Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20200619_110931_416.jpg

Årets busvalp. Ivan har under den sista veckan lyckats dra sönder två huvudkuddar (något hjälpt av storebror Boris) som råkat lämnats ute i trädgården och läst sönder 1,5 böcker. Lyckligare och påhittigare hund finns nog inte!
 
Daisy har gjort simpremiär! Först ut i vattnet på midsommarafton, hon var nog rätt desperat efter svalka så hon styrde orädd kosan rakt ut i plurret, husse fick simma efter och övertala henne att vända om efter en bit.

Jag fick nog lite samma känsla som föräldrar får när de ser sina barn gå för första gången. Hon var så duktig och fokuserad, inte det minsta skraj vilket hon annars ofta blir i nya situationer. Hon tog frivilligt flera dopp, gick upp och drog en repa och skakade av sig i mellan och traskade sedan rakt ut i vattnet igen.

Svärföräldrarnas hund var lite mer... kaosartad i sin stil, och ganska orolig, så hon simmade bland annat rakt på mig och ville mer eller mindre klättra upp på mig, så jag har fina blåmärken och rivsår över halva kroppen idag :D
 
Igår var jag och tränade heelwork med Nessie, fick bra tips av en klubbkompis och filmade så jag inser att det ser ok ut men att vi nog ska planera ett program istället för att improvisera.
Idag var jag på klubben och byggde upp en nybörjarklass bana som syrran och hennes man tränade på, även jag tog nån vända med Nano utan koppel och det gick rätt hyfsat. Syrrans man körde med Nessie som gick som en stjärna och syster tog sin hund och även nån runda med Qila. De har blivit så taggade på att träna hund så de ska iväg på träningstävling nästa vecka. De ska få låna Nessie och Qila, Nessie får gå med syrrans man som är helt grön på att träna hund och Qila är mest anmäld för miljöträningen och ska få gå runt banan med syster, hon ska även träningstävla sin senior på tio år 😁.
Själv har jag anmält mig till träningstävling i augusti, ska prova komma runt fortsättningsklass med Nano och mästarklass med Nessie. Planerar att anmäla till riktig tävling i rallylydnad avancerad klass med Nessie, även det i augusti. Få se om jag lyckas övertala syster att tävla på riktigt sen, hennes dvärgpinne kommer ju lätt ta sig igenom en nybörjarklass 😁.

Nessie
IMG_20200620_182001.jpg
 
En bekant har skaffat valp från ett shelter i typ Rumänien. Enligt egna ord är de undernärda och har diarré. Är jag väldigt hemsk som inte har lust att hälsa på varken med eller utan mina hundar när jag planerar för parning i höst? Jag är inte så säker på att jag hade velat det ens utan valpplaner. Nojjar lite för giardia.
 
En bekant har skaffat valp från ett shelter i typ Rumänien. Enligt egna ord är de undernärda och har diarré. Är jag väldigt hemsk som inte har lust att hälsa på varken med eller utan mina hundar när jag planerar för parning i höst? Jag är inte så säker på att jag hade velat det ens utan valpplaner. Nojjar lite för giardia.

Hade absolut inte låtit den hunden umgås med mina hundar.
 
Nu är den sista hörntanden borta så nu kan jag andas ut.

Emiron hade en satans energi ikväll. Han sprang och sprang och sprang. Trodde aldrig han skulle stanna... Nåja, nu lär han sova gott i alla fall. Sambon hälsar att när han drar förbi fönstret så låter det som en galopperande ardenner...
 
En bekant har skaffat valp från ett shelter i typ Rumänien. Enligt egna ord är de undernärda och har diarré. Är jag väldigt hemsk som inte har lust att hälsa på varken med eller utan mina hundar när jag planerar för parning i höst? Jag är inte så säker på att jag hade velat det ens utan valpplaner. Nojjar lite för giardia.
Jag tycker du tänker helt rätt!
 
En bekant har skaffat valp från ett shelter i typ Rumänien. Enligt egna ord är de undernärda och har diarré. Är jag väldigt hemsk som inte har lust att hälsa på varken med eller utan mina hundar när jag planerar för parning i höst? Jag är inte så säker på att jag hade velat det ens utan valpplaner. Nojjar lite för giardia.
Jag hade vägrat träffa den öht under första halvåret den är här, samt beordrat dem att ta hunden till veterinär omedelbart när de får hem den för att göra relevanta tester (oavsett vad den har för papper med sig när den kommer hit).
 
Det blev en lite spännande morgonpromenad idag. När vi var nästan hemma så mötte vi en kvinna med en spets. Aysu meddelade att den spetsen inte alls var rolig, samtidigt som Ebrah undrade om det var en ny potentiell bästa kompis... Lite stökigt med andra ord, men spetsen var helt lugn och sa ingenting.

När vi var nära varandra i mötet så stannade matte till och frågade om det blev lugnare om mina damer fick hälsa. Jag tvekade lite, men tänkte sedan att "tja, why not?". Slutade med att jag och matte pratade massor, att Ebrah insåg att spetsen var lite tråkig trots allt och Aysu konstaterade att det inte fanns någon anledning att bry sig om den heller. Nu har jag och matte bytt telefonnummer och ska kanske ses och ta en promenad någon dag :p Tänker att det alltid är bra att utöka bekantskapskretsen och matte gav intrycket av att vara glad och väldigt mån om att ta hand om sin hund på ett så bra sätt som möjligt. Riktigt trevligt med andra ord!
 
Det blev en lite spännande morgonpromenad idag. När vi var nästan hemma så mötte vi en kvinna med en spets. Aysu meddelade att den spetsen inte alls var rolig, samtidigt som Ebrah undrade om det var en ny potentiell bästa kompis... Lite stökigt med andra ord, men spetsen var helt lugn och sa ingenting.

När vi var nära varandra i mötet så stannade matte till och frågade om det blev lugnare om mina damer fick hälsa. Jag tvekade lite, men tänkte sedan att "tja, why not?". Slutade med att jag och matte pratade massor, att Ebrah insåg att spetsen var lite tråkig trots allt och Aysu konstaterade att det inte fanns någon anledning att bry sig om den heller. Nu har jag och matte bytt telefonnummer och ska kanske ses och ta en promenad någon dag :p Tänker att det alltid är bra att utöka bekantskapskretsen och matte gav intrycket av att vara glad och väldigt mån om att ta hand om sin hund på ett så bra sätt som möjligt. Riktigt trevligt med andra ord!

Kul! Älskar sånt där 😁
 
Älskar när man lägger upp en fin bild på Vilja, skriver hur dåligt jag mår, att jag inte vågar köpa hund på ett tag och hur jag önskade Vilja kunnat få stanna kvar.

Så skriver en Aussie uppfödare såhär- " Stämmer det att du tagit bort 4 unghundar på 2 år? " och sen bara fortsatte det.

Så ja, skit snacket sprider ju sig kan man ju säga.

Blev otroligt ledsen över hennes kommentar och hela den dagen var förstörd.

Vilja ska tas bort på torsdag hos den sista veterinären vi var hos då 💔😭.
Hon har fått max dos smärtstillande nu sen sist vi var där. Men hon kan oavsett vakna och halta från början. Vi ville ändå ha denna sista tiden med henne och bara få vara, åka bada och sånt.

Har fått blockera flera olika Mas uppfödare och även folk jag trodde var mina vänner inom Mas världen då alla hoppat på mig och trakasserat mig på facebook.

Bland annat skrev viljas uppfödare detta "Du väljer enklaste vägen för dig och inte hunden"

Så ja får se om det ens någonsin blir fler hundar.

Trots att det jag mest vill är att ha en frisk hund jag kan träna/tävla med i olika roliga grenar och bara testa oss fram och ha roligt.
Men vågar inte med tanke på Fixa´s uppfödare och nu Vilja´s 😔 :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 791
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 660
Senast: Tuggben
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 943
Senast: Nox
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 703
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp