Den enda tråden Fälttävlan 2019

Det var +1 och snöblandat på väg hem igår kväll. Flyinge är nästan helt översvämmat, inte långt kvar till elevbostäderna 😅 Åbanan skulle jag gissa har typ 50 cm å över sig, staketet sticker upp lite bara.

Tänkte försöka åka o titta på @Krumelur I Tågarp efter lunch 😁

:rofl: Låter som riktigt härligt väder. En bekant postade denna på fb häromdagen. Mycket talande...

26811
 
Fö var stalltitten positiv, så från mitten av maj kommer jag ha mycket bättre träningsmöjligheter. Både sk Uppländsk klätterbacke, ridbana 20x60 m och 500 meter rakbana. Ska bli spännande att se hur hästarna utvecklas när jag kan rida på bra underlag året om. :)
 
Vad tycker ni om det nya H100 och 1* programmet?
Jag red igenom delar av det häromdagen, och upptäckte att det var mindre tvärning i skänkelvikningen. Jag tycker att det är lite synd att förvända galoppen är borta.
Jag tycker egentligen att det hade räckt att ändra från nedsittning till frivillig lättridning i travökningen i det gamla programmet.
 
Jag hoppas Össjö kommer igång med sin terrängbana i sommar så då kan jag köra dit fullblodet! (och någon annan får rida...) @Wilisia

Jag ställer alltid upp😆 bara de kan lyfta på benen och inte tappar mig med mening 🙄

Vad tycker ni om det nya H100 och 1* programmet?
Jag red igenom delar av det häromdagen, och upptäckte att det var mindre tvärning i skänkelvikningen. Jag tycker att det är lite synd att förvända galoppen är borta.
Jag tycker egentligen att det hade räckt att ändra från nedsittning till frivillig lättridning i travökningen i det gamla programmet.
Jag gillar troligen att det är enklare 😆 har ingen som ska gå det än så har bara kollat på det. De har väl bara tagit internationella rakt av va?
 
Jag ställer alltid upp😆 bara de kan lyfta på benen och inte tappar mig med mening 🙄


Jag gillar troligen att det är enklare 😆 har ingen som ska gå det än så har bara kollat på det. De har väl bara tagit internationella rakt av va?

Japp, tror det.
 
Det är försent nu 😋 Blir en hopptävling inomhus istället. Hade ändå blivit tvungen att komma ut på nått innan. Vi har bestämt att inte åka någonstans innan den 25 e pga alla smittor.
det gör inget nu, jag kan inte åka till Tågarp nu. O jag kommer aldrig åka till Vinslöv :D
 
Jag var på inomhusterräng med Molnet och dödade självförtroendet fullständigt. Ingenting fungerade och känslan var skit.

Min ordinarie tränare lyckades reparera det mesta på hoppträningen i veckan, hoppas vi kan komma ut på terrängbanan snart. Självklart jobbar jag så fort det är träning 😒
Men är iaf anmäld till Mantorp.
 
Och själv har jag fortfarande en meter snö på gräsmattan... :meh:

Mvh,
Lady_S

Hua... Jag plockade precis av broddarna, tyvärr får hästen vila (blåser massor) då jag förbereder för flytt. Weeeeh! Känner mig så himla pepp inför att få bättre träningsmöjligheter. :love:

Inte för att vi kommer komma iväg på nån tävling för det. :angel:
 
Nu är min nya Erreplus hoppsadel på väg hit! :banana::love:

Så nu måste bara unghästen bli friskförklarad (trampade på en sten och fick en blödning i sulan för någon vecka sedan), jag måste bli tillräckligt återställd för att kunna galoppera (hamnade under ena dressyrhästen, några dagar innan min häst blev halt) och SÅ kan vi förhoppningsvis börja skutta lite småstockar...! :rofl: Håll tummarna!
 
Nej jag kan inte heller åka till vinslöv för jag får ingen semester den helgen. Blir en hemma hopptävling på söndag em istället

Men nu fick jag ledigt ! Jag har anmält till Vinslöv i alla fall men skippat Tågarp påskhelgen..
Börjar man bli gammal när man vill vara hemma och fira Påsk istället för att tävla 🤔
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 379
Senast: IngelaH
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 232
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 990
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 371
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp