Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det börjar ge effekt att jag försöker se till att vi går bland folk minst en gång i veckan, helst två. Nu är andra människor inte så intressanta längre och även om andra hundar är spännande så kan vi ändå mötas och det enda Ville gör är att titta och vifta på svansen. Helt okej! :D Idag fick han dock hälsa på två hundar också, jag fastnade med en dam med en bedårande schäfervalp och en cockerspaniel, så när vi hade pratat en stund frågade hon om det var okej om de fick hälsa eftersom Ville verkade så trevlig. :D Så han var överlycklig men sen var det inga problem att gå vidare. :up:
 
Kylslaget och regnigt ute idag. Jag hade för lite kläder märkte jag när vi gick ut på rastning tio över tolv. Därför tänkte jag att vi nöjer oss med en halvtimmes promenad.

Nu för en kvart sedan, närmare två och en halv timme senare, kom vi in. Så kan det gå när man låter hunden välja väg (i 1 timme 50 minuter, sedan bestämde jag...) :laugh:.
 
Det börjar ge effekt att jag försöker se till att vi går bland folk minst en gång i veckan, helst två. Nu är andra människor inte så intressanta längre och även om andra hundar är spännande så kan vi ändå mötas och det enda Ville gör är att titta och vifta på svansen. Helt okej! :D Idag fick han dock hälsa på två hundar också, jag fastnade med en dam med en bedårande schäfervalp och en cockerspaniel, så när vi hade pratat en stund frågade hon om det var okej om de fick hälsa eftersom Ville verkade så trevlig. :D Så han var överlycklig men sen var det inga problem att gå vidare. :up:

Det där borde jag verkligen bli bättre på! Tror det skulle vara nyttigt för båda hundarna att inte bara hänga på gården, skogen och på klubben. Men usch så trist att ta sig till stan bara för en stadspromenad. :D
 
Det där borde jag verkligen bli bättre på! Tror det skulle vara nyttigt för båda hundarna att inte bara hänga på gården, skogen och på klubben. Men usch så trist att ta sig till stan bara för en stadspromenad. :D
:D Jag började spela Wizards unite (Lite som Pokemone go) så det finns någon vits med att gå i stan. :rofl: Helt värdelöst att spela ute på landet eftersom det inte finns något här, men det ger mig något att motivera mig till att gå i stan. :o:D
 
Det där borde jag verkligen bli bättre på! Tror det skulle vara nyttigt för båda hundarna att inte bara hänga på gården, skogen och på klubben. Men usch så trist att ta sig till stan bara för en stadspromenad. :D
Jag lovade även mig själv att bli bättre med Ville än vad jag var med Huliganen, till slut drog jag mig för att ha med honom när det var folk och han blev ännu vildare att ha med. Så den här gången har jag verkligen fokuserat på att ha en hund som fungerar i alla miljöer.
 
Kylslaget och regnigt ute idag. Jag hade för lite kläder märkte jag när vi gick ut på rastning tio över tolv. Därför tänkte jag att vi nöjer oss med en halvtimmes promenad.

Nu för en kvart sedan, närmare två och en halv timme senare, kom vi in. Så kan det gå när man låter hunden välja väg (i 1 timme 50 minuter, sedan bestämde jag...) :laugh:.
Men vad fint att höra att Frej är så igång! :heart Även om det lät lite kyligt för dig just idag. Om Skrälle får välja promenad den här tiden på året blir det ca 10-20 min per runda :cautious: Idag tog jag ner honom på vattentrask och simning i sjön i 10 min eftersom han är så lat på att gå och jag är lite nojig för att han ska få problem med kroppen igen om vi slackar för mycket. Hundstackarn var ytterst kränkt efteråt! :D
 
Men vad fint att höra att Frej är så igång! :heart Även om det lät lite kyligt för dig just idag. Om Skrälle får välja promenad den här tiden på året blir det ca 10-20 min per runda :cautious: Idag tog jag ner honom på vattentrask och simning i sjön i 10 min eftersom han är så lat på att gå och jag är lite nojig för att han ska få problem med kroppen igen om vi slackar för mycket. Hundstackarn var ytterst kränkt efteråt! :D
Och min vill helst inte lämna gården.. Har den lataste och mest envisa retriever jag någonsin haft! :D
 
Vi har varit inne och blev undersökta av en sköterska men eftersom hon inte är allmänpåverkan och andningen låter fint samt de hade flera riktigt dåliga hundar inne sa de att vi kommer bli sittande halva natten. De rekommenderade att vi åkte hem och kommer våran bokade tid kl. 9 om det inte blir akut sämre såklart. Jag kommer ändå inte kunna sova men vi har det bekvämare här.
32795


Svullnaden i käken var en böld, de kan inte säga varför den uppkommit så de röntgade hennes rotfyllda tand men den såg bra ut. De har också tagit prov på lymfkörteln som var svullen men det resultatet dröjer.

Eftersom vi åkte in så snabbt var bölden inte helt mogen, så de har satt ett dränaget så förhoppningsvis kommer den tömmas de närmaste dagarna. Rinner ur den gör det i alla fall, konstant. Har blod lite överallt. Dessutom är hon lite rosslig, gissningsvis av slangen under sövningen.

Den här hunden är verkligen min olycksfågel. Nu hoppas jag verkligen det inte är något allvarligare och att det läker som det ska efter dränaget är taget.
 
Visa bifogad fil 32795

Svullnaden i käken var en böld, de kan inte säga varför den uppkommit så de röntgade hennes rotfyllda tand men den såg bra ut. De har också tagit prov på lymfkörteln som var svullen men det resultatet dröjer.

Eftersom vi åkte in så snabbt var bölden inte helt mogen, så de har satt ett dränaget så förhoppningsvis kommer den tömmas de närmaste dagarna. Rinner ur den gör det i alla fall, konstant. Har blod lite överallt. Dessutom är hon lite rosslig, gissningsvis av slangen under sövningen.

Den här hunden är verkligen min olycksfågel. Nu hoppas jag verkligen det inte är något allvarligare och att det läker som det ska efter dränaget är taget.
Ändå skönt att höra - nu håller vi tumme och tass
 
Ändå skönt att höra - nu håller vi tumme och tass
Tack. Det kändes trots allt som goda nyheter. Förhoppningsvis hittar de inget annat än en inflammation i provet.

Första veterinären höll dock på att skicka hem oss med kortison eftersom hon trodde det var en allergisk reaktion. Skönt att hon frågade om en second opinion.

Dålig bild men man ser hur stor svullnaden är.
 

Bifogade filer

  • DSC_1658.JPG
    DSC_1658.JPG
    130,8 KB · Visningar: 93
På morgonen igår hade vi bara två hundar hemma, nu är de fyra :D

Hämtade hem Atan som varit på träningsläger hos @AraSlei och oj vad hon hade tuffat på sig! Så himla kul att se :) Miljöombytet har nog gjort henne gott, hon hade en helt annan inställning till Modo och ingen var nog mer chockad över detta än Modo. När Atan åkte så kunde Modo hänga i öronen och göra mest vad hon ville, nu blev det inget med det :D Men så skönt att ha henne hemma igen och pussa på!

Den fjärde är ny och räddad från avlivning. Sent i söndagskväll fick vi ett samtal om en ettårig hane som skulle avlivas igår pga diverse omständigheter. Vi tog beslut direkt att ge honom en chans till och åkte och hämtade honom igår. En jättetrevlig kille som nog mest har spring i benen och förhoppningsvis en massa jaktlust :)

A4BF37F2-73CD-4890-8BD3-DFEE5045C019.jpeg
 
På morgonen igår hade vi bara två hundar hemma, nu är de fyra :D

Hämtade hem Atan som varit på träningsläger hos @AraSlei och oj vad hon hade tuffat på sig! Så himla kul att se :) Miljöombytet har nog gjort henne gott, hon hade en helt annan inställning till Modo och ingen var nog mer chockad över detta än Modo. När Atan åkte så kunde Modo hänga i öronen och göra mest vad hon ville, nu blev det inget med det :D Men så skönt att ha henne hemma igen och pussa på!

Den fjärde är ny och räddad från avlivning. Sent i söndagskväll fick vi ett samtal om en ettårig hane som skulle avlivas igår pga diverse omständigheter. Vi tog beslut direkt att ge honom en chans till och åkte och hämtade honom igår. En jättetrevlig kille som nog mest har spring i benen och förhoppningsvis en massa jaktlust :)

Visa bifogad fil 32846
Oj. Kul med Atan och spännande med ny hund! Hoppas du uppdaterar flitigt om honom och att allt går bra!
 
Nya grabben är nog lite chockad över alla hundkompisar :rofl: Igår gick jag med allihopa samtidigt, hade dom i midjebälte, och herregud vilket ståhej det var innan alla hade selar och koppel på sig och inte var intrasslade i sig själv eller varandra... Han drar som f*n med halsband, men i början med dragsele så var han helt frågande och gick brevid mig, kom dock på efter en stund att det fanns möjlighet till mer rörelse än så. Vi korsade antagligen ett viltspår på stigen för jäklar så stark han är! :D Jaktintresset verkar vara gott :up:
 
Men vad fint att höra att Frej är så igång! :heart Även om det lät lite kyligt för dig just idag. Om Skrälle får välja promenad den här tiden på året blir det ca 10-20 min per runda :cautious: Idag tog jag ner honom på vattentrask och simning i sjön i 10 min eftersom han är så lat på att gå och jag är lite nojig för att han ska få problem med kroppen igen om vi slackar för mycket. Hundstackarn var ytterst kränkt efteråt! :D

Jodå, det är full fart :D. Med Frejmått mätt då, han har aldrig varit någon direkt vilde :p.
Det var nog 13-14 grader när vi var ute så det var ju ingen sommarhettan direkt heller :).

Haha, ville Skrälle inte bada? :p
 
Igår tog Frej och jag bussen och åkte till sommarstugan. Sista biten fick vi skjuts av min mamma. Väl framme på gården hoppade Frej tillbaka in i bilen två gånger. "Ånej! Ska vi bo i skogen igen?!"

Japp Frej, till den 28/7 är det tänkt!

20190709_174103.jpg
 
Nya grabben väckte mig 04,30, stackarn var dålig i magen och vi måste sovit hårt för han hade behövt göra ifrån sig inomhus... Bara att upp och sanera och skura golv. Ungdomarna i huset har lanat inatt, någon gång vid halv fyra så hörde jag dom sista gången, känns som det kan bli en lång dag :banghead: Men grabben är pigg för övrigt och det fullt ös på honom!
 
Började dagen med långpromenad på några ängar där damerna kan springa lösa - och som de sprang! :D
Aysu springer alltid mycket, men idag sprang Ebrah mer. När hon sprungit så mycket att hon la sig platt på marken så räckte det med lite vatten och några steg i skritt innan hon var igång igen, sedan när jag trodde att hon verkligen var helt slut så plaskade vi lite i vatten, gick en stund i lugnt tempo och sedan sprang hon ännu mer :p Mot slutet var det så att jag skrattade åt henne, för benen rörde sig visserligen i galopp, men tempot var verkligen inte galopp, jag hade kunnat jogga med.

På tåget på vägen hem sedan så valde t.o.m. Aysu att ligga platt på sidan för att sova, hon som normalt sett aldrig lägger sig på golven eftersom det är för hårt och kallt. Tror inte att jag kommer märka av dem så mycket mer idag, för nu har de fått frukost och har somnat i soffan. Det är helt knäpptyst här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
706
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
846
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 199
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 063
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp