Bukefalos 28 år!

Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
I söndags blev jag godkänd SBK-instruktör, idag skickade jag inbjudan till deltagare för valpkurs som jag kommer hålla tillsammans med två andra instruktörer. Kul! Har varit hjälpinstruktör i två år nu, det känns skönt att få börja sätta igång egna kurser som jag kan forma själv.
 
Maken fick ett sånt snitt efter läkarmissen, själva snittet läkte fort, sen var det kaos ändå med honom eftersom han inte hann ta upp vätska och näring, men det är ju inget som är aktuellt i ditt fall! Jag fick klara mig på Alvedon jag efter förlossningen. 🙄 Men jag minns bara att jag hade ont första dagarna, sen var det mer att det kliade när det läkte. :) Jag tror det kommer att gå fint för er och du får ju härliga veckor att bonda med varandra! Ligga i soffan och mysa är den allra bästa starten! 💕
Då hoppas jag att det snart bara kliar :D Det är sant, och vill inte valpen mysa så gör Atan det mer än gärna! Tack för peppningen, känns lite bättre nu:heart
 
Så. Då var det klart att jag kan låna tävlingsutrustning av en uppfödarbekanting också, eftersom jag fortfarande inte hittat mitt... Så jäkla skönt att alla hjälps åt, att uppfödare hjälper till även när man har hundar från annan kennel, när man är konkurrenter osv. Det känns inte som någon självklarhet, men i salukivärlden så är det ändå det på något sätt.
 
Tränade nosework igår med min träningsgrupp. Frej var jätteduktig och supertaggad. Jag tänker ju att han ska få vila mellan söken, men han skäller så förjordat då. Får han bara uppgifter att göra däremot är han så tyst och snäll så.

Vi hade en söt liten dansk-svensk gårdshundstik med igår. Hon var i höglöp, och hade nog velat mer än att flirta med Frej, men det gick hur bra som helst att träna ändå :).
 
Har nog tittat på den här gamla (gamla? var ju bara några månader sedan egentligen 😅) filmen jag vet inte hur många gånger. Totoro var en skitkul liten rackare redan från första stund! Bra att ha som uppmuntran, först för att han just nu - nio månader med en kokosboll istället för hjärna - är apjobbig, och nu för att jag fått tråkigt om än inte oväntat besked om min påkörda bil (som lär bli utdömd istället för lagad).


Totoros livsmotto som liten plutt: coolt, nånting nytt! Det är garanterat nånting kul! 😍:D
(Just nu verkar det istället vara: ööööööh... va?! :cautious: :meh:)
 
What :eek: de ska ta mina äggstockar med snitt i sommar och de sa max en veckas sjukskrivning om man har tungt jobb :eek:

Så jäkla surt för dig. Hoppas det känns bättre om några dagar!
Mina äggstockar tog de med titthålsop, 1v efter att dom tog livmodern, där är ärret från navel till blygdbenet, dom öppnade i ett extremt missbildat ärr från när jag öppnades pga bukhinneinflammation, efteråt blev ärret mycket finare.
 
Vilken otrolig jäkla tur att jag inte ska till Leros i vår, som jag brukar. Mina hotellägare där, ett brittiskt par, har nämligen tydligen tagit sig an en dräktig tik, med det här resultatet:

EC9EBA82-F276-47DC-ADEC-C59F0421F4F5.jpeg


Jag är helt emot utländska adoptioner, men dessa ... 😍

Ägarna är dessutom fantastiska djurmänniskor, när jag var där för två år sedan hittade de en kattunge med navelsträngande dinglande i en soptunna. De tog hand om honom trots att de redan hade 12 välskötta och kastrerade katter, han är kvar hos dem fortfarande och är en glad knäppkatt. Så att ta en valp från dem skulle inte kännas konstigare än att köpa en valp hemma.

Som sagt tur att jag inte ska dit. Jag kan ju verkligen fortfarande inte ha hund men alla tankehinder liksom pulvriseras så snart jag kliver av planet i Grekland.
 
@Monstermom Älskar filmen men hur fanken vågade du gå med honom över gallret, det ser ju ut som att den går över en djup ”spricka”?

Det var mycket högre än det ser ut! Var nog en 3 m ner till vattnet åtminstone. :laugh:

Nä men visst hade jag några tankar på vad jag skulle göra om han plötsligt fick en knäpp och hoppade ner från sidan, skulle jag kunna fiska upp honom, skulle selen hålla honom fast eller skulle han halka ur, såna saker... 😅

Men vid det laget hade jag ju känt honom i nästan två veckor - wow! :angel: - så jag kände att jag kunde läsa honom hyfsat ändå... Hade han fått för sig att hoppa ner från landgången (visst heter det så? :o) räknade jag med att jag skulle se varningstecken först och hinna agera.

Men absolut, där fanns en risk. Det tror jag nog man i allmänhet accepterar redan när man skaffar en valp? Givetvis i varierande grad - det var ju helt upp till mig att placera honom i en situation som den här - men en viss katastrofkänsla är liksom vad man köper på sig. "Hur ska jag hålla liv i den här tokstollen som inte har någon självbevarelsedrift???", typ. O_o
Jag kände nog inte att det var värre risk än att gå längs en trottoar, även där är det ju ett väldigt kort avstånd till ren livsfara. Men man räknar med att hinna reagera innan valpen sitter mitt i vägen och försöker leka med en bil...

Totoro härdade mig rätt tidigt genom att det första han gjorde när han träffade en ny sorts hund - sura schäfertikar :D - direkt utbrista Nämen KOLLA, du har en KAMPTRASA där bak!!! :love: och kasta sig över deras svansar, så min förhoppning att han skulle leva till vuxen ålder krympte snabbt. :banghead::laugh:

Edit: Nä vänta, de allra första nya hundarna han träffade var ett helt stim border collies. Dem försökte han nog inte dra i svansen vad jag minns. (@Migo ?) Men han var nog inte helt säker på att de där sakerna ens var hundar. :D
 
Totoro härdade mig rätt tidigt genom att det första han gjorde när han träffade en ny sorts hund - sura schäfertikar :D - direkt utbrista Nämen KOLLA, du har en KAMPTRASA där bak!!! :love: och kasta sig över deras svansar, så min förhoppning att han skulle leva till vuxen ålder krympte snabbt. :banghead::laugh:

Gud, jag skrattar så jag gråter (det slår lätt över till tårar när jag får panik 😂)

Jag har sett honom på film med BC:arna också, det var nog helt enkelt för många kamptrasor på en gång där.
 
Gud, jag skrattar så jag gråter (det slår lätt över till tårar när jag får panik 😂)

Jag har sett honom på film med BC:arna också, det var nog helt enkelt för många kamptrasor på en gång där.
Jag tror på riktigt att han inte riktigt förstod att de var hundar... Inte förrän vi var inomhus och han kunde se dem lite mer stilla. Då fick han en - första - ny kompis också. :D
(Rost? Daud? Finns en anledning jag tänker på dem som ett stim. :angel:)

Filmerna är från dag 2, då hade han nog fattat. Men han var riktigt snäll fram till nio veckors ålder! Den sluga jäveln hade nog räknat ut att vid det laget skulle jag inte lämna tillbaka honom så då kom demonen fram ordentligt. :rage::laugh:

(Edit: Under tiden jag sitter här och skriver detta lyssnar jag på honom. Han är ute, så jag hör honom utanför fönstret bakom ryggen: DUNDER-DUNDER-DUNDER, springer förbi... DUNDER-DUNDER-DUNDER, springer förbi... DUNDER-DUNDER-DUNDER, springer förbi... BRAAAAAAAAK drämmer in en leksak i väggen, DUNDER-DUNDER-DUNDER, springer förbi... Piperipiperipiperipiperipiiiiiiiiip, har hittat en av de få som har en pip kvar - det är typ 1% av Monsters leksaker kvar vid det här laget - DUNDER-DUNDER-DUNDER-PIIIIIIIIIIIIP, springer förbi... Vi har varit in till stan för ett par timmar sedan, gått flera promenader och miljötränat. Filmat lite övningar inför ett par kursstarter till veckan. Stackars uttråkade vovven.)
 
Är ute på landet med hundarna, Benji fick också hänga på. Det är skönt att komma iväg från allt.

Idag drog jag fram mina agiltygrejer på tomten och körde med Tinja, mycket träning på svängkommandot, svåra slalomingångar och att ignorera hinderfällor.

Asni fick köra bebisövningen inför slalom :D Något så ansträngande som att gå mellan två pinnar och välja rätt sida av dem. Hon var duktig! Men min favoritdel i det hela var alla belöningar, hon är så rolig att kampa med :love: Märks knappt att hon löper.

Nu sover alla så gott så, sen får de söka middag över tomten.
 
Sådär. Pratat med samåkningen och beställt tågbiljetter för att komma dit också. Det blir en tokig helg det här, men tja, vi kommer att komma iväg iaf. Nu är det bara att hoppas på att båda hundarna går igenom veterinärbesiktningen också. Jag oroar mig lite för hur veterinären ska reagera på Aysus knä som är tjockare än normalt efter allting, men det är för att det bildats brosk runt allt metallskrot. Hon har ju inte ont och allt fungerar som det ska...

Åh vart ska ni tävla? Och såklart att allting kommer att gå bra. :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 280
Senast: Tilly_85
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 373
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
109 090
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp