig av själva tävlandet och att det kommer kännas bättre om jag väl tar mig dit, och jag vet att hundarna älskar det mer än allt annat i hela världen och att det därför vore dumt att skita i det bara för att jag är rädd. Men ja. Fyfan alltså. Hade hundarna inte älskat det här eländet så hade jag aldrig utsatt mig för det här igen. Mina nerver klarar visst inte att tävla längre.
Just för att du får sån ångest är det så jäkla bra att du gör det! :bow: Tänk vilken insats du gör för damerna genom att gå emot din egen oro :heart
 
Vi ska hämta valpen nu i påsk och jag börjar bli lite orolig för hur det ska gå :nailbiting: För två veckor sedan upptäcktes det cystor på mina äggstockar och i tisdags opererades de bort. Innan op funderade jag inte så hårt på det, de skulle bara bort liksom. Men nu ligger jag på sjukhuset med ett 25 cm långt snitt och kan knappt gå... får inte lyfta tungt på 6 veckor och det känns inte direkt som jag kommer kunna springa efter en valp :cautious:
 
Vi ska hämta valpen nu i påsk och jag börjar bli lite orolig för hur det ska gå :nailbiting: För två veckor sedan upptäcktes det cystor på mina äggstockar och i tisdags opererades de bort. Innan op funderade jag inte så hårt på det, de skulle bara bort liksom. Men nu ligger jag på sjukhuset med ett 25 cm långt snitt och kan knappt gå... får inte lyfta tungt på 6 veckor och det känns inte direkt som jag kommer kunna springa efter en valp :cautious:
What :eek: de ska ta mina äggstockar med snitt i sommar och de sa max en veckas sjukskrivning om man har tungt jobb :eek:

Så jäkla surt för dig. Hoppas det känns bättre om några dagar!
 
Ligger och kollar veterinärdata på min unghund men det hjälper inte hur många gånger jag uppdaterar, röntgen av höfter och armbågar från onsdag fm är tydligen inte avläst av SKK utan jag måste hålla mej till nästa natt. Blääääk!

Lite spännande är att vi blev med i ett forskningsprojekt om hundars kroppsvikt och ledhälsa. Vi fick fylla i en enkät om kost, motion osv och så gjordes en hullbedömning av veterinär. Det blev 4 på min skrangelhund som ätit dåligt och gått ner 1,5 kg sedan förra gången jag vägde henne. (Funderar på om det är ett symptom på skendräktighet, för det stämmer nog med löptid, men det är i så fall enda symptomet) Vi kommer att få fylla i fler enkäter och göra om hullbedömningen fran till hon är 5-7 år, och då kommer hon att få göra en ny, kostnadsfri, röntgen.
 
What :eek: de ska ta mina äggstockar med snitt i sommar och de sa max en veckas sjukskrivning om man har tungt jobb :eek:

Så jäkla surt för dig. Hoppas det känns bättre om några dagar!
Jag hade en cysta som vägde 9,5 kg och en på 0,5 kg, därav det stora snittet. Så förhoppningsvis klarar du dig med ett mindre ingrepp :) Jag ska räkna med 4 veckor sjukskrivning :meh:
 
Vi ska hämta valpen nu i påsk och jag börjar bli lite orolig för hur det ska gå :nailbiting: För två veckor sedan upptäcktes det cystor på mina äggstockar och i tisdags opererades de bort. Innan op funderade jag inte så hårt på det, de skulle bara bort liksom. Men nu ligger jag på sjukhuset med ett 25 cm långt snitt och kan knappt gå... får inte lyfta tungt på 6 veckor och det känns inte direkt som jag kommer kunna springa efter en valp :cautious:
❤ Det går rätt fort att återhämta sig om man inte är körd i botten kroppsligt före. Det där med att lyfta tungt är rätt höga siffror på när man börjar fråga. Min äldsta är född med akutsnitt och de sa att jag inte fick lyfta tungt, men barnvagnen gick bra och bebis. Jag blev rörlig ganska fort, vi hade hund då också så det var bara att gå ut, dessutom vägrade hon vagn så jag bar henne överallt. 🙄
 
❤ Det går rätt fort att återhämta sig om man inte är körd i botten kroppsligt före. Det där med att lyfta tungt är rätt höga siffror på när man börjar fråga. Min äldsta är född med akutsnitt och de sa att jag inte fick lyfta tungt, men barnvagnen gick bra och bebis. Jag blev rörlig ganska fort, vi hade hund då också så det var bara att gå ut, dessutom vägrade hon vagn så jag bar henne överallt. 🙄
Låter lovande! Att kunna röra sig känns som det viktigaste, jag har ju möjligheten att ta smärtstillande också. Kanske är annorlunda om man ammar?
Absolut inte lyfta mer än 5 kg de första 6 veckorna, och det är väl ungefär vad valpen väger när vi hämtar henne... Snittet är gjort vertikalt, från bikinilinjen upp till bröstbenet, vet inte om det spelar roll?! Men på något sätt får det gå 😀
 
Låter lovande! Att kunna röra sig känns som det viktigaste, jag har ju möjligheten att ta smärtstillande också. Kanske är annorlunda om man ammar?
Absolut inte lyfta mer än 5 kg de första 6 veckorna, och det är väl ungefär vad valpen väger när vi hämtar henne... Snittet är gjort vertikalt, från bikinilinjen upp till bröstbenet, vet inte om det spelar roll?! Men på något sätt får det gå 😀
Maken fick ett sånt snitt efter läkarmissen, själva snittet läkte fort, sen var det kaos ändå med honom eftersom han inte hann ta upp vätska och näring, men det är ju inget som är aktuellt i ditt fall! Jag fick klara mig på Alvedon jag efter förlossningen. 🙄 Men jag minns bara att jag hade ont första dagarna, sen var det mer att det kliade när det läkte. :) Jag tror det kommer att gå fint för er och du får ju härliga veckor att bonda med varandra! Ligga i soffan och mysa är den allra bästa starten! 💕
 
Ligger och kollar veterinärdata på min unghund men det hjälper inte hur många gånger jag uppdaterar, röntgen av höfter och armbågar från onsdag fm är tydligen inte avläst av SKK utan jag måste hålla mej till nästa natt. Blääääk!

Lite spännande är att vi blev med i ett forskningsprojekt om hundars kroppsvikt och ledhälsa. Vi fick fylla i en enkät om kost, motion osv och så gjordes en hullbedömning av veterinär. Det blev 4 på min skrangelhund som ätit dåligt och gått ner 1,5 kg sedan förra gången jag vägde henne. (Funderar på om det är ett symptom på skendräktighet, för det stämmer nog med löptid, men det är i så fall enda symptomet) Vi kommer att få fylla i fler enkäter och göra om hullbedömningen fran till hon är 5-7 år, och då kommer hon att få göra en ny, kostnadsfri, röntgen.

Gå in och titta nu under morgonen. Brukar kunna trilla in fram till förmiddagen. Jag röntgade min en onsdagkväll och hennes resultat trillade in vid 8 på morgonen på fredagen, samma vecka 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
2 384
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 091
Senast: Tilly_85
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 525
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
109 644
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Annonsera mera hundar 2
  • Hund rädd i ny bil

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023
  • Mountain horse ridskor

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp