Den perfekta lägenheten

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Habina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 709
  • Visningar Visningar 57 624

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en lägenhet som jag känner verkligen är MIN lägenhet. Ska på visning på söndag, på bilderna ser det ut som att jag bara kan flytta in direkt och inte behöva ändra nånting.

Det är perfekt läge (för mina behov), det finns alla funktioner jag behöver (stort kök, fullt utrustat badrum och plats för både säng, soffa och bokhyllor) och det finns parkering! Alltså parkering på så vis att jag får en plats direkt.

Jag vill liksom flytta in nu.

Måtte bilderna avspegla verkligheten…

Fick lite panik nu då jag insåg att det är tillträde om en dryg vecka. Jag har inte kollat på färg till sovalkoven eller vilken diskmaskin jag vill ha.

Var hittar man ens diskmaskiner numera? :arghh:

Vet inte hur jag ska klämma in butiksbesök. Jobbar till 16 alla vardagar och nu med hästarna i samma stall behöver jag åka dit senast 17:30 för att hinna allt innan kvällsfodringen. :crazy:

Helgerna är tvärkörda, då åker jag ut både vid lunch och till kvällsfodringen.

Måste kanske slösa en semesterdag på att rodda i allt kaos…

Fick lite panik nu då jag insåg att det är tillträde om en dryg vecka. Jag har inte kollat på färg till sovalkoven eller vilken diskmaskin jag vill ha.

Var hittar man ens diskmaskiner numera? :arghh:

Vet inte hur jag ska klämma in butiksbesök. Jobbar till 16 alla vardagar och nu med hästarna i samma stall behöver jag åka dit senast 17:30 för att hinna allt innan kvällsfodringen. :crazy:

Helgerna är tvärkörda, då åker jag ut både vid lunch och till kvällsfodringen.

Måste kanske slösa en semesterdag på att rodda i allt kaos…
Jag köper alltid vitvaror på nätet.

Jag ska inte köpa, det fixar snickaren. Men jag ska veta ungefär vad jag vill ha så vi bara kan mäta och beställa på måndagen när de börjar jobba.

Angående färg så är mitt tips att välja någon från en kollektion. Dom kanske ser "dassiga" ut på nätet eller provlapp, men det finns en poäng med det. Det gör dom milda och behagliga när dom sen är målade på en stor yta. Det blir garanterat bra liksom.

Jag gillar Jotuns kollektioner jättemycket.

Angående färg så är mitt tips att välja någon från en kollektion. Dom kanske ser "dassiga" ut på nätet eller provlapp, men det finns en poäng med det. Det gör dom milda och behagliga när dom sen är målade på en stor yta. Det blir garanterat bra liksom.

Jag hittar typ alltid på något eget :rofl: men du har säkert en poäng om man gillar milda färger :)

Det är ju väldigt personligt.
För mig blir det alldeles för tråkigt och ger känslan av en statlig myndighet eller vårdinrättning 😅
Milt och behagligt är långt ifrån jag.

Det är ju väldigt personligt.
För mig blir det alldeles för tråkigt och ger känslan av en statlig myndighet eller vårdinrättning 😅
Milt och behagligt är långt ifrån jag.

Alltså jag menar inte att allt är beige 😅.

Det kan ju vara grönt, rött, rosa, blått, lila osv. Det kan vara ljust eller mörkt.

Men istället för en lysande björklövsgrön som gör ont i ögonen är den dämpad, alltså har svart och rött i sig. Och blir en härlig lindblomsgrön, salvia, matcha istället.

Istället för en medelhavsturkos som gör att du ser grön ut i ansiktet, så är den bruten och blir bara härlig istället.

Ett exempel på en superfin mörkröd/vinröd som är bruten är tillexempel Beckers Barolo. Den är jättehäftig på stora ytor.

https://beckers.se/kulorer/barolo-924

Alltså jag menar inte att allt är beige 😅.

Det kan ju vara grönt, rött, rosa, blått, lila osv. Det kan vara ljust eller mörkt.

Men istället för en lysande björklövsgrön som gör ont i ögonen är den dämpad, alltså har svart och rött i sig. Och blir en härlig lindblomsgrön, salvia, matcha istället.

Istället för en medelhavsturkos som gör att du ser grön ut i ansiktet, så är den bruten och blir bara härlig istället.

Ett exempel på en superfin mörkröd/vinröd som är bruten är tillexempel Beckers Barolo. Den är jättehäftig på stora ytor.

https://beckers.se/kulorer/barolo-924

Det är just det, det är alldeles för dävet för mig.
Jag vill att det ska hända mer, rofyllda nyanser är inte jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur vet man om man ska flytta eller bo kvar?
  • Första natten i lägenheten
  • Att hitta ett hem, del 1
  • Att hitta ett hem, del 2

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka