Bukefalos 28 år!

Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lycka till! Är det Chiko som är fluffvargen?
Ja precis. Han brukar gå under fluffvargen oftast 😆

Jag satte mig igår och skar ett par hål i en stor cola flaska och hällde i ett gäng lammlevergodisar. Chiko är absolut inte vaktig om sina saker men den flaskan fick inte Bobber komma i närheten av, då fick han sig en morrning. Så Bobber ska få en egen och så får dem vara j två olika rum när flaskorna är framme. Känns ju onödigt att utmana ödet liksom.
 
Chiko är absolut inte vaktig om sina saker men den flaskan fick inte Bobber komma i närheten av, då fick han sig en morrning.

Frejs hundvakt lät sin egen hund och Frej leka med en aktiveringskula tillsammans. Det blev en kort lek eftersom Frej fräste ifrån att allt godis som ramlade ut var hans :o. Nu visste jag redan att det finns en del resursförsvar hos Frej så jag borde "sett den komma". Bad i alla fall om att inte låta några ben ligga framme :idea:.
 
Frejs hundvakt lät sin egen hund och Frej leka med en aktiveringskula tillsammans. Det blev en kort lek eftersom Frej fräste ifrån att allt godis som ramlade ut var hans :o. Nu visste jag redan att det finns en del resursförsvar hos Frej så jag borde "sett den komma". Bad i alla fall om att inte låta några ben ligga framme :idea:.
Ja vet man om det så är det lätt att förvarna. Men jag som aldrig sett ens minsta tillstymmelse av resursförsvar hos den jycken vet inte vem som blev mest chockad, jag eller Bobber som direkt vek undan 😆😆😂
Misstänker att den dels kommer fram lite nu pga understimulans. Får jobba hårdare på att trötta ut geniknölen på den svarta iom han inte kan springa av sig det.
 
Vovve dålig i magen av det smärtstillande. Kräkts och diarréer i söndags. Gav canikur, på bättringsvägen igår, men väckt mig 3 och 4 nu för att han behöver ut. Fick slut på canikur igår kväll, gav pro kolin istället på kvällen men vet inte om det beror på det.
Skulle jobba idag men det kan jag ju glömma. Hann inte somna riktigt emellan gångerna, är helt död..
 
Mallevalpen levererar :up:
0C8B37A5-1033-40C1-9C59-3B87FE06B20F.jpeg


Trodde jag valpsäkrat på kontoret, men missade tydligen att sätta i denna sladden imorse... adapter till nätverkskabel så ingen tror att det var strömkabel. ;)
 
Idag har jag varit och simmat tjejerna, Nano ska på blåbärs tävling i agility ikväll så hon behövde bara ta nåt varv i bassängen.
Jag skulle egentligen ha kört en tränings tävling i lydnad ikväll men det krockar med ett möte. Gör inte så himla mycket då jag känner mig väldigt opepp på lydnad just nu.

_20190508_142558.JPG
 
Nu behöver han iaf inte ut hela tiden och bajset har antagit en fastare form. Jag är såå trött! Däckade på soffan några timmar men det blir en tidig kväll!
 
Ata skrämde mig rejält ikväll :crazy: Var ute och grejade i trädgården, Ata och Modo var lösa och helt plötsligt börjar Ata tjuta. Springer som en galning och ser henne hänga ner från ett gäng lastpallar. Vänster baktass har fastnat mellan två brädor, som tur är så når framtassarna ner till backen. Först stödjer hon såklart inte alls, bär in henne och försöker kolla men hon piper och gnyr och vill inte alls att jag ska få titta. Ropar på mannen som kommer, låter Ata resa på sig och när hon pussat på husse lite så gör det inte ont längre och hon springer in i huset... har klämt och känt, sträckt och kollat och allt verkar vara okej. Men tror inte jag varit så rädd när något djur skadat sig innan, varken, hästar, kossor eller hundar... Lilla Atan är verkligen så himla speciell och härlig :heart

4D2A61CB-D8E5-47AD-A4F5-CEF55423C612.jpeg
 
Ata skrämde mig rejält ikväll :crazy: Var ute och grejade i trädgården, Ata och Modo var lösa och helt plötsligt börjar Ata tjuta. Springer som en galning och ser henne hänga ner från ett gäng lastpallar. Vänster baktass har fastnat mellan två brädor, som tur är så når framtassarna ner till backen. Först stödjer hon såklart inte alls, bär in henne och försöker kolla men hon piper och gnyr och vill inte alls att jag ska få titta. Ropar på mannen som kommer, låter Ata resa på sig och när hon pussat på husse lite så gör det inte ont längre och hon springer in i huset... har klämt och känt, sträckt och kollat och allt verkar vara okej. Men tror inte jag varit så rädd när något djur skadat sig innan, varken, hästar, kossor eller hundar... Lilla Atan är verkligen så himla speciell och härlig :heart

Visa bifogad fil 29404
Skönt att det verkat hänt utan egentlig skada!
Kommer ihåg när vi passade en flat på 7 månader. Han slant ner från bryggan med ena benet, som fastnade i stenarna bryggan ligger på. Han satt fast i kanske 2 sekunder, kom loss själv men gick på tre ben i några minuter som om benet var av och gav oss alla en rejäl hjärtsnörp :nailbiting:
Han var helt okej som tur var, men snacka om dramaqueen :p
 
Skönt att det verkat hänt utan egentlig skada!
Kommer ihåg när vi passade en flat på 7 månader. Han slant ner från bryggan med ena benet, som fastnade i stenarna bryggan ligger på. Han satt fast i kanske 2 sekunder, kom loss själv men gick på tre ben i några minuter som om benet var av och gav oss alla en rejäl hjärtsnörp :nailbiting:
Han var helt okej som tur var, men snacka om dramaqueen :p
Ja herregud vad de kan skrämmas :p skönt att det gick bra för er också den gången :)
 
Maken var väldigt nöjd idag, han och Nano vann första loppet i blåbärs agilityn och hade snabbaste tiden av alla hundar i alla klasser🏆🏆. Andra loppet gick inte riktigt lika bra då hon tappade lite fokus men vi vet att det är ju himla bra men kort hos henne. Känns som hon bara blir bättre och bättre vår lillskrutt ❤️.
 
Ja herregud vad de kan skrämmas :p skönt att det gick bra för er också den gången :)
Ja de är riktigt bra på det! Asni skrek rakt ut i en hel minut första gången vännens enorma blandras sa ifrån till henne när hon var överdrivet glad. Han rörde henne inte ens, max lite slem som slängdes över pannan, men skrek gjorde hon. Herregud vilken hjärtsnörp jag fick :nailbiting:

Vet dock bättre än att anta att det inte är något när hon skriker. Ett halvår senare så bet han faktiskt :( Hon hade tydligen kärlekskrankt i löp kastat sig in mellan honom och lite godis på marken. De har sökt godis ihop sen jag skaffade henne, aldrig varit något problem. Hon fick två jack i pannan (ett bara någon mm från att gå igenom ögonlockskanten, där hade vi tur) och ett två cm brett, 1,5 cm djupt jack mellan tandraden och kinden i munnen som senare fick spolas med koksalt under narkos för att det skulle läka.
 
Ata skrämde mig rejält ikväll :crazy: Var ute och grejade i trädgården, Ata och Modo var lösa och helt plötsligt börjar Ata tjuta. Springer som en galning och ser henne hänga ner från ett gäng lastpallar. Vänster baktass har fastnat mellan två brädor, som tur är så når framtassarna ner till backen. Först stödjer hon såklart inte alls, bär in henne och försöker kolla men hon piper och gnyr och vill inte alls att jag ska få titta. Ropar på mannen som kommer, låter Ata resa på sig och när hon pussat på husse lite så gör det inte ont längre och hon springer in i huset... har klämt och känt, sträckt och kollat och allt verkar vara okej. Men tror inte jag varit så rädd när något djur skadat sig innan, varken, hästar, kossor eller hundar... Lilla Atan är verkligen så himla speciell och härlig :heart

Visa bifogad fil 29404
🙄 De verkar jobba hårt på att hålla sina ägare på tårna. ;) Fina Atan. ❤
 
Ata skrämde mig rejält ikväll :crazy: Var ute och grejade i trädgården, Ata och Modo var lösa och helt plötsligt börjar Ata tjuta. Springer som en galning och ser henne hänga ner från ett gäng lastpallar. Vänster baktass har fastnat mellan två brädor, som tur är så når framtassarna ner till backen. Först stödjer hon såklart inte alls, bär in henne och försöker kolla men hon piper och gnyr och vill inte alls att jag ska få titta. Ropar på mannen som kommer, låter Ata resa på sig och när hon pussat på husse lite så gör det inte ont längre och hon springer in i huset... har klämt och känt, sträckt och kollat och allt verkar vara okej. Men tror inte jag varit så rädd när något djur skadat sig innan, varken, hästar, kossor eller hundar... Lilla Atan är verkligen så himla speciell och härlig :heart

Visa bifogad fil 29404

Goa lilla Atan ❤ Skönt att det gick så bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 869
Senast: Farao
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: ryujaneiro
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
819
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
921
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp