Bukefalos 28 år!

Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mamma behövde någon som passade hunden en dag och upptäckte en hemsida dogbuddy med en privatperson där som skulle kunna passa, hon frågade mig om jag hade hört talats om det på "det där forumet" :D Men det hade jag inte.
Har någon hört talats om det eller nyttjat hemsidan?
 
Mamma behövde någon som passade hunden en dag och upptäckte en hemsida dogbuddy med en privatperson där som skulle kunna passa, hon frågade mig om jag hade hört talats om det på "det där forumet" :D Men det hade jag inte.
Har någon hört talats om det eller nyttjat hemsidan?

Har hört talas om det men har ingen erfarenhet av det.
 
Mamma behövde någon som passade hunden en dag och upptäckte en hemsida dogbuddy med en privatperson där som skulle kunna passa, hon frågade mig om jag hade hört talats om det på "det där forumet" :D Men det hade jag inte.
Har någon hört talats om det eller nyttjat hemsidan?
Har använt och hittat väldigt bra hundvakter där.
Men det är som med allt annat, man får sålla.
 
Har använt och hittat väldigt bra hundvakter där.
Men det är som med allt annat, man får sålla.
Tack! Jag tänkte nog också det men tänkte fråga här för säkerhets skull :) Mamma hittade en trevlig tjej med ett positivt omdöme från nyligen som skulle kunna passa, sa att det skadar ju inte att ringa! :D
 
Mamma behövde någon som passade hunden en dag och upptäckte en hemsida dogbuddy med en privatperson där som skulle kunna passa, hon frågade mig om jag hade hört talats om det på "det där forumet" :D Men det hade jag inte.
Har någon hört talats om det eller nyttjat hemsidan?
Har använt, och hittat väldigt bra hundrastare/hundvakter där! :up::)
 
Började dagen med en skogspromenad vid 7 innan jobbet, det var ett otroligt skönt sätt att starta fredagen på :love:

E9369408-34DD-453B-B75F-5F4AF180C356.jpeg
 
Blir så trött på Tonto. Var och hälsade på Floki och efter att vi vallat med Floki skulle vi gå promenad. Tonto har inte sett Floki på två veckor, men han tyckte väl att Floki luktade konstigt/annan hanhund (han sover med sina farbröder samt att det finns en tik som höglöper på gården också) så han blev helt plötsligt skitgrinig och skulle mucka gräl med stackars Floki som ville leka. Tror aldrig att jag rutit åt Tonto som jag gjorde då och fasiken vad snabbt han skärpte sig, drog inte ens i kopplet på resten av promenaden för att han var så chockad över att jag hade en åsikt i hans grisiga beteende. :banghead: Det som fungerat så bra på sista tiden. Jävla skräphund när han gör såhär.
 
Blir så trött på Tonto. Var och hälsade på Floki och efter att vi vallat med Floki skulle vi gå promenad. Tonto har inte sett Floki på två veckor, men han tyckte väl att Floki luktade konstigt/annan hanhund (han sover med sina farbröder samt att det finns en tik som höglöper på gården också) så han blev helt plötsligt skitgrinig och skulle mucka gräl med stackars Floki som ville leka. Tror aldrig att jag rutit åt Tonto som jag gjorde då och fasiken vad snabbt han skärpte sig, drog inte ens i kopplet på resten av promenaden för att han var så chockad över att jag hade en åsikt i hans grisiga beteende. :banghead: Det som fungerat så bra på sista tiden. Jävla skräphund när han gör såhär.

Mina hundar gör alltid så när de varit ifrån varandra några timmar eller längre. Den äldre spänner sig och låter som en monster medan den yngre lägger sig på rygg. Efter 1-2 minuter är det över och de är bästa vänner. De har aldrig bråkat eller hamnat i konflikt.
Vad jag förstår är det dock spänt mellan dina hundar även vid andra tillfällen?
 
Mina hundar gör alltid så när de varit ifrån varandra några timmar eller längre. Den äldre spänner sig och låter som en monster medan den yngre lägger sig på rygg. Efter 1-2 minuter är det över och de är bästa vänner. De har aldrig bråkat eller hamnat i konflikt.
Vad jag förstår är det dock spänt mellan dina hundar även vid andra tillfällen?

Tonto vet inte skillnaden mellan att slåss för att ha ihjäl den andra hunden och säga till den, Han går alltid till attack och vill bitas (Fick åka och sy Rollos öra en gång t.ex.), så jag kan inte riskera att han gör illa dom andra hundarna.

Han flög på Floki när Floki var ett halvår, och Rollo ett par gånger för ca. två, tre år sedan. Efter det har det varit ganska okej, några sura miner men han har avbrutit sitt beteende vid tillsägelse, och dom har sovit tillsammans i sängen på natten. Har inte Tonto med dom andra inomhus annars dock. Rollo och Floki är bästisar i alla situationer och är tillsammans jämt. :)

Men ja, det är ju inte som att dom är bästa vänner och kommer överens i alla situationer, men dom kan i vanliga fall leka ute och arbeta tillsammans i draget. Borde omplacera Tonto, men det tar emot.
 
Tonto vet inte skillnaden mellan att slåss för att ha ihjäl den andra hunden och säga till den, Han går alltid till attack och vill bitas (Fick åka och sy Rollos öra en gång t.ex.), så jag kan inte riskera att han gör illa dom andra hundarna.

Han flög på Floki när Floki var ett halvår, och Rollo ett par gånger för ca. två, tre år sedan. Efter det har det varit ganska okej, några sura miner men han har avbrutit sitt beteende vid tillsägelse, och dom har sovit tillsammans i sängen på natten. Har dom inte tillsammans på dagen osv.

Men ja, det är ju inte som att dom är bästa vänner och kommer överens i alla situationer, men dom kan i vanliga fall leka ute och arbeta tillsammans i draget. Borde omplacera Tonto, men det tar emot.

Usch vilken jobbig situation! Förstår att du blir ledsen och trött över den, hoppas det fortsätter vara okej under övervakning i alla fall’
 
Usch vilken jobbig situation! Förstår att du blir ledsen och trött över den, hoppas det fortsätter vara okej under övervakning i alla fall’

Jag tror att han är hanhundsaggressiv, men att han någorlunda tolererar dom andra för att han vet att han inte får mucka gräl. Han är alltid superschysst med valpar och småhundar och tikar.

Tänker mig att det blir svårt att hitta ett nytt hem till en sådan mupp, han lär ju behöva vara ensamhund om man inte vill hålla på som oss, man vet ju aldrig om han får för sig något och ger sig på en tik eller en småhund om man skulle ha två i hemmet. Han är ju visserligen orädd, skottfast, älskar folk, A-höfter och ua armbågar. Men inte så rolig att jobba med då han har lite dålig arbetsvilja, förutom i draget där han går som en raket.
 
Jag tror att han är hanhundsaggressiv, men att han någorlunda tolererar dom andra för att han vet att han inte får mucka gräl. Han är alltid superschysst med valpar och småhundar och tikar.

Tänker mig att det blir svårt att hitta ett nytt hem till en sådan mupp, han lär ju behöva vara ensamhund om man inte vill hålla på som oss, man vet ju aldrig om han får för sig något och ger sig på en tik eller en småhund om man skulle ha två i hemmet. Han är ju visserligen orädd, skottfast, älskar folk, A-höfter och ua armbågar. Men inte så rolig att jobba med då han har lite dålig arbetsvilja, förutom i draget där han går som en raket.
Alltså, en fysiskt frisk hund som är trevlig (när inte andra hundar är med), som går att träna lite med och som gillar drag borde ju inte vara jättesvår att hitta hem till? Svår till "vanliga aussie-ägare" som vill ha just arbetsnarkomaner, visst, men mååånga människor vill ju ha hundar som är mer lagom och draget upplever åtminstone jag att blir mer och mer populärt. OM du nu tänker att du borde omplacera honom så skadar det ju inte att sätta ut en annons och se vad du får för svar. Dyker det inte upp något hem som verkar perfekt så behöver du ju inte omplacera.
 
Alltså, en fysiskt frisk hund som är trevlig (när inte andra hundar är med), som går att träna lite med och som gillar drag borde ju inte vara jättesvår att hitta hem till? Svår till "vanliga aussie-ägare" som vill ha just arbetsnarkomaner, visst, men mååånga människor vill ju ha hundar som är mer lagom och draget upplever åtminstone jag att blir mer och mer populärt. OM du nu tänker att du borde omplacera honom så skadar det ju inte att sätta ut en annons och se vad du får för svar. Dyker det inte upp något hem som verkar perfekt så behöver du ju inte omplacera.

@Tonto Jag tänkte samma sak! Perfekt till någon som vill ha en lite större hund och är fysiskt aktiv, men kanske inte supersugen på lydnad och dylikt. Det lär absolut inte vara svårt att omplacera honom.
 
Alltså, en fysiskt frisk hund som är trevlig (när inte andra hundar är med), som går att träna lite med och som gillar drag borde ju inte vara jättesvår att hitta hem till? Svår till "vanliga aussie-ägare" som vill ha just arbetsnarkomaner, visst, men mååånga människor vill ju ha hundar som är mer lagom och draget upplever åtminstone jag att blir mer och mer populärt. OM du nu tänker att du borde omplacera honom så skadar det ju inte att sätta ut en annons och se vad du får för svar. Dyker det inte upp något hem som verkar perfekt så behöver du ju inte omplacera.

Tänker att jag ska försöka tävla lite drag med honom först så att han har det som merit. Han behöver mycket fysisk motion så han måste i sådana fall till ett draghem. Men han är grym på det!

Du har ju träffat honom och han är ju en snäll och gullig hund, bara inte med andra hanar. :(
 
@Tonto Jag tänkte samma sak! Perfekt till någon som vill ha en lite större hund och är fysiskt aktiv, men kanske inte supersugen på lydnad och dylikt. Det lär absolut inte vara svårt att omplacera honom.

Tror säkert att det går att tävla lydnad med honom. Men han behöver inte träna sådan för att vara chill. Han har stort förenålsintresse och kan typ Startklass lydnad. Men vi klickar inte i träningen då jag tycker att han är trög, men jag jämför honom med Floki som lär sig på 0 sekunder.
 
Tänker att jag ska försöka tävla lite drag med honom först så att han har det som merit. Han behöver mycket fysisk motion så han måste i sådana fall till ett draghem. Men han är grym på det!

Du har ju träffat honom och han är ju en snäll och gullig hund, bara inte med andra hanar. :(
Gör så!
Ja alltså, nu var det ju länge sen vi träffades, men jag minns honom som en absolut trevlig hund. Det är ju inte bra för varken honom eller dig om ni inte trivs ihop och han dessutom är obekväm med att bo med de andra hundarna. Bättre då att annonsera och se om det perfekta hemmet finns där någonstans.
 
Annonsera kan man ju alltid göra. Man måste ju inte omplacera bara för det. Och likaså om någon hör om ett hem som kanske vore lämpligt kan man ju kanske förmedla kontakt. För dyker det perfekta hemmet upp så är det ju win- win- win. Och om inte så fungerar det ju ändå skapligt i dagsläget och han mår bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 867
Senast: Farao
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: ryujaneiro
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
819
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
921
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp