Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nöjd hund :D Tippar på att leksaken skulle hålla lika länge här... Jag ger aldrig annat än repleksaker för "egen lek" nu pga det. Aysu tycker att jag är riktigt hemskt elak som inte låter henne strimla allt roligt hur som helst.

Mycket nöjd!:D

Det som var så bra med den där apan, som jag hoppas ska vara bra med den här också, var att när hela apan var utplånad var läderbitarna det enda som var kvar och Nora älskar att ligga och tugga på dem.
 
Igår cyklade jag med de vuxna hundarna och idag var vi på träningstävling i agility. Nike vann sin klass, Nessie gjorde ett superbra lopp förutom magplask på däcket och Nano skötte sig bra fram till slalomet där hon tappade fokuset totalt.
Har anmält mig och Nessie till vall kurs i juni, ska bli så kul 😁.

Blev ingen valpkurs för Qila idag, kände att jag behövde sova ut ordentligt.
IMG_20200223_101320.jpg
 
När hunden plötsligt fattar shejpingen! Och jag inser att anledningen till att det inte gått innan är för att jag haft godiset på ett olämpligt ställe. Enda hon gjort innan har varit att lägga sig ner - så kommer maken och bra "men var har du godiset?"
Tjaa, i handen - på marken. 🙈 När jag la undan det högre upp fattade hon plötsligt grejen 😅😁
 
Var hos ortopeden igår och det var ju inga bra nyheter.
CT bokad till fredag så får väl se vad domen blir då. Så otroligt trött både i huvudet och kroppen..
Hoppas på att hon fick en benbit avslagen när hon krockade den 4 januari och att det är det som gör henne halt 🙏.
Men fy för att göra om hela denna proceduren igen knappt 10 månader senare med en annan unghund..
Vet helt ärligt inte riktigt vart jag ska ta vägen 😔.
 
Vi var på återbesök hos ortopeden igår, allt såg så bra ut som det kan göra så nu ska vi börja vänja honom av med ortosen/bygga upp muskler i benet. Så han får gå utan fem minuter åt gången om han tar det lugnt, och så ska vi börja hans led så många gånger som möjligt, men bara så långt han är smärtfri.
Men lika glad som jag är att han ska slippa ifrån ortos, lika orolig är jag varje gång han ska gå utan. Bara att härda ut som hönsmamma och låta honom stärka upp sig. Fungerar det med fem minuter utan flera gånger om dagen så får vi öka ut en gång till 10 min och kan alltså gå en 10 min promenad, fattar ni vilken lycka? :D
 
Igår när vi var ute i skogen och tränade fick jag låna min kompis kickbike igen och köra en sväng med Pu

Visa bifogad fil 45995
Det är sjukt jobbigt (för mig :D!) när man använder muskler man inte brukar använda, men det är SÅ kul!

Så idag beställde jag en egen kickbike :banana: ! Perfekt timing nu när de varnar för en hel hög med snö i natt och i morgon :D! Men när den riktiga våren kommer så blir det åka av :up: !

Igår kom kickbiken :)! Så nu är det bara att vänta på att snön smälter bort så blir det en riktigt premiärtur (maken provsparkade den lite i trädgården när den var färdigmonterad, det kändes bra sa han :D)

FBF58721-F8E5-42D8-99C7-BDC47488A701.jpeg
 
Du är modig du!
Själv springer jag bara med Dennis och det är knappt jag vågar det. Har vurpat ett par gånger 😂

Jag vägrar springa och tycker fortfarande det är lite läskigt att köra drag med cykel (håller på att försöka överkomma det, att cykla med lösa hundar är ju grymt gött :D) så då är kickbike ett bra mellanläge ;)!
 
Du är modig du!
Själv springer jag bara med Dennis och det är knappt jag vågar det. Har vurpat ett par gånger 😂
Jag vägrar springa och tycker fortfarande det är lite läskigt att köra drag med cykel (håller på att försöka överkomma det, att cykla med lösa hundar är ju grymt gött :D) så då är kickbike ett bra mellanläge ;)!
Å jag har utan konstigheter tre hundar som drar framför cykeln :D Insåg min begränsning när jag försökte springa med fyra stycken, det gick inte så bra:angel:
 
Jag vägrar springa och tycker fortfarande det är lite läskigt att köra drag med cykel (håller på att försöka överkomma det, att cykla med lösa hundar är ju grymt gött :D) så då är kickbike ett bra mellanläge ;)!
Haha vad olika det kan vara. Själv tycket jag att jag får bra kontroll med cykel när vi dragtränar. Har aldrog provat kickbike men det verkar tungt och svårt 🙈.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 961
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 667
Senast: Tuggben
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 722
Senast: Badger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 347
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp