Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gör så!
Ja alltså, nu var det ju länge sen vi träffades, men jag minns honom som en absolut trevlig hund. Det är ju inte bra för varken honom eller dig om ni inte trivs ihop och han dessutom är obekväm med att bo med de andra hundarna. Bättre då att annonsera och se om det perfekta hemmet finns där någonstans.

Flamsig och glad, typ. :p

Vi trivs väldigt bra i draget och jag älskar honom! Hade det inte varit för att han vill slåss ibland så hade jag aldrig gjort med av med honom. :(
 
Annonsera kan man ju alltid göra. Man måste ju inte omplacera bara för det. Och likaså om någon hör om ett hem som kanske vore lämpligt kan man ju kanske förmedla kontakt. För dyker det perfekta hemmet upp så är det ju win- win- win. Och om inte så fungerar det ju ändå skapligt i dagsläget och han mår bra.

Jadå, i vanliga fall har han sitt ställe inomhus där han kan gå undan och vara ifred, och promenader har alltid fungerat bra att ha alla tillsammans. Dom leker ju t.ex. ute och arbetar fastspända i varandra i draget. Igår var första gången han muckade utomhus och lite utan anledning i mina ögon. Tycker inte att en lekinvit borde göra så att han vill slåss... det är väl om promenaderna skulle sluta fungera som gör att jag funderar på att omplacera på allvar.
 
29556

Vi ska bo på hotell i natt. Trevligt ställe med fina promenadvägar. Och ägarna verkar inte rädda för att hunden ska smutsa ner. När de såg att jag hade en golden erbjöd de sig att visa ett badställe. Men då jag har en badkruka och det bara är ca 10 grader ute så skippar vi det.
Och jag tror jag är ensam gäst. Känns lite konstigt. Men ägarna bor i villan bredvid så de är ju här ändå.
 
Suck. Jag har haft en så fin dag med hundarna, rejäl långpromenad i strålande sol, mys i soffan och sedan rallylydnadsträning som gick skitbra. Som avslutning försökte jag fotografera några vettiga helkroppsbilder på dem (vilket var dödsdömt med tanke på bakgrund och mobilkamera...).

Nu sitter jag här och känner att det är SÅ trist att det aldrig blev några Aysuvalpar, att jag aldrig ens undersökt möjligheten för något sådant och att hon nu är för gammal för sådant. Hon är så jäkla fin mentalt, med en så underbar personlighet och trots alla skador hon varit med om så är hon så fin i kroppen och med en så enorm energi och glädje. Så enkel och på många sätt precis allt jag vill ha.

Så, nu får jag påminna mig om de brister hon trots allt har för att inte bli helt deppig. Som tex att hon troligen skadat sig så mycket som hon har just för att hon är så liten och tanig i kroppen och det faktum att hennes stamtavla är ganska... trist. Det är bra hundar i stammen, utan tvekan, men det är inget direkt unikt med den. Som exempel har Ebrah precis allt som finns i Aysus stamtavla, men dessutom med en direktlänk bak till min älskade tant Zala.

Rent logiskt fattar jag alltså att det fortfarande finns hundar med allt som finns i Aysus stamtavla + lite annat som kan göra det ännu mer intressant. Meeen jag vill ha en hel flock med Aysusar och jag vill inte ens tänka mig ett liv utan henne vid min sida.

BLÄH.

Så. Nu har jag fått skriva av mig lite. Och jag vet ju åtminstone vad jag håller ögonen på inför nästa flockmedlem... Det är väl fördelen med att ha bra koll på sin ras, att det blir lättare att hitta exakt det man vill ha.
 
Jag och Ville bor på B&B idag, även vi är helt ensamma. Rätt skönt tycker jag, vi har lite krångel med en dörr som inte går att stänga ordentligt ut till trappen så jag har använt kopplet för att se till att Ville inte går på upptäcktsfärd överallt. 🙄 Vi har varit ute och gått en timme och tittat oss omkring och nu har han äntligen kommit till ro. :)
 

Bifogade filer

  • 20190511_210235.jpg
    20190511_210235.jpg
    163,8 KB · Visningar: 29
Tycker det är rätt fascinerande hur hundar läser av saker.

Innan vi går och lägger oss brukar Tinja ligga utsträckt på mattan. När jag har borstat tänderna och kommer ut från badrummet är det oftast släckt i lägenheten. Jag måste korsa mattan för att komma till sängen. Tinja tolkar perfekt hur jag rör mig. Märker hon att jag inte ser henne ordentligt och därför går lite försiktigare, då är hon snabb med att flytta på sig. Märker hon att jag ser henne och går på som vanligt, då ligger hon kvar som en klubbad säl.

En liten kvällsnotering sådär. Hundar är fascinerande.
 
Vi har haft en jättehärlig helg hittills!
Långpromenad med @Ceta och hennes gullis igår och sen häng hemma hos makens bror med familj där Ebba kunde vara lös hela eftermiddagen. Så skönt när hon annars bor i lägenhet i stan.

Promenad och lite möjlighet att springa lös i trädgården även idag då vi sov över. Nu är vi hemma och vilar oss i form inför att testa att valla ankor för första gången idag. Ska bli väldigt spännande 😊
 
Heelwork-tävlingen idag gick åt skogen, men vi hade kul.
Första klassen var koncentrationen bortblåst så jag bröt, lekte och vi fick en bra avslutning.
Andra klassen var hon jätteduktig. Vi hade bara en liten miss trots en sädesärla som störning. Då blev jag så glad att jag glömde mig och tog fram leksaken innan vi gått av planen.
 
Hittade precis ett fel på Aysu på hunddata. Det står att hon fick 0 poäng på en LC-tävling där hon i själva verket fick 305 p :cautious: Tävlingen var dock för 2 år sedan. Går det att rätta till det där nu tro? Jag har ju rätt uppgifter i hennes licensbok.
 
Hittade precis ett fel på Aysu på hunddata. Det står att hon fick 0 poäng på en LC-tävling där hon i själva verket fick 305 p :cautious: Tävlingen var dock för 2 år sedan. Går det att rätta till det där nu tro? Jag har ju rätt uppgifter i hennes licensbok.
Kontakta SKK och/eller arrangören så borde det gå.
 
Jag har figgat på MH idag - var hemifrån i över 12h så tokslut nu!
Tredje hunden högg testledaren riktigt illa flera gånger så vi skickade henne till akuten på fm. Hur enkelt tror ni det är att hitta en ny tl mitt under pågående MH? Nä, just det! Vi slapp iaf bryta hela mh’t utan fick bara en oplanerad paus på 3h mitt på dagen innan ersättaren kunde komma in..
 
Jag har figgat på MH idag - var hemifrån i över 12h så tokslut nu!
Tredje hunden högg testledaren riktigt illa flera gånger så vi skickade henne till akuten på fm. Hur enkelt tror ni det är att hitta en ny tl mitt under pågående MH? Nä, just det! Vi slapp iaf bryta hela mh’t utan fick bara en oplanerad paus på 3h mitt på dagen innan ersättaren kunde komma in..

Ack! Det var inte kul för någon...
 
Jag har figgat på MH idag - var hemifrån i över 12h så tokslut nu!
Tredje hunden högg testledaren riktigt illa flera gånger så vi skickade henne till akuten på fm. Hur enkelt tror ni det är att hitta en ny tl mitt under pågående MH? Nä, just det! Vi slapp iaf bryta hela mh’t utan fick bara en oplanerad paus på 3h mitt på dagen innan ersättaren kunde komma in..
Men fysjutton :crazy:
 
Idag har vi haft valpträff för Laddas valpar, med lite genomgång inför höstens unghundsprov samt lite ringträning :) Så himla roligt att se dem igen :heart 6 av 8 hade möjlighet att komma idag och jag tycker att det blev en toppendag!
Det var en toppendag! ❤ Ville och jag är helt slut men mycket nöjda med vår helg. Jag lånar en bild av @AraSlei eftersom jag inte hann ta några egna kort på Ville idag.
FB_IMG_1557687838695.jpg
 
Vi har haft en jättehärlig helg hittills!
Långpromenad med @Ceta och hennes gullis igår och sen häng hemma hos makens bror med familj där Ebba kunde vara lös hela eftermiddagen. Så skönt när hon annars bor i lägenhet i stan.

Promenad och lite möjlighet att springa lös i trädgården även idag då vi sov över. Nu är vi hemma och vilar oss i form inför att testa att valla ankor för första gången idag. Ska bli väldigt spännande 😊

Hon har sovit konstant sen vi kom hem 😂
Hård helg. :D
 
Jag har figgat på MH idag - var hemifrån i över 12h så tokslut nu!
Tredje hunden högg testledaren riktigt illa flera gånger så vi skickade henne till akuten på fm. Hur enkelt tror ni det är att hitta en ny tl mitt under pågående MH? Nä, just det! Vi slapp iaf bryta hela mh’t utan fick bara en oplanerad paus på 3h mitt på dagen innan ersättaren kunde komma in..
Oj, det är inte ofta man hör något sådant händer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
857
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 211
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 089
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp