Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg det på fb igår,vad är det för nät?
Det är industrinät som används på byggställningar och liknande. Tror man har samma som vindnät på tennisplaner. Det är 50% vindgenomsläpp. Känns stabilt och bra så jag hoppas att det ska hålla. Men vi lär troligen plocka ned det till hösten.
 
Det har varit sinnessjukt varmt idag. Bilens termometer visade 26 i skuggan när jag körde hem i eftermiddags men nu ikväll drog molnen in och det blev riktigt skönt faktiskt. Hängde med sambon och labben på deras kvällspromenad och fick stifta bekantskap med soknens terrorist, en liten JRT liknande hund, troligen inte så gammal, som bor på en hästgård i närheten. Den har en förkärlek för att rusa ut på vägen genom häcken och skälla ut alla som passerar. Det är bara en tidsfråga innan den blir överkörd... Fick hålla hårt i Emiron som skulle fram till den till varje pris...
 
Det har varit sinnessjukt varmt idag. Bilens termometer visade 26 i skuggan när jag körde hem i eftermiddags men nu ikväll drog molnen in och det blev riktigt skönt faktiskt. Hängde med sambon och labben på deras kvällspromenad och fick stifta bekantskap med soknens terrorist, en liten JRT liknande hund, troligen inte så gammal, som bor på en hästgård i närheten. Den har en förkärlek för att rusa ut på vägen genom häcken och skälla ut alla som passerar. Det är bara en tidsfråga innan den blir överkörd... Fick hålla hårt i Emiron som skulle fram till den till varje pris...
Blir så ledsen varje gång jag ser en understimulerad jack russell. Den är verkligen för söt för sitt eget bästa. Tänk om folk förstod vad rasen egentligen kräver och gav den därefter..
 
Känner mig helt tom inombords och vet inte vart jag ska ta vägen.
Min kära Corinne fick jag ta bort hastigt idag, det visade sig att hon hade en tumör i huvudet.
Hinner bara komma hem och möts av en Fenna som skriker av smärta och jag får bara vända och åka med nästa hund.
Att sitta i samma rum som Corinne tog sina sista andetag var bara smärtsamt samtigt jag sitter med Fenna som bara skriker och inget fel kan hittas.
Vill bara att denna mardröm ska ta slut.
 
Känner mig helt tom inombords och vet inte vart jag ska ta vägen.
Min kära Corinne fick jag ta bort hastigt idag, det visade sig att hon hade en tumör i huvudet.
Hinner bara komma hem och möts av en Fenna som skriker av smärta och jag får bara vända och åka med nästa hund.
Att sitta i samma rum som Corinne tog sina sista andetag var bara smärtsamt samtigt jag sitter med Fenna som bara skriker och inget fel kan hittas.
Vill bara att denna mardröm ska ta slut.
❤❤❤ Hur går det för er?
 
Känner mig helt tom inombords och vet inte vart jag ska ta vägen.
Min kära Corinne fick jag ta bort hastigt idag, det visade sig att hon hade en tumör i huvudet.
Hinner bara komma hem och möts av en Fenna som skriker av smärta och jag får bara vända och åka med nästa hund.
Att sitta i samma rum som Corinne tog sina sista andetag var bara smärtsamt samtigt jag sitter med Fenna som bara skriker och inget fel kan hittas.
Vill bara att denna mardröm ska ta slut.

Men så fruktansvärt :heart hoppas det gick bra med Fenna.
 
Känner mig helt tom inombords och vet inte vart jag ska ta vägen.
Min kära Corinne fick jag ta bort hastigt idag, det visade sig att hon hade en tumör i huvudet.
Hinner bara komma hem och möts av en Fenna som skriker av smärta och jag får bara vända och åka med nästa hund.
Att sitta i samma rum som Corinne tog sina sista andetag var bara smärtsamt samtigt jag sitter med Fenna som bara skriker och inget fel kan hittas.
Vill bara att denna mardröm ska ta slut.

Men så fruktansvärt :( hur har det gått för er? :heart
 
Känner mig helt tom inombords och vet inte vart jag ska ta vägen.
Min kära Corinne fick jag ta bort hastigt idag, det visade sig att hon hade en tumör i huvudet.
Hinner bara komma hem och möts av en Fenna som skriker av smärta och jag får bara vända och åka med nästa hund.
Att sitta i samma rum som Corinne tog sina sista andetag var bara smärtsamt samtigt jag sitter med Fenna som bara skriker och inget fel kan hittas.
Vill bara att denna mardröm ska ta slut.

Fy vilken mardröm! Håller tummarna att det inte är något allvarligt med Fenna.
❤️❤️❤️
 
Just nu väntar vi på CT. Läget oförändrat, ända positiva i det hela att hennes höga feber gick ned i samband med en högre dos smärtstillande men hon har fortfarande ont.
Fyfan, jag kan inte ens föreställa mig hur vidrigt det måste kännas när allt händer på en gång. Jag hoppas verkligen att de snabbt hittar något lättåtgärdat fel hos Fenna :heart
 
8B384118-EB08-47DF-9A14-F8C8876A281E.jpeg
Just nu bor vi med en byggställning runt huset då det byts tak på huset. Nora har såklart charmat alla byggkillar ❤️

Superbra miljöträning för henne att vara ute nu och äta på gräsmattan, med både massor med höga ibland plötsliga ljud och människor som rör sig och som man inte får gå fram till och hälsa på. Hon tar såklart det hela med ro, min fantastiska avspända underbaring 🥰
 
Emiron har en valp-hörntand som inte vill släppa. Den är lös och det går att vicka på den rätt mycket men den släpper inte. Ska försöka bearbeta den över midsommarhelgen och om den inte släppt tills på måndag får vi boka in ett litet besök hos veterinären och plocka ut den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 148
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 688
Senast: Tuggben
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 793
Senast: Badger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 731
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp