Bukefalos 28 år!

Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att jag inte har plats i bilen för en till hund och känner mig lite nervös för att Floki troligtvis åker iväg på träning nu i påsk. Min lilla älskling. :cry:
 
Men absolut, där fanns en risk. Det tror jag nog man i allmänhet accepterar redan när man skaffar en valp? Givetvis i varierande grad - det var ju helt upp till mig att placera honom i en situation som den här - men en viss katastrofkänsla är liksom vad man köper på sig. "Hur ska jag hålla liv i den här tokstollen som inte har någon självbevarelsedrift???", typ. O_o
När anser du att de borde börja ha lite självbevarelsedrift? :crazy: I och med att Ville struttar runt med en toffla på foten så blir det inte så långa promenader utan mer korta uttröttande promenader. Idag var vi vid hamnen igen, superställe med änder, människor som springer, går, cyklar, har barnvagnar, rullstolar osv Ville tyckte att det verkade som en toppenidé att försöka hoppa genom staketet ner till vattnet, två meter ner. :cautious:
Men just nu sover han åtminstone sött, först 30 min vid lasarettet och tittat på folk och sen en 45 min vid hamnen, och så en massa sitta i bilen och hålla koll på bilen. ;)
 
När anser du att de borde börja ha lite självbevarelsedrift? :crazy: I och med att Ville struttar runt med en toffla på foten så blir det inte så långa promenader utan mer korta uttröttande promenader. Idag var vi vid hamnen igen, superställe med änder, människor som springer, går, cyklar, har barnvagnar, rullstolar osv Ville tyckte att det verkade som en toppenidé att försöka hoppa genom staketet ner till vattnet, två meter ner. :cautious:
Men just nu sover han åtminstone sött, först 30 min vid lasarettet och tittat på folk och sen en 45 min vid hamnen, och så en massa sitta i bilen och hålla koll på bilen. ;)
Alltså jag TYCKER att de borde ha självbevarelsedrift från ca 4 veckor, när de börjar ge sig ut på sina första äventyr. Men de har inte frågat mig om tips. :rofl:

Annars har jag väl en förhoppning om tiden efter könsmognaden, sisådär runt året. :angel:
 
Idag bröt vi mammaledigheten helt för Fenna, 13v har hon gått utan någon träning och idag körde vi första passet lydnad.... jag har fått en otålig Ferrari som ljudar sig igenom allt, hoppas innerligt att allt ljud kommer från att hon är understimulerad och ivrig som fan på att träna. :arghh:
 
Ett par veckor äldre tror jag, min är född i slutet av juni.
Självklart kommer rapporter, men jag misstänker att rasens rykte talar emot honom.🙄
Aha, då var det närmare än jag trodde, min är född precis i månadsskiftet till juli.

Du tänker att min ras har ett rykte som är mer fördelaktigt? :confused::rofl:

Atan har haft sin självbevarelsedrift sedan 4 veckor, så det är nog era som är lite galna :p

Eller inte... M körde motorsåg när han höll på att bygga och greja för ett tag sen, rätt som det är står Phatos typ under sågen och viftar på svansen och tyckte det var helfestlig med sågspånet :meh:
 
Alltså jag TYCKER att de borde ha självbevarelsedrift från ca 4 veckor, när de börjar ge sig ut på sina första äventyr. Men de har inte frågat mig om tips. :rofl:

Annars har jag väl en förhoppning om tiden efter könsmognaden, sisådär runt året. :angel:
Asni är 10 månader, löper och anser sig själv fortfarande både oövervinnerlig och odödlig :rofl:

Idag fångade jag henne med nöd och näppe när hon tänkt ta en genväg ner från altanen över räcket; ett fall på typ två meter :cautious:
 
Grannen var ute och provåkte sin veteranmoped innan, han kom upp till oss och vände men stannade inte. Ata blev lite sur över att hon inte fick hälsa och sprang efter :crazy: men en vissling så vände hon direkt och kom. Hon var dryga 100 m från huset när jag visslade, kul när träningen ger resultat :up:
 
Jag tror på riktigt att han inte riktigt förstod att de var hundar... Inte förrän vi var inomhus och han kunde se dem lite mer stilla. Då fick han en - första - ny kompis också. :D
(Rost? Daud? Finns en anledning jag tänker på dem som ett stim. :angel:)

Filmerna är från dag 2, då hade han nog fattat. Men han var riktigt snäll fram till nio veckors ålder! Den sluga jäveln hade nog räknat ut att vid det laget skulle jag inte lämna tillbaka honom så då kom demonen fram ordentligt. :rage::laugh:

(Edit: Under tiden jag sitter här och skriver detta lyssnar jag på honom. Han är ute, så jag hör honom utanför fönstret bakom ryggen: DUNDER-DUNDER-DUNDER, springer förbi... DUNDER-DUNDER-DUNDER, springer förbi... DUNDER-DUNDER-DUNDER, springer förbi... BRAAAAAAAAK drämmer in en leksak i väggen, DUNDER-DUNDER-DUNDER, springer förbi... Piperipiperipiperipiperipiiiiiiiiip, har hittat en av de få som har en pip kvar - det är typ 1% av Monsters leksaker kvar vid det här laget - DUNDER-DUNDER-DUNDER-PIIIIIIIIIIIIP, springer förbi... Vi har varit in till stan för ett par timmar sedan, gått flera promenader och miljötränat. Filmat lite övningar inför ett par kursstarter till veckan. Stackars uttråkade vovven.)
Rost :D
 
Åh vart ska ni tävla? Och såklart att allting kommer att gå bra. :love:
Nere i Skåne :D


Ligger just nu och ska sova hemma hos uppfödarbekanting. Har ägnat kvällen åt att sitta i soffan, mysa med hennes hundar och pratat saluki. Och pratat. Och pratat. Och alltså, vilka hundar hon har :love: Att de är vackra och verkar trevliga och springer bra, det har jag vetat länge, och jag har varit kär i några nära släktingar som jag lärt känna. Men just de här har jag bara träffat på LC förut. De är så lättsamma, så glada utan att för den sakens skull bli flamsiga, så tydliga i sitt hundspråk och tja, bara otroligt trevliga. Aysu som brukar ogilla att vara för nära andra hundar än Ebrah har utan konstigheter delat soffa med de två äldsta här. Helt underbart.
 
Jag stör mig på att jag inte har plats i bilen för en till hund och känner mig lite nervös för att Floki troligtvis åker iväg på träning nu i påsk. Min lilla älskling. :cry:

Håller på planera bilinköp här hemma lite smått, tanken är att dottern ska ta över min bil när hon tar körkortet inom snar framtid (hoppas vi). Kollar på skåpbils varianter där det ska finnas ordentligt med plats för hundburar, minst fyra till att börja med men med plats för fler. Har bara tre hundar :D:D:angel:...
 
Gå in och titta nu under morgonen. Brukar kunna trilla in fram till förmiddagen. Jag röntgade min en onsdagkväll och hennes resultat trillade in vid 8 på morgonen på fredagen, samma vecka 😊

Jag trodde alla resultat lästes in vid midnatt, men det fanns i förmiddags, HD B och ED 0. Skönt att det ser bra ut i de lederna, har hon kvar osteochondrosen i bogen har hon i alla fall inga besvär av den. (Ledytan var oskadad vid artoskopi, så de gjorde inget mer än tittade)
 
Haha, alltså. Jag och uppfödarbekantingen babblar så mycket att vi missat två avfarter nu när vi är på väg ner mot Skåne. Då kan tilläggas att hon kört den här sträckan så många gånger att hon borde kunna den utantill :p Tur att hundarna har det bra bak i bilen. De sover bara.
 
Jag är så glad över hur bra det går med Malte! Han är så lättlärd att det är enkelt. Lätt att ha lös, lätt att kalla in, lätt för bilåkning, lätt för ensamhet, lätt för rumsrenhet, osv.

Speciellt glad är jag för att han alltid håller sig nära mig på promenader. Jag hinner typ aldrig gömma mig för han har stenkoll. Om han inte tittar på mig, lyssnar han. Det räcker att jag tar ett steg i "fel riktning" för att han ska komma som ett skott.

Jag och husse var ute på en gemensam promenad igår, och det märks vem Malte har mest fokus på. Säger vi båda "kom", kommer han till mig och skiter fullständigt i husses upprepade försök att kalla honom till sig :angel:

Vi passade även på att turas om att gömma oss för att träna lite nosarbete. Gömmer jag mig är det katastrof, Malte springer runt som en galning för att hitta mig. Gömmer sig husse är det mindre viktigt, så pass att Malte inte ens noterade att han var borta vid ett tillfälle :laugh:

Jag känner mig bara liite skadeglad, speciellt eftersom det är husse som äger Malte egentligen :angel: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
457
Senast: tott
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 188
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
108 612
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp