Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick nyss ett samtal att min bror fått lov att låta hunden somna in. Han hade väldigt ont imorse och rörde sig inte på hela förmiddagen, de fick en akuttid och vet tyckte inte att det fanns något mer att göra. Han gick på cartophen sprutor eller vad de heter och de visste väl att det inte skulle funka hur länge som helst men det blev så plötsligt. Han var hos oss i helgen så pigg då. Jag är en blödig typ så trots att han inte var min sitter jag här och stortjuter :cry:
Beklagar så hemskt mycket. :(
 
Är så fett stolt (typ utan anledning för det är inte min förtjänst direkt) över att Floki har börjat få lite feeling i fårhagen. Han fick åka tillbaka på träning en stund till, vill gärna ha lite mer utbildning på honom eftersom att jag är sådan nybörjare, och fick en video idag där han kan hämta på låångt avstånd, hela stora flocken med tackor och lamm! :love:
 
Jag tog en rejäl långpromenad med damerna ikväll. Eller ja, själva promenaden i sig var inte extrem, men vi stannade länge i kommunens största rastgård. Där mötte vi även en liten chihuahua-korsning (gissar på chihuahua x tibbeterrier). Den fick leka med mina damer, en i taget då så att det inte skulle bli för mycket. De hade verkligen jättekul :D Så otroligt lyckat för alla hundarna. Nu sover de här bredvid mig i sängen, hur glada som helst.
 
Skägget har varit på kollo i 4 dagar hos sonens far.
Det första han gjorde när han kom hem var att hoppa upp i sängen och gotta till sig. Borta bra men hemma bäst :love:

32638
 
Vi har börjat smyga igång lite konditionsträning med cykel, än så länge mest cykelvett och rakt fram på slät väg men nog så nyttigt! När vi dessutom cyklar till badplatsen så är det helt suveränt säger Ville. Få sträcka ut lite och sen simma, en riktigt bra kombo! :)
 

Bifogade filer

  • IMG_20190706_145211_974.jpg
    IMG_20190706_145211_974.jpg
    174,2 KB · Visningar: 17
Lunchpromenaden idag blev en blöt historia :rofl: Det regnade bara lite grand när vi gick ut, men blev mer och mer och mer ju längre vi gick! När jag kom in var jag dränkt in på skinnet :p

Lyckades få Humla att leka rätt bra på gräsmattan i parken :love: Hon har hittills mest lekt när vi springer och busar, men fick upp värdet på en tennisboll och kunde få med den i buset, det var kul :)
 
De ringde just från veterinären. Operationen hade gått bra. Men tidigare har det hetat att "de kan inte lämna garantier" nu efter operationen låter det som mycket mer av ett vågspel "vi kan ju inte säga att det är det som var felet, men det kanske kan hjälpa. Vi provar så här". Har ni opererat min hund för att ni tycker det är roligt eller för att tjäna pengar :eek::confused:…. :cry::banghead:

Lycka till åt Pysslingen och dig.

:heart
 
Brukar känna samma sak när jag borstar Tontos svans. Men typ en vecka senare så är den lika fluffig igen. :rofl:

Såhär två dagar efter tycker jag fortfarande att svansen ser lite tunn ut, men jag har hunnit få kommentaren "vad fin, välskött päls han har!" två gånger så det är kanske inte så illa ändå :D.

Jag är ledig i 30 dagar nu (med idag). Funderar på om Frej har semesterkänsla då han bara velat gå korta promenader och annars har legat inne och vilat hela långa dagen. Jag kan bli lite orolig när han är så, men jag tror att han nog bara har behov av slappardagar då och då.

Vi var på besök på djursjukhuset igår efter att ha lyckats hålla oss därifrån fyra månader. Behövde veterinärintyg för att söka dispens hos SKK. Jag satt på bänken mitt emot rehabkorridoren och jises vad Frej blev tokig när plötsligt hans rehabkompis dök upp där i korridoren. Så överlycklig att han måste skälla högt och nästan slå knut på sig själv :rofl:.

Det var mycket tråkigare i undersökningsrummet, uppe på bordet kändes det som att min hund blev mycket mindre. Han tycker att det är riktigt jobbigt där på bordet :(.
 
Jag orkar inte mer nu. För 5 veckor sen fick tiken ont, först väldigt diffust men sen ryggen/bakdelen. Vi besökte veterinär som sa diskbråck så 4 veckors vila. Efter det tog jag henne till en fysioterapeut för en genomgång och hon tyckte att hunden var svullen vänster bak samt reagerade med smärta "höftböjen" så fler behandlingar.

Nu upptäckte jag just en plommonstor knöl inne i halsen och jag är så jävla rädd att den är elak som på förra hunden. Jag vill inte förlora henne och hon är bara 5 år.
 
Varit på vår första noseworktävling idag. Hon klarade två av fyra sök. Jobbade bra så jag är nöjd. Och hon blev jättetrött. Sov ett par timmar när vi kom hem, och verkar även somna tidigt i kväll.
Och på skogspromenaden gick hon genom kardborrar. Har fått bort de flesta, resten får nu sitta tills i morgon.
 
Vi har varit och tränat, Cliff fick två ljudfiggar som han tog klockrent och väldigt fort! Sen fick han ett 600 meter långt spår med över 2 timmars liggtid. Han jobbade riktigt fint i spåret, han fick några tapp men jobbade tillbaka helt själv. Han var riktigt trött mot slutet, men han tuffade på. Nu har han fått lösa två lite längre och klurigare spår i rad, så nästa kommer att bli ett lite lättare och kortare. Jag är supernöjd med hur han spårar ändå, vi har kanske gått ett 10-tal spår i år och i fjol hann han nog spåra lika många. Nu måste vi lägga lite krut på det!

Doris fick ett spår på lätt terräng (sandhed), ca 400 meter. Hennes spår gicks ut av två spårläggare och en hund! Svårt tyckte hon, men hon löste det och var nöjd över att äntligen få jobba lite efter kastreringen!
 
Jag orkar inte mer nu. För 5 veckor sen fick tiken ont, först väldigt diffust men sen ryggen/bakdelen. Vi besökte veterinär som sa diskbråck så 4 veckors vila. Efter det tog jag henne till en fysioterapeut för en genomgång och hon tyckte att hunden var svullen vänster bak samt reagerade med smärta "höftböjen" så fler behandlingar.

Nu upptäckte jag just en plommonstor knöl inne i halsen och jag är så jävla rädd att den är elak som på förra hunden. Jag vill inte förlora henne och hon är bara 5 år.
Nu är hon svullen längst fram i underkäken också, ser ut som någon tryckt in en halv tennisboll och hon har ont. :cry:
 
Låter som att ni bör åka in med henne nu? :(
Vi har varit inne och blev undersökta av en sköterska men eftersom hon inte är allmänpåverkan och andningen låter fint samt de hade flera riktigt dåliga hundar inne sa de att vi kommer bli sittande halva natten. De rekommenderade att vi åkte hem och kommer våran bokade tid kl. 9 om det inte blir akut sämre såklart. Jag kommer ändå inte kunna sova men vi har det bekvämare här.
 
Haft en hundig helg!
I fredags var vi iväg på dubbel privatlektion i rallylydnad, har gett min mamma tre lektioner i födelsedagspresent när hon fyllde 50 och hoppas på att hon ska komma igång lite med sina hundar. Mamma och maken med Nano körde igenom lite nybörjarskyltar första timmen och sen tränade jag med Nessie och maken med Nike fortsättningsskyltar andra timmen. Väldigt givande och fick en del att tänka på då instruktören även är domare i rallylydnad.
I lördags var vi iväg på agilitytävling, maken tävlade Nike i klass 2 och lyckades få pinne i första agilityloppet.
Igår så var vi på träningstävling i agility med andra chansen och körde alla hundarna, man skulle tro att Nike skulle varit rätt nöjd med dan innan men hon sprang på ännu bättre och var sjövild under tiden man skulle vänta mellan loppen. Nessie var supertaggad och snabb så jag hade svårt att hinna med henne och Nano lyssnade på husse hyfsat men han måste vara bra mycket skarpare med henne än med Nike för annars kör hon sitt eget race.
Få se om det blir att åka iväg en sväng till stranden idag och låta vovvarna bada, annars får de nog ta det hyfsat lugnt om vi inte kör lite rallylydnad.

65540485_10217887432611690_4900477398912335872_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
697
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
845
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 199
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 054
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp