Bukefalos 28 år!

Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för alla lyckönskningar :heart
Veterinären ringde tidigare och hon är ”så pigg man bara kan vara efter att ha blivit påkörd!” och äter med god aptit. Hon accepterar sin mitella med beröm och hon rör sig ganska obehindrat på tre ben. I morgon ska leden röntgas och sedan får vi förhoppningsvis hämta henne på lördag :)
 
Jag saknar Floki! :cry: Mitt eget fel eftersom att jag skickat iväg honom på träning igen, han var hemma i ca. en vecka och nu har han varit borta en vecka till. Men han börjar bli så duktig. Kan typ hämta fåren utan att få panik och springa i 5000 km/h.

Men ändå! Min lilla bebis. :p Men ska träffa honom i helgen för att han åker med till en tävling i Örebro så jag tänkte åka dit och testa min nya kamera + min nya zoom.
 
Idag ska uppsättningen av den större rastgården påbörjas och med tur, så kanske den rent av blir klar. Ser fram emot att släppa damerna i den och gissar att fröken fauve kommer flänga runt som ett skållat troll i glädjeyran över att få vara lös på "stor" yta :D

Det är ju faktiskt främst för hennes skull som den blir uppförd. Terrierskruttarna går ju att ha lösa så att de kan busa och röja omkring mer fritt men hon går ju inte längre att ha lös här på gården och även om hundgården är av bra storlek, så är den ju inte så pass stor att de kan springa och riktigt sträcka ut i full fart när de busar med varandra, så det blir nice att kunna ge även henne lite "frihet" :up:
 
Ångest just nu... Får nog ta och ringa veterinären i veckan men vet inte alls vad som kan vara fel.
Sigge (10år gammal) har blivit jätteklängig senaste tiden, vilket dock sammanfaller med att jag har börjat jobba efter att ha varit föräldraledig ett år. Sambon är hemma så han har sällskap och rastning men brukar ty sig mer till mig, och ev blir det lite mindre aktivering nu. Men han är ingen krävande hund.
Nu äter han plötsligt sämre.
 
Första gästen i mitt nya hem var den här damen, Criga. En av mina fina uppfödningar :love:Hon och hennes fantastiska matte tog tåget hit för att hälsa på i några timmar. Jag kommer stå som reservägare till Crigisen om det skulle behövas igen :heart

30671
 
Hundinhägnaden blev nästan klar innan det började regna :cautious: Det som är kvar är att näta klart kortsidan, sätta lås på dörren och rama nederkanten runt om, så att de inte kan klämma sig ut under nätet, så om vädret är ok i morgon blir den nog färdig då och totalt får de 356 kvm yta, vilket är nånstans kring inte fullt en 1/3:e del av tomten på baksidan :)
 
Ville vildning fick leka med sin spanielkompis en halvtimme idag, mycket lycklig hund trots att det regnade rejält på slutet. Då tyckte vi att det fick räcka så att de inte riskerade att sträcka sig. :heart Hade vädret varit bättre hade de kunnat lekt längre. :D
 
Första gästen i mitt nya hem var den här damen, Criga. En av mina fina uppfödningar :love:Hon och hennes fantastiska matte tog tåget hit för att hälsa på i några timmar. Jag kommer stå som reservägare till Crigisen om det skulle behövas igen :heart

Visa bifogad fil 30671

Tänkte just skriva att du bara skulle VÅGA lämna oss här på hund nu när allt är som det är. Du är viktig här och vi vill ha uppdateringar om dig, Skägg och eventuella reservhundar :love:
 
Paniken när valpen är spårlöst försvunnen. Gav hundarna lunch och då var Viktor där, några minuter senare är han bara borta. Både jag och sambon ropar och letar, kollar staketet för att se var han kan ha tänkas komma ut. Som tur var hade jag bara råkat stänga ut honom på den inglasade altanen på framsidan.
 
Hemma från årets aussieläger. Otroligt nyttigt och jag är så stolt över Asni som har trots sin ringa ålder hållit ihop och gett allt hon har hela helgen. På sista passet märktes det att hon knappt hade någon bensin kvar i tanken, men hon försökte sitt bästa ändå, för hon tycker ju det är så kul att träna :love:

Nu ska jag sortera 414 bilder och redigera en hel drös :rofl:
 
Tjejerna får sova med grabben i hundgården inatt, men i morgon ska jag skruva ihop en sommarkoja åt dem så att de har ett krypin om de vill och sen nån gång under sommaren/tidiga hösten är planen att det ska byggas in ett hundutrymme i garaget med lucka ut i rastgården och där blir det isolerat såklart :up:
 
Hämtat hunden hos föräldrarna där hon varit i helgen när jag jobbat. Känns alltid lite tomt utan henne så nu är ordningen återställd.

Och jag fick en trevlig överraskning - mamma och pappa har köpt husvagn! De har inte ens nämnt att de haft planer på det utan det var ett spontanköp nu när mamma gått i pension.

Jag har funderat på att köpa en själv under våren men kommit fram till att det får vänta något år då ekonomin skulle bli på gränsen. Tanken var att främst ha den till hundtävlingar och träningar, och nu har jag en att hyra billigt i stället, om den är ledig. Ska bara övningsköra lite med pappa först, har aldrig kört med släp...
 
Blev väckt av maken imorse då Lemmy tagit sig ur ortosen. Han hade fått ur det onda benet ur den. Sen hittade åt han sopor, det brukar inte han göra men livet är väl tråkigt nu.
Tips på tricks som funkar för en med hopp /bus/ snabba rörelser förbud?
Han har inte uppskattat nosework när vi provat förut.

Han får fortfarande bara gå 5 min rastning i långsam skritt..
 
Blev väckt av maken imorse då Lemmy tagit sig ur ortosen. Han hade fått ur det onda benet ur den. Sen hittade åt han sopor, det brukar inte han göra men livet är väl tråkigt nu.
Tips på tricks som funkar för en med hopp /bus/ snabba rörelser förbud?
Han har inte uppskattat nosework när vi provat förut.

Han får fortfarande bara gå 5 min rastning i långsam skritt..
Det är svårt att hålla dem nöjda, har ni tränat några trix? Jag tänker spontant av typen, lägg huvudet emot kopp/stol/pappersbit eller liknande. Ganska lugna trick som ändå kräver koncentration.
Gillar han inte att jobba med nosen så faller ju en hel del, annars är ju nosarbete av något slag superbra.
 
Blev väckt av maken imorse då Lemmy tagit sig ur ortosen. Han hade fått ur det onda benet ur den. Sen hittade åt han sopor, det brukar inte han göra men livet är väl tråkigt nu.
Tips på tricks som funkar för en med hopp /bus/ snabba rörelser förbud?
Han har inte uppskattat nosework när vi provat förut.

Han får fortfarande bara gå 5 min rastning i långsam skritt..

Nosdutt i hand. Kompisen har lärt sina hundar olika nosduttar beroende på hur hon håller handen. I handflatan är det bara dutt medan det på handryggen är frysmarkering.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 207
Senast: Farao
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
786
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
911
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 329
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Libbsticka
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp