Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gör de inte, men avläsningen skedde säkert igår pga röd dag idag och hunddata uppdateras varje vardagsnatt.
Men avläsningen måste ju varit i tisdags eftersom @bollen__ fick sitt resultat igår, och eftersom de alltid läser tisdagar?
Hur som, när jag kollade sent, sent igår fanns där inget. Idag gjorde det det. :D
 
Sitter och funderar på det här med hundselar... Kanske finns det något sätt att sy bättre selar än de jag har nu? Vet bara inte hur riktigt. Jag hittar bra och dåliga saker med alla modeller och försöker kombinera allt bra till en enda sele. Skitsvårt.
 
Trött hund ikväll. Rallytävling i värmen på dagen och noseworkträning på kvällen.
Rallyn gick ok. Hon lyssnade och var med mig hela banan, men en hel del missar gjorde att poängen inte blev så bra.
Noseworkträningen gick riktigt bra, första gången på länge dom någon annan hände och hon hittade dem och jag kunde läsa henne. Hoppas det går lika bra på doftprovet på måndag.
 
Det gör de inte, men avläsningen skedde säkert igår pga röd dag idag och hunddata uppdateras varje vardagsnatt.
Jo jag vet att hunddata uppdateras varje vardagsnatt men de ska ju bara läsa av helgfri tisdag och torsdag enligt min veterinär och inga andra dagar oavsett om tis- eller tors är röd. Nog om det, Både Sleepan och jag har fått våra resultat och jag tror vi fattar läget liksom.
 
Trött hund ikväll. Rallytävling i värmen på dagen och noseworkträning på kvällen.
Rallyn gick ok. Hon lyssnade och var med mig hela banan, men en hel del missar gjorde att poängen inte blev så bra.
Noseworkträningen gick riktigt bra, första gången på länge dom någon annan hände och hon hittade dem och jag kunde läsa henne. Hoppas det går lika bra på doftprovet på måndag.

Det kommer säkert gå toppen på måndag!
:)
 
Ammo är fortsatt skadad, var hos ortopeden i onsdags som inte hittade något direkt förutom att han verkar sakna en ryggkota - men det kan ju lika gärna vara ett bifynd 😅 Han var även rätt spänd i "muskelkorsetten" runt ländryggen men inom normalen för en hund som inte gillar att bli klämd på.
Vi har därför fått remiss till skiktröntgen. Blir dyrt det här, kul med djur..

Ammo slipper dock vila utan vi kan köra på normalt men ingen fysträning liksom, väldigt skönt! Ammo är iaf fortf tämligen obekymrad över det hela med. Ortopeden tyckte fö att Ammos höfter var väldigt fina och höll inte med SKKs bedömning om att det var C höfter, så det var ju något roligt mitt i allt ;) (Bra info inför index med om han får bra index).
 
Ammo är fortsatt skadad, var hos ortopeden i onsdags som inte hittade något direkt förutom att han verkar sakna en ryggkota - men det kan ju lika gärna vara ett bifynd 😅 Han var även rätt spänd i "muskelkorsetten" runt ländryggen men inom normalen för en hund som inte gillar att bli klämd på.
Vi har därför fått remiss till skiktröntgen. Blir dyrt det här, kul med djur..

Ammo slipper dock vila utan vi kan köra på normalt men ingen fysträning liksom, väldigt skönt! Ammo är iaf fortf tämligen obekymrad över det hela med. Ortopeden tyckte fö att Ammos höfter var väldigt fina och höll inte med SKKs bedömning om att det var C höfter, så det var ju något roligt mitt i allt ;) (Bra info inför index med om han får bra index).
Nä fy, artroskopi utan fynd a 20 k kändes ju som en rolig månad. Tur man har försäkring...för vi måste ju utreda vidare också. Skönt att Ammo slipper vila iaf!

Lemmy är lite gladare sen husse har byggt en liten hage ute i skuggan med tak så han inte kan hoppa, så nu han får vara med ute! :)
 
Jösses så mycket jag missat här då jag varit så lite inloggad senaste månaderna. Min dator tjorvar lite och är galet seg, så jag använder fånen mycket och jag avskyr webbsidor via den:meh:
Här händer inte mycket mer än att jag försöker få lite rätsida på min kropp. Har roat mig med att "svälta" under våren för att gå ner tillräckligt för att få godkänd remiss för knäoperation. Jäkla knät är så utslitet att det är galet jobbigt när det gäller vardagen och ännu mer vad gäller hundlivet. Så hoppas det ska bli av till hösten med knäbyte :nailbiting:

I övrigt händer inte så mycket. Skalman blev pappa till 4 finfina valpar hos en annan kennel, så det ska bi kul få se dom framöver. Har dock dåligt med bilder på dom då jag själv inte träffat dom live. Jag kanske även ska ha lite valp-kollo i sommar, då jag inte planerar några egna valpar på ett tag :D Har dock uppfödarvänner som ska behålla fler valpar/syskon och dom behöver egenträning.....så valpmys kan jag nog få ändå och ge dom lite förortsträning :D farligt, farligt men härligt härligt :love:

Nu ska jag försöka läsa ikapp lite grann om vad som hänt här.....:)
 
Igår var maken och tränade lite med hundarna, själv har jag gått på utbildning i två veckor och känner att jag inte hunnit med nånting!
Nano blev trimmad igår, det tog emot men hon har bara legat och flåsat här hemma senaste tiden. Det hjälpte för nu är det fullt ös medvetslös istället :p.
Vi har agilityhelg på klubben med en gästtränare från Finland, få se hur det går för det känns som om man knappt tränat senaste tiden..
 

Bifogade filer

  • IMG_20190607_150335.jpg
    IMG_20190607_150335.jpg
    284,1 KB · Visningar: 51
Det har blivit kalhygge på min "skuggrunda" :mad:.
En kort runda på ca 25 min i mörk granskog som jag gick många morgnar i förra sommarens värme. Nu var det sol nästan hela vägen. Får hoppas på lite mer varierande väder i år.
 
Återbesök för Laddis i morgon, hoppas att höften ligger där den ska... Hon börjar ledsna rejält på burvila och är väldigt rörlig det lilla hon får vara utanför buren, så hon verkar åtminstone inte ha ont nu. Hon ligger gärna på den sidan också, så Fentanylplåstret gör nytta. Jag vet inte om jag vågar hoppas på att leden ligger kvar som den ska, jag tycker att det är jättesvårt att se när benet är upphissat som det är..

Hade i alla fall en otroligt häftig träning med Floyd idag! En kompis vi tränar med ibland var med och hon pushade oss rejält :D helt blinda linjer, 100-150m långa över diken, kullar, vatten, upp i branta backar - och Floyd bara gick! Absolut inte felfritt och spikrakt alla gånger, men lydig på pipan och utan att gå ner sig det minsta även om det blev många signaler och tecken emellanåt, han bara krigade på. Så häftigt! Jag trodde inte att vi skulle klara en enda av linjerna hon lade upp :laugh:
 
Ville Vildning har haft en trist helg med sjuk matte, och något man inte ska göra när man är sjuk är att försöka träna nya saker. :banghead: Det slutade med att jag bara gav honom en massa godis och gos när jag insåg att han inte hade en blekaste susning om vad jag ville att han skulle göra och jag kunde inte få hjärnan att hitta sätt att bryta ner det hela. Nya tag när jag är pigg igen och hjärnan inte är full med snor. I går hängde vi åtminstone i trädgården hela dagen, han var inte still många minuter åt gången så han var ganska nöjd ändå på kvällen. Idag är det värre med storm och hällregn, så korta kissrundor är det som gäller idag.
 
Alltså så fett värt att lämna bort Floki på träning. JA, han försöker fortfarande busa, men nu kan han faktiskt jobba och går att styra med höger och vänster så att jag hinner med att både ge kommandon och fånga upp fula beteenden.

Ska träna själv ett tag nu och sen får han nog åka tillbaka igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
722
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
853
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 211
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 080
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp