Den onämnbara lösningen - Buke-style

TheRedLightning

Trådstartare
Det råder ingen tvivel att vi uppfattas olika i skrift och tal osv.

Så tänkte vi kunde ha en liten tråd, där vi kan skriva hur vi uppfattar varandra och kanske lite konstruktiv feedback hur vi kan förbättra oss om det är något som inte är bra? Vad säger ni?

Hur uppfattar vi varandra här på buke? :)
 
Får hoppas att dom kan hålla sig från påhopp/skit, då detta var mer tänkt som en positiv tråd utan elaka kommentarer.
Mina spådomar för tråden: Antingen skriver folk bara positiva kommentarer och då kan det bli en trevlig om än ryggdunkande tråd (inget fel i det). Eller så skriver folk både positivt och negativt och då låses den inom några timmar ;) :D.
 
Konstruktiv feedback låter ju som att man öppnar för kritik också, inte bara positivt? Kanske bättre att formulera det som att här är tråden där vi skriver positiva saker om varandra?
Var därför jag inte skrev konstruktiv kritik utan använde ordet feedback, men det kanske är samma sak för vissa? Nu kan jag inte ändra originalinlägget, men om alla är överens att det bara ska skrivas positivt så, go for it. :up:
 
Jag tror att när man ger konstruktiv kritik är de viktig att ha möjlighet att förklara vad man menar. Jag tror därför det lätt kan bli missförstånd om man tar det i skrift.

Bara en tanke..:)
 
Det råder ingen tvivel att vi uppfattas olika i skrift och tal osv.

Så tänkte vi kunde ha en liten tråd, där vi kan skriva hur vi uppfattar varandra och kanske lite konstruktiv feedback hur vi kan förbättra oss om det är något som inte är bra? Vad säger ni?

Hur uppfattar vi varandra här på buke? :)
Jag kan säga att jag generellt uppfattar stämningen som god här. Ibland kan man ana vissa privata vendettor, men så blir det när man suttit på samma sajt i flera år.
Ibland kan jag dock tycka att vissa är onödigt hårda mot andra medlemmar.

Jag är inte så brydd om hur jag uppfattas här, men tror att jag är ganska så schysst och lite "grå mus". I verkligheten är jag stor i flabben och långt ifrån en grå mus. Jag tror att vissa på nätet (inte nödvändigtvis här), är stora i käften online men mesiga IRL. Jag är defintivt motsatsen till detta.
 
Jag kan säga att jag generellt uppfattar stämningen som god här. Ibland kan man ana vissa privata vendettor, men så blir det när man suttit på samma sajt i flera år.
Ibland kan jag dock tycka att vissa är onödigt hårda mot andra medlemmar.

Jag är inte så brydd om hur jag uppfattas här, men tror att jag är ganska så schysst och lite "grå mus". I verkligheten är jag stor i flabben och långt ifrån en grå mus. Jag tror att vissa på nätet (inte nödvändigtvis här), är stora i käften online men mesiga IRL. Jag är defintivt motsatsen till detta.
Samma här.
 
Det råder ingen tvivel att vi uppfattas olika i skrift och tal osv.

Så tänkte vi kunde ha en liten tråd, där vi kan skriva hur vi uppfattar varandra och kanske lite konstruktiv feedback hur vi kan förbättra oss om det är något som inte är bra? Vad säger ni?

Hur uppfattar vi varandra här på buke? :)
Jag tycker inte om din trådstart.

Varför? Jo, det är knappast vanligt att man i ett stort sällskap - i bukes fall många tusen personer - ber om omdömen om personer. Det är som upplagt för missförstånd, sårade känslor och missförstånd.

Det är lite som de där tävlingarna i klassrum där man ska utse bästa eller sämsta kompis. Den som ine får några röster alls blir ledsen. Den som får negativa omdömen blir ledsen.

Vad skulle vi lära oss om oss själva? Vad skulle vara bättre jämfört med om man bad personer som känner en göra samma sak.
 
Min tanke: de personerna som verkligen skulle behöva lära sig vara lite schysstare online, eller skriva mer lättlästa inlägg, eller sluta använda CAPS LOCK HELA TIDEN, eller som kunde må bra av en liten dos ödmjukhet- ja, de kommer ändå inte att ändra sig/ta till sig av den konstruktiva feedbacken.
Och de som kan ta till sig av konstruktiv kritik behöver sällan den från första början.

Hur ofta i trådar, när någon användare varit riktigt tvärelak, är dennes reaktion: "Nej men oj, sade jag något elak? Jisses, förlåt mig. Jag ska tänka på hur jag uttrycker mig i fortsättningen!".
Typ aldrig.
Reaktionen brukar vara "DU ÄR FAKTISKT OCKSÅ DUM OCH DU BÖRJADE!". Ungefär så.
 
Min tanke: de personerna som verkligen skulle behöva lära sig vara lite schysstare online, eller skriva mer lättlästa inlägg, eller sluta använda CAPS LOCK HELA TIDEN, eller som kunde må bra av en liten dos ödmjukhet- ja, de kommer ändå inte att ändra sig/ta till sig av den konstruktiva feedbacken.
Och de som kan ta till sig av konstruktiv kritik behöver sällan den från första början.

Hur ofta i trådar, när någon användare varit riktigt tvärelak, är dennes reaktion: "Nej men oj, sade jag något elak? Jisses, förlåt mig. Jag ska tänka på hur jag uttrycker mig i fortsättningen!".
Typ aldrig.
Reaktionen brukar vara "DU ÄR FAKTISKT OCKSÅ DUM OCH DU BÖRJADE!". Ungefär så.

Jag har aldrig menat att vara tvärelak, men har förstått att jag vid några tillfällen uttryckt mig klumpigt som både missförståtts och då blivit onödigt elakt. Då har jag bett om ursäkt. Så det förekommer emellanåt.

Jag har aldrig reagerat på sätt 2 som du beskriver, vare sig här eller IRL, sedan jag lämnade dagisåldern typ.
 
Var därför jag inte skrev konstruktiv kritik utan använde ordet feedback, men det kanske är samma sak för vissa? Nu kan jag inte ändra originalinlägget, men om alla är överens att det bara ska skrivas positivt så, go for it. :up:

Konstruktiv feedback skulle jag tolka som saker man skulle kunna förbättra. "Du är underbar!" är ju inte mycket till konstruktiv feedback, hur ska man använda det för att utvecklas och bli bättre? Men det är ju fortfarande en väldigt positiv sak att höra.

Feedback skulle jag nog tänka var mer inriktat på vad som är bra, men också vad som kan förbättras och hur. Och då blir det ju inte bara positivt, såklart, det som redan är positivt behöver ju inte förbättras.
 
Jag har aldrig menat att vara tvärelak, men har förstått att jag vid några tillfällen uttryckt mig klumpigt som både missförståtts och då blivit onödigt elakt. Då har jag bett om ursäkt. Så det förekommer emellanåt.

Jag har aldrig reagerat på sätt 2 som du beskriver, vare sig här eller IRL, sedan jag lämnade dagisåldern typ.

Men då går du enligt mig under kategorin "De som egentligen inte behövde kritiken från början".
Visst kan man missuppfattas, och man kan uttrycka sig klumpigt och råka göra någon annan ledsen.
men de där användarna som konstant går på som en bulldozer och uppfattas ganska tråkigt av andra- de brukar ju trots allt ändå bara tycka att alla andra är dumma. Kritiken går ändå inte in. Hur konstruktiv den än är.
 
Det råder ingen tvivel att vi uppfattas olika i skrift och tal osv.

Så tänkte vi kunde ha en liten tråd, där vi kan skriva hur vi uppfattar varandra och kanske lite konstruktiv feedback hur vi kan förbättra oss om det är något som inte är bra? Vad säger ni?

Hur uppfattar vi varandra här på buke? :)

Jag förstår inte hur du menar? Skriva hur vi uppfattar varandra hurdå? Förbättra vad, hur? Inte bra på vilket sätt? Vad siktar vi på?

Vad är ramarna för den här frågeställningen, helt enkelt?
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 040
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 346
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
573
Senast: niardasp
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 939
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp