Den enda tråden Fälttävlan 2019

Jag är glad att jag åkte! Det var strålande vackert väder, torrt och fint underlag och alldeles underbart! :love:

Dressyren var inne vilket störde mig lite då min häst tidigare varit skräckslagen i ridhus, har inte tävlat dressyr inne på 2 år. Men hon var helt obekymrad.

66,3% red vi ihop, och med felfri hoppning och terräng gav det en 4:e plats. :D

Så kul att rida terräng igen! Lilla hästen var väldigt avslappnad innan start och jag undrade om hon kom ihåg vad vi skulle göra. Det gjorde hon! :angel::D
 
Alltså finns det något roligare än att säsongen är igång på riktigt igen?!

Förra helgen var jag skrivare hela lördagen på Flyinges stilterräng och idag har jag nu precis hunnit äta o duscha efter 15 h häst 🐴 Varit i Tågarp och lekt hästskötare åt Chefen @Wilisia som gjorde 4 kalasstarter i 2* 🌟 Och sedan förbi min lilla häst efteråt såklart ❤️

Och lyckan att LEDA I GRIMMA PÅ TÄVLING 😍😍😍
 
Eller hur!! :love:
Mitt lilla djur var så nöjd med att få gå och beta ordentligt utan bett och utan att riskera att trassla in sig i tyglar.

Jag har ju fuskat innan och haft grimma o kedja men tycker det är lagom läbbigt också. Och så gillar jag eg inte alls att bryta regler men har gjort det för min hästs skull. Så nu är jag mest ledsen att jag inte får vara laglig med min egna häst 😅
 
Men vad töntigt. Varför skulle dressyrhästar behöva ledas i bett liksom, men inte fälttävlanshästar?

Vänta nu förresten - man får väl numera tävla bettlöst inom dressyren med?? Men inte leda? :confused:

De har ju från början varit tränskrav i dressyr, hopp o fälttävlan.

Vissa tävlingar tror jag har separat avdelning? Och då utgår jag såklart ifrån att man får leda i det man rider i då.
 
De har ju från början varit tränskrav i dressyr, hopp o fälttävlan.

Vissa tävlingar tror jag har separat avdelning? Och då utgår jag såklart ifrån att man får leda i det man rider i då.

Ja jag vet, men tycker liksom att om de tar bort kravet på fälttävlanstävlingar så kan de väl ta bort det överalt? :) Man får ju leda i grimma oavsett gren i Norge och Danmark, säkert flera andra länder med.
 
Fungerar det bra för fälttävlan vågar kanske andra grenar haka på?

Så himla kul att vara igång iaf och kunna rida gamla enstjärniga igen. Hoppas vi kan förbättra dressyren lite till, hoppningen vet jag vi kan göra felfritt om jag rider lite bättre och också att hon behåller sitt bra självfötroende i terrängen!
 
Vänta nu förresten - man får väl numera tävla bettlöst inom dressyren med?? Men inte leda? :confused:
I hoppning får du leda hästen i det huvudlag som du tänker tävla med. Så tänker du tävla med grimma så får du leda i grimma. Samma i dressyren, kanske? :confused:

Personligen så ser jag inte riktigt problemet, utom möjligen att det skulle underlätta att veterinärbesikta i grimma. :idea: Jag är så nitisk att min häst inte får beta på tävlingsplatser, jag vet ju inte vilken häst son varit där och snorat i gräset innan. :nailbiting:

Mvh,
Lady_S
 
Hahaha WHAT? Betablockare?
Ja helt sjukt.

I hoppning får du leda hästen i det huvudlag som du tänker tävla med. Så tänker du tävla med grimma så får du leda i grimma. Samma i dressyren, kanske? :confused:

Personligen så ser jag inte riktigt problemet, utom möjligen att det skulle underlätta att veterinärbesikta i grimma. :idea: Jag är så nitisk att min häst inte får beta på tävlingsplatser, jag vet ju inte vilken häst son varit där och snorat i gräset innan. :nailbiting:

Mvh,
Lady_S

Jag tycker det är skönt att lasta i och ur i grimma, speciellt om man är själv. Förutom att det är skönt att leda i grimma 😁
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 242
Senast: IngelaH
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 217
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 957
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 318
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp