Sv: Den årliga utvärderingstråden!
Jag är överlag väldigt nöjd med säsongen som dock varit något ojämn..
Blivit placerad sämst trea alla tävlingar utom de två sista som båda slutade med avramling och uteslutning...

Men jag är nöjd med säsongen, hästen har gått kanon och känts väldigt säker i terrängen, dressyren är väl det jag varit minst nöjd med.
Han med att debutera lätt klass vilket var målet och där kom vi tvåa och det är nog den tävlingen jag är mest nöjd med. Fick till en helt okej dressyr och terrängen var underbar. Riktigt roligt!
Men som sagt ojämn säsong eftersom pålle skött sig exemplariskt alla starter utom de två sista då han stått emot som attan och varit väldigt istadig. Vi avslutade säsongen med ett bad i Botkyrkas vattengrav, och det var ju helt klart en besvikelse. Hela den tävlingen gick iofs dåligt, har aldrig haft så dålig dressyr, låg bland de sämsta efter dressyren.
Det som helt klart behöver jobbas på till nästa säsong är dressyren och även istadigheten (som jag trodde var borta i år men dök upp igen i slutet av säsongen). Hoppa kan ju hästen och han är egentligen inte tittig mot hindren men det är så mycket annat som måste stämma!
Jag har ju helt klart surfat lite på vågen med min häst och trott att "nu går allt bra" när istadigheten varit som bortblåst.. Men skenet bedrar och där i Waxholm var ja ju rent chockad när han stod emot som han gjorde och hade helt glömt bort att året innan var han ALLTID sådär i terrängen.
Men nu blir det hopptävlingar i vinter och dressyrtrimmning. Ska försöka komma igång med terrängträningen så tidigt som möjligt nästa vår.