Bukefalos 28 år!

Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var alla tre hundarna i samma hundgård och Modo har nu växt till sig såpass att hon lyckas hoppa upp på pallen :nailbiting: Men de är bra söta de där tre tillsammans :love:
993B27A2-E65E-479D-90B7-6279F611AE8E.jpeg
 
Min Lady, börjar bli gammal nu
Ska vara 13 år, men helt vet man inte. Hon och hennes kompisar (20 pappisar, 1 collie) omhändertogs av polisen pga vanvård. Vi hämtade henne i Falkenberg för snart 7 år sedan.
Hon vill mest ligga inne och sova. Gå korta pink/bajsrundor. Börjar nog bli både senil och lite döv
 
Sitter och skrattar lite åt mig själv. Idag fick jag nämligen syn på en jättefin saluki som behöver nytt hem, sådär att det kändes lite bra att den inte ens bor i Sverige, för annars hade jag säkert fått dumma idéer om att ha tre hundar redan nu. @Fisherling påminde mig då lite fint om att jag senast häromdagen tittade på andra raser och kände mig less på salukivärlden :angel: Jag kommer nog aldrig kunna ha något annat än saluki ändå...
 
Blev väckt av maken imorse då Lemmy tagit sig ur ortosen. Han hade fått ur det onda benet ur den. Sen hittade åt han sopor, det brukar inte han göra men livet är väl tråkigt nu.
Tips på tricks som funkar för en med hopp /bus/ snabba rörelser förbud?
Han har inte uppskattat nosework när vi provat förut.

Han får fortfarande bara gå 5 min rastning i långsam skritt..
Hårda spår, kan det funka?

Annars olika trick, typ gäspa, skaka/nicka osv där han han vara rätt stilla?

Så tråkigt för er alla med rehab 👎
 
Återbesök för Ladda idag, vilket inte gick då bra :( höften har hoppat ur led igen.
Inlagd återigen och så ska de försöka lägga den tillrätta en gång till. Lyckas det inte denna gången kommer vi behöva operera henne.
Åh fy. Hoppas verkligen det går att ordna utan operation...
 
Åh fy. Hoppas verkligen det går att ordna utan operation...

Tack, jag hoppas det också.. Å andra sidan känns det tveksamt att den kommer stanna i läge nu när den redan hoppat ur en gång :( Vet inte riktigt vad jag mer ska göra för att förhindra att leden hoppar ur en gång till, hon har fått mini-kissrundor på inte ens 100m och sedan varit strikt i bur enligt veterinärens inrådan. Om den ändå hoppar ur led, hur ska den då hålla för belastning?
 
Ni minns kanske mina släktingars hundar som legat inne på Strömsholm för förgiftning?
Nu är den ena inlagd igen. Men nu med livmodersinflammation. De förra vändorna var dyra, nu hade de fått ett ca-pris på 40 000:-:eek:

En pyo brukar gå på 40.000 kr i Stockholm så det förvånar mig inte.
 
Jobbar på att få pälsen rullande på honom, vilket är en lite tidsödande process när man börjar med en helt jämnmogen päls. Just nu ligger fokus på att plocka ur fronten mer, så att linjerna kommer fram och att få bort det där framtunga intrycket som pälsmängden över bogarna ger. Dessvärre är den inte riktigt plockmogen, men om nån vecka till ska den nog gå att dra.

Han har massor av grov och ordentligt sträv päls och jag kommer hålla honom ganska stramt plockad, så att man faktiskt ser hur han är uppbyggd :up:

62052140_2195299343923991_4355841929070510080_n.jpg
 
Hårda spår, kan det funka?

Annars olika trick, typ gäspa, skaka/nicka osv där han han vara rätt stilla?

Så tråkigt för er alla med rehab 👎
Ja, det borde jag kunna göra! Har aldrig provat dock så får läsa på lite men det kan jag ju göra! Tack för tips!
 
Hade så hoppats på att resultaten på röntgen skulle komma in på skk idag då hon röntgades förra onsdagen...
Har ju dock varit en röd torsdag, och ytterligare en imorgon, så får börja hoppas på nästa onsdag! Lite för spännande... :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 992
Senast: Farao
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
775
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 318
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp