Den andra äckel saken

Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer håg och så och att justnu så be höver jag inte visa det. Men i fram tiden så kanske psykologen kan få läsa det eller det är iallafall som är tanken men att hon kommer inte läsa det förräns jag vill det isåfall.
Men som ni kanske vet så tycker jag att det är MYCKET lättare att disskutera om saker online motför irl och att jag ser denandra personen och så. Och att ibland så hjälper det att bara berätta till andra och att min historia känns som mera viktig och så.
Så då så vill jag iallafall testa att skriva det här. Men bara så ni vet så är det nog väldigt konstigt skrivet för jag kommer inte håg mycket ALLS av allt det och det är bara helt hop blandat i mitt huvud. Och jag kommer nog göra endel som spoiler som är väldigt äckligt så ingen råkar läsa det som kanske tycker att det är triggande eller nånting ❤️
Men ja denhär saken var nångång i somras. Jag bodde på ett annat hem då och jag var med på en sida för äckel saker om ni fattar. Och hade skrivit med en där lite och då blev det att vi skulle ses så skulle jag få nåt av han typ nåt knark eller nåt mot att vi skulle ha s*x. Och det sa jag okej till som var för tre andledningar som var:
1. Jag ville veta om det är att man kan som glömma allt om man tar nåt knark
2. Jag ville göra nåt jätte dumt och dåligt mot migsjälv
3. Jag hoppades att han skulle mörda mig
Så ja vi be stämde ett ställe som vi skulle ses i hans bil. Och då när vi skulle det så bara gick jag ut sen sprang jag det snabbaste jag kunde så ingen skulle se mig. Och sen ute vid stora vägen så stog det en bil som var som han hade skrivit så jag bara hoppade in i den och kollade inte ens först.
Sen är det som en minnes lucka tills att vi var i skogen i bilen på en liten skogs väg ungefär.
Och han gjorde med sn*ppen i min mun men jag kommer nästan inte håg nåt mera förutom ATT det hände och att jag var nära att spy helatiden kändes det som.
Och sen är det som ett hopp i minnet igen och nu blir det JÄTTE ÄCKLIGT så dethär är sista varningen!
Men jag var i bak sätet i bilen och han stog utan för och han var skit arg för det var som hela min kropp bara sa NEJ jätte mycket så han försökte att vi skulle ha s*x men det bara gick inte. Så han sa att jag var en jävla liten h*ra och spottade på mig därnere och sa en jätte äcklig sak som blev som helt fast i mitt huvud efter det. Men han sa att han skulle kn*lla sönder därnere fast han sa ett annat fult ord för det om ni fattar.
Och sen så nästa minnes sak och dethär är nästan det som jag får som mest kropps minnen från. Men det var att han höll fast mig på armarna jätte hårt och hade s*x ändå fast att det gjorde SKIT ont så jag trodde att han gjorde detdär som han sa att han skulle för det kändes så.
Och jag klarar fort farande inte att bli fast hållen eller att nån rör på mina armar på ungefär det sättet och det är från då.
Men ja sen nästa sak så var jag ensam i skogen och han hade åkt iväg. Och sen är det JÄTTE stökigt i huvudet så vet inte när nånting var men jag var i skogen iallafall. Och jag var på hemmet igen och låg i min säng och var som HELT borta fast ändå så var jag där men som att jag inte var det. Och jag gömde knark tabletterna som jag hade fått av han men jag vågade inte ta dom för jag inte visste vad som skulle hända. Och nångång som jag inte vet om det var samma dag eller nånannan dag men jag var på akuten för nåtannat tror jag så började läkaren fråga för jag hade blå märken på armarna. Och då minns jag inte hur men både på sjukhuset och på hemmet så fick dom veta det som hände iallafall. Och jag tror att det var då så gjorde jag en gynekolog under sökning och nån spår kollning eller nåt TROR jag men jag kan komma håg fel också. Men jag tror iallafall att det var då.
Och sen vet jag inte hur länge jag bodde kvar på det stället men sen så kom jag hit iallafall. Men nästan allt från i somras är som borta från min hjärna så jag kommer nästan inte håg nånting från dom första månaderna som jag bodde här förutom att det var då som M fick börja bo med mig ❤️
Men ja somsagt så dethär blev jätte långt och jag vet att det är jätte äckligt och så. Och jag hoppas att ingen läste det triggande ifall ni tycker att det är jobbigt! Men jag bara ville få ut det iallafall nu för jag ändå har skrivit om detandra redan. Och dethär är värre på ett sätt för dethär är mera att jag vet att det var som mitt fel att det hände. Eller att det hade inte hänt ifall inte jag hade varit så jävla jävla dum i huvudet och störd och äcklig. Men det är inte värre på ett sätt för jag var ju redan som död kändes det som. Och jag var så jävla av stängd om ALLT så jag kunde inte känna såmycket som jag gjorde med den första äckel saken för jag var bara borta.
Och nu så känns det helt o verkligt att det var JAG liksom. Både att jag gjorde det och att jag ville prova knark och allting bara är INTE som jag är ALLS så det känns typ som att det var en film eller nåt fast att jag VET att det handlar om MIG.
 

Nej alltså jag fattar det att ifall inte han hade gjort som han gjorde så hade det ju inte hänt. Och jag fattar att det var fel av han. Och jag fattar att det kanske är att han hade mest an svar för att han är vuxen och allt det. Så jag fattar allt det!
Men jag tycker ändå att jag hade an svar OCKSÅ för utan mina dåliga val så hade ju inte han kunnat göra det så hade det inte hänt.
Du hade ett aktivt självskadebeteende då. Som ungdom lär man sig navigera i världen och det är jättesvårt även om man har turen att klara sig utan sjukdom. Med sjukdom blir det ännu svårare. Det du kan göra nu är ju att ta andra beslut i framtiden, det som har hänt har ju redan hänt. Jag tycker du är superstark som berättar om detta och också vill ta ansvar för dina handlingar. Jag är så glad att du är kvar bland oss och låter oss alla få ta del av dina tankar och funderingar.

Men försök ta med dig att utan gärningsmän blir ingen utsatt. Vare sig det rör sig om skjutningar, rån eller övergrepp. Sen lever vi tyvärr i en värld med gott om olika gärningspersoner. Det tror jag vi alla tränar på att hantera, hela tiden.
 
Ja men det var jag OCKSÅ.
Nej det var det inte men jag respekterar att du känner så nu.
Hjärnan är inte färdigutvecklad förrän nån gång i 20-25-årsåldern, innan dess har man inte förmåga att förstå och inse konsekvenser.
Han visste garanterat det och utnyttjade det för att han förstod att du var sårbar.
 
Även om du tog beslut och agerade på dem så var det den vuxnes ansvar att säga nej. En normal vuxen människa hade aldrig stämt träff med dig för att göra detta med dig. Vuxnas uppgifter är att skydda och vägleda barn från beslut och agerande som kan skada barnet. Han har inte tagit sitt ansvar som vuxen. En människas hjärna är inte fullt utvecklad förrän vid 25 års ålder visar de senaste rönen. Alltså bar han ansvaret för att säga tack men det här är ett dåligt beslut som kommer att skada dig i längden. Du kan inte lastas för att vuxenvärlden inte tog sitt ansvar för att skydda dig. ❤️
Jag fattar hur du menar. Men då om man tänker så egentligen så är det ju som @sorbifolia skrev att det var MÅNGAS fel för att dom gjorde dåliga be slut eller inte tog an svar. Som att jag var HELT o skyldig men det tycker inte jag.
 
Du hade ett aktivt självskadebeteende då. Som ungdom lär man sig navigera i världen och det är jättesvårt även om man har turen att klara sig utan sjukdom. Med sjukdom blir det ännu svårare. Det du kan göra nu är ju att ta andra beslut i framtiden, det som har hänt har ju redan hänt. Jag tycker du är superstark som berättar om detta och också vill ta ansvar för dina handlingar. Jag är så glad att du är kvar bland oss och låter oss alla få ta del av dina tankar och funderingar.

Men försök ta med dig att utan gärningsmän blir ingen utsatt. Vare sig det rör sig om skjutningar, rån eller övergrepp. Sen lever vi tyvärr i en värld med gott om olika gärningspersoner. Det tror jag vi alla tränar på att hantera, hela tiden.
Ja och det håller jag med om också att utan gärnings män så blir ingen ut satt. Men att det hände FÖRMIG skulle ju inte ha hänt ifall inte jag hade gjort fel.
Alltså han hade kanske ändå varit ett äckel och det hade SÅKLART varit jätte dåligt ifall han hade gjort nåt sånt med nånannan! Men för MIG så hade det ju varit jätte stor skillnad.
 
Nej det var det inte men jag respekterar att du känner så nu.
Hjärnan är inte färdigutvecklad förrän nån gång i 20-25-årsåldern, innan dess har man inte förmåga att förstå och inse konsekvenser.
Han visste garanterat det och utnyttjade det för att han förstod att du var sårbar.
Men det bara låter så jävla stört. Jag vet att jag nog aldrig kommer fatta det men ändå. Jag kan ändå inte fatta hur nån tänker om han tänkte typ Åh vad bra nån som är ung och mår dåligt och bor på ett hem henne ska jag v*ld ta. Alltså VARFÖR isåfall?
Eller om han trodde att jag var 18 innan och att jag ville och allt sånt om han inte tänkte på det när vi träffades att det nog inte stämde. För jag tror iallafall inte att nån som träffade mig irl då skulle ha trott att jag var 18 plus så hade jag jätte mycket själv skade ärr och han visste ju att jag bodde där och jag sa inget så jag borde inte ha verkat så jätte mycket som jag ville det iallafall.
 
Du var faktiskt helt oskyldig. Du var i en särskilt utsatt situation. Då spelar det ingen som helst roll vad du sa eller gjorde.
Fast jag håller inte med om det. För det var ändå JAG som rymde ingen annan. Och det var jag som var med på den sidan frånbörjan och skrev att jag var 18 och skickade bilder. Och det var ju därför som jag fick kontakt med han frånbörjan.
 
Jag fattar hur du menar. Men då om man tänker så egentligen så är det ju som @sorbifolia skrev att det var MÅNGAS fel för att dom gjorde dåliga be slut eller inte tog an svar. Som att jag var HELT o skyldig men det tycker inte jag.

Ja, det som jag skrev eller menade var att gärningsmannen har huvudansvaret för det som hände. Och såklart håller jag med om att det inte skulle ha hänt med mindre du skrivit till honom och avtalat att träffa honom.

Men om vi tittar lite noggranare på det, så skulle du aldrig ha skrivit till honom alls om det inte varit för att  andra vuxna svikit dig, och behandlat dig dåligt eller inte tagit sitt ansvar. Och vuxna har alltid mera ansvar än barn. Det du gjorde var som flera skrivit ett självskadebeteende, som de som var ansvariga för dig borde skyddat dig från. ❤

Så därför tycker jag att du inte har någon skuld i detta, även om det var du som gjorde det, om du förstår vad jag menar?
 
Fast jag håller inte med om det. För det var ändå JAG som rymde ingen annan. Och det var jag som var med på den sidan frånbörjan och skrev att jag var 18 och skickade bilder. Och det var ju därför som jag fick kontakt med han frånbörjan.
Jag vet att du inte håller med och jag tror att jag förstår hur du tänker. Du tror att det du gjorde (som du skriver ovan) gör dig medskyldig. Det är ganska vanligt att tänka så när man blivit utsatt, så det är inte konstigt alls.

Men när man är särskilt utsatt, som du var, så spelar det ingen roll vad man gör just för att man är i en särskilt utsatt situation.

Jag förstår att det kan vara svårt att ta till sig, nu i alla fall.
 
Men 18 är också jätteungt för de flesta som är vuxna.

Visst, enligt lagen är man myndig vid 18, men alla som fyllt 25 inser att nån som är 18 fortfarande är vääääldigt ung.

Jag förstår att du skulle vilja ha ett svar på varför du utsatts för brott, och varför dessa män valt att göra som de gjort. Men jag tror att du inte kommer att få det, tyvärr. 😓
Det är svårt att acceptera att man är med om hemska saker. Eller att hemska saker kan hända snälla människor, utan att det är deras eget fel.

Som jag skrev i den andra tråden så bryr vissa människor helt enkelt inte sig alls om andra människor. De vill bara ha det de vill, oavsett vilka konsekvenser det får för den andra.
De fungerar inte riktigt som andra.
 
Som flera tidigare skrivit är hjärnan inte fullt utvecklad när man är tonåring. Jag tror precis ALLA under barn- och tonårstiden ibland tar beslut som med facit i hand inte hade blivit så bra. Det är de vuxnas ansvar att försöka avstyra sådant.

(Som jämförelse är jag nu barnvakt åt ett litet barn. Även om han VILL bada på djupt vatten utan flytväst är det bara MITT ansvar att se till att han inte gör det. Om jag istället skulle slänga ner honom från bryggan är det JAG som är en idiot.)
Som tonåring kan man såklart förstå mer och ta mer ansvar än ett litet barn. Men när det gäller vuxenrelationer är man fortfarande väldigt mycket nybörjare, och då ska vuxna se till att man inte gör något som blir farligt för en.
 
Jag jobbar ju med tonåringar. Underbara ungdomar som tar ansvar för djur o stora maskiner varje dag i skolan. Användet skyddsutrustning, kör ordentligt, går inte in till kor o suggor hur som helst. Kloka, försiktiga och medvetna. Sen äter dom middag. Och herregud vilka dåliga beslut dom tar på kvällarna. Varje vecka har någon gjort något som hade kunnat förorsaka död eller skada på dom själva eller en kompis. Till exempel sätta fast en picnicbänk i en stor epas framvagn. Sätt tre kompisar på bänken. Backa sedan med bänken släpandes på grusvägen. Men kolla inte på bänken utan på din mobil. Så när bänken rasar ihop och dina kompisar kläms märker du inte det utan backar vidare tills en kompis inne i epan får stopp på dig. På grund av ren tur så blev det bara några mindre skrubbsår och blåmärken. Vi i personalen fick ju se en film efteråt. Jag fick panik när jag såg den. Hur kunde dom göra något så dumt! Svar: Tonåringar tar dumma beslut. En del tänker inte, en del gör det för att få vara med, en del gör det för att skada sig och en del gör det för att få bestämma över något i sitt liv. Tonårstiden är så komplicerad och rörig och det är så mycket som händer. Inte konstigt att det finns vuxna som passar på. Äckliga svin.
 
Ja, det som jag skrev eller menade var att gärningsmannen har huvudansvaret för det som hände. Och såklart håller jag med om att det inte skulle ha hänt med mindre du skrivit till honom och avtalat att träffa honom.

Men om vi tittar lite noggranare på det, så skulle du aldrig ha skrivit till honom alls om det inte varit för att  andra vuxna svikit dig, och behandlat dig dåligt eller inte tagit sitt ansvar. Och vuxna har alltid mera ansvar än barn. Det du gjorde var som flera skrivit ett självskadebeteende, som de som var ansvariga för dig borde skyddat dig från. ❤

Så därför tycker jag att du inte har någon skuld i detta, även om det var du som gjorde det, om du förstår vad jag menar?
Okej jag fattar hur du menar. Och nej jag skulle nog inte ha varit på den sidan alls ifall inte den första äckel saken hände och en annan sak som inte var SÅ jobbigt men ändå jobbigt liksom. Men hade nog inte ens tänkt att skicka såna bilder ifall inte det hade hänt. Och ifall jag inte hade bott där så hade jag nog inte haft sååå mycket panik att jag ville bort liksom så då hade jag nog inte träffat han. Så ja det var väl som ett själv skade beteende på ett sätt iallafall.
Men jag tycker ändå inte att jag var o skyldig.
 
Men 18 är också jätteungt för de flesta som är vuxna.

Visst, enligt lagen är man myndig vid 18, men alla som fyllt 25 inser att nån som är 18 fortfarande är vääääldigt ung.

Jag förstår att du skulle vilja ha ett svar på varför du utsatts för brott, och varför dessa män valt att göra som de gjort. Men jag tror att du inte kommer att få det, tyvärr. 😓
Det är svårt att acceptera att man är med om hemska saker. Eller att hemska saker kan hända snälla människor, utan att det är deras eget fel.

Som jag skrev i den andra tråden så bryr vissa människor helt enkelt inte sig alls om andra människor. De vill bara ha det de vill, oavsett vilka konsekvenser det får för den andra.
De fungerar inte riktigt som andra.
Ja det kanske det är men det är inte o lagligt då. Så jag bara menade att han kanske inte trodde att det var o lagligt då ifall han trodde att jag var 18.
Och ja det är jätte svårt att bara acseptera det som att det inte finns NÅN andledning att det inte var nånting som jag kunde på verka alls.
Och jag bara fattar inte hur man kan inte bry sig SÅ mycket.
 
Jag jobbar ju med tonåringar. Underbara ungdomar som tar ansvar för djur o stora maskiner varje dag i skolan. Användet skyddsutrustning, kör ordentligt, går inte in till kor o suggor hur som helst. Kloka, försiktiga och medvetna. Sen äter dom middag. Och herregud vilka dåliga beslut dom tar på kvällarna. Varje vecka har någon gjort något som hade kunnat förorsaka död eller skada på dom själva eller en kompis. Till exempel sätta fast en picnicbänk i en stor epas framvagn. Sätt tre kompisar på bänken. Backa sedan med bänken släpandes på grusvägen. Men kolla inte på bänken utan på din mobil. Så när bänken rasar ihop och dina kompisar kläms märker du inte det utan backar vidare tills en kompis inne i epan får stopp på dig. På grund av ren tur så blev det bara några mindre skrubbsår och blåmärken. Vi i personalen fick ju se en film efteråt. Jag fick panik när jag såg den. Hur kunde dom göra något så dumt! Svar: Tonåringar tar dumma beslut. En del tänker inte, en del gör det för att få vara med, en del gör det för att skada sig och en del gör det för att få bestämma över något i sitt liv. Tonårstiden är så komplicerad och rörig och det är så mycket som händer. Inte konstigt att det finns vuxna som passar på. Äckliga svin.
Men tyckte du inte att det var deras fel då att dom tog ett dumt be slut?
 
Men tyckte du inte att det var deras fel då att dom tog ett dumt be slut?
Nej. Det går ju liksom inte att säga att det var någons fel. Dom tänkte inte alls. Det var urbota dumt gjort. Men ingens fel. Konsekvenstänket finns inte. Dom som satt på bänken kunde ju ha tänkt, den som körde kunde ha tänkt. Den som satt bredvid. Och dom som såg på. Men alla tänkte -Öhhh, det testar vi. Kul jö!
 
Nej. Det går ju liksom inte att säga att det var någons fel. Dom tänkte inte alls. Det var urbota dumt gjort. Men ingens fel. Konsekvenstänket finns inte. Dom som satt på bänken kunde ju ha tänkt, den som körde kunde ha tänkt. Den som satt bredvid. Och dom som såg på. Men alla tänkte -Öhhh, det testar vi. Kul jö!
Okej men jag tycker inte så iallafall.
 
Men det bara låter så jävla stört. Jag vet att jag nog aldrig kommer fatta det men ändå. Jag kan ändå inte fatta hur nån tänker om han tänkte typ Åh vad bra nån som är ung och mår dåligt och bor på ett hem henne ska jag v*ld ta. Alltså VARFÖR isåfall?
Eller om han trodde att jag var 18 innan och att jag ville och allt sånt om han inte tänkte på det när vi träffades att det nog inte stämde. För jag tror iallafall inte att nån som träffade mig irl då skulle ha trott att jag var 18 plus så hade jag jätte mycket själv skade ärr och han visste ju att jag bodde där och jag sa inget så jag borde inte ha verkat så jätte mycket som jag ville det iallafall.
Förmodligen tänkte han bara på vad han själv ville och vad han hade för behov plus att han nog tycker om att ha makt över andra.
 
Förmodligen tänkte han bara på vad han själv ville och vad han hade för behov plus att han nog tycker om att ha makt över andra.
Ja kanske men jag kan iallafall inte fatta det. Eller alltså även ifall han bara tänkte på sina be hov så fattar jag inte varför han var så taskig för det.
 
Ja det kanske det är men det är inte o lagligt då. Så jag bara menade att han kanske inte trodde att det var o lagligt då ifall han trodde att jag var 18.
Och ja det är jätte svårt att bara acseptera det som att det inte finns NÅN andledning att det inte var nånting som jag kunde på verka alls.
Och jag bara fattar inte hur man kan inte bry sig SÅ mycket.
Att hålla fast någon som inte sagt att den vill bli fasthållen vid sex gör något olagligt oavsett ålder på personen som blir fasthållen. Spelar ingen roll om båda träffades med avsikt att ha sex vid träffen eller inte.
Spelar ingen roll alls vid ni kommit överens om tidigare.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 997
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 277
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 454
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp