Den perfekta lägenheten

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Habina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 709
  • Visningar Visningar 57 624

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en lägenhet som jag känner verkligen är MIN lägenhet. Ska på visning på söndag, på bilderna ser det ut som att jag bara kan flytta in direkt och inte behöva ändra nånting.

Det är perfekt läge (för mina behov), det finns alla funktioner jag behöver (stort kök, fullt utrustat badrum och plats för både säng, soffa och bokhyllor) och det finns parkering! Alltså parkering på så vis att jag får en plats direkt.

Jag vill liksom flytta in nu.

Måtte bilderna avspegla verkligheten…

Ingen anmäld till kvällens visning, så tack och lov var mäklaren förståndig och ställde in. Ny visning på söndag istället. Hon lät lite lättad när jag sa att jag räknade med att lägenheten säljs i augusti. ;) Misstänker att hon överskattat hur högt intresset för ettor är just nu.

Fick fö ett mail från mäklaren som sålde lägenheten till mig (för er som minns den idioten) om att min lägenhet stigit ännu mer i värde och nu skulle vara värd 1,335 miljoner. Snacka om tondövt mot verkligheten…

Ingen anmäld till kvällens visning, så tack och lov var mäklaren förståndig och ställde in. Ny visning på söndag istället. Hon lät lite lättad när jag sa att jag räknade med att lägenheten säljs i augusti. ;) Misstänker att hon överskattat hur högt intresset för ettor är just nu.

Fick fö ett mail från mäklaren som sålde lägenheten till mig (för er som minns den idioten) om att min lägenhet stigit ännu mer i värde och nu skulle vara värd 1,335 miljoner. Snacka om tondövt mot verkligheten…
Jag föreställer mig att det stiger när antagningsbeskeden inför hösten kommer? I och med att ett nytt gäng får veta att de behöver flytta till Uppsala.

Jag föreställer mig att det stiger när antagningsbeskeden inför hösten kommer? I och med att ett nytt gäng får veta att de behöver flytta till Uppsala.

Jo, min tanke med lägenheten är väl antingen en student eller en äldre pensionär som vill bo mindre men ändå ha nära till buss etc. Så jag tror augusti är mer trolig tid att få lägenheten såld. Mäklaren var lite för ivrig. ;)

Nu börjar allt slit ta ut sin rätt. Haft en tuff jobbvecka också, så i natt var första natten som jag fick sova ut. Sov elva timmar och klev upp bara för att jag blev chockad över hur mycket klockan var. Hade säkert kunnat sova vidare. Enda drömmen jag minns var att jag städade. :crazy:

Mäklaren hörde precis av sig om att ingen anmält sig till visningen, så vi ställer in. Hon vill ändra till fast pris nu, men jag känner att det är lite väl tidigt att tänka så. Den har trots allt inte ens legat ute två veckor. Så jag sa att vi avvaktar till efter påsk med allt.

Mäklaren hörde precis av sig om att ingen anmält sig till visningen, så vi ställer in. Hon vill ändra till fast pris nu, men jag känner att det är lite väl tidigt att tänka så. Den har trots allt inte ens legat ute två veckor. Så jag sa att vi avvaktar till efter påsk med allt.
Samma här, hade en som anmält sig till visningen imorgon men hon avbokade sig… Bara legat ute 22 dagar på Hemnet (+ lika mycket till på Booli och Boneo), så försöker att inte vara stressad. Men lär bli ståendes med dubbelt boende gud vet hur länge 😑

Nu börjar allt slit ta ut sin rätt. Haft en tuff jobbvecka också, så i natt var första natten som jag fick sova ut. Sov elva timmar och klev upp bara för att jag blev chockad över hur mycket klockan var. Hade säkert kunnat sova vidare. Enda drömmen jag minns var att jag städade. :crazy:

Ja det är absolut inte läge att stressa in, det tog mig nästan ett halvår att sälja huset.

Och eftersom du ska sälja en etta, med potentiella köpare som är studenter, så kommer ju inte antagningsbeskeden förrän till sommaren.

När behöver du ha fått den såld? Om du kan vänta tills i typ juli med att fatta beslut om prissänkning så kan det nog vara bra.

Ja det är absolut inte läge att stressa in, det tog mig nästan ett halvår att sälja huset.

Och eftersom du ska sälja en etta, med potentiella köpare som är studenter, så kommer ju inte antagningsbeskeden förrän till sommaren.

När behöver du ha fått den såld? Om du kan vänta tills i typ juli med att fatta beslut om prissänkning så kan det nog vara bra.

Alltså det där med när är rätt flytande. Jag har räntefritt på nya lånet i fem månader, så det skulle vara trevligt om gamla lägenheten är såld innan det går ut (alltså mitten på september). Men rent ekonomiskt kan den stå tom längre än så.

Sen hade jag såklart hellre lagt de pengarna på roligare saker.

Alltså det där med när är rätt flytande. Jag har räntefritt på nya lånet i fem månader, så det skulle vara trevligt om gamla lägenheten är såld innan det går ut (alltså mitten på september). Men rent ekonomiskt kan den stå tom längre än så.

Sen hade jag såklart hellre lagt de pengarna på roligare saker.
Har du möjlighet att ha båda lånen samtidigt? Får du inte sålt lät det ju inte vara svårt att hyra ut i andra hand en period..

Har du möjlighet att ha båda lånen samtidigt? Får du inte sålt lät det ju inte vara svårt att hyra ut i andra hand en period..

Ja, banken var okej med det iom att bägge lägenheterna funkar som säkerhet.

Frågan är dock hur pigg nån är på att hyra en lägenhet som kan säljas när som helst?

Ja, banken var okej med det iom att bägge lägenheterna funkar som säkerhet.

Frågan är dock hur pigg nån är på att hyra en lägenhet som kan säljas när som helst?
Folk tältar ju i för terminsstart i studentstäderna.. så allt är nog av intresse :). Men jag skulle inte vara orolig om jag var du, det kommer nya människor som desperat behöver någonstans att bo i augusti.

Mailade till styrelsen för nya lägenheten då jag hade lite frågor kring elavtalet. Passade på att fråga om hur jag ställer mig i kö till parkeringen.

Fick precis svar att jag har parkering från 1 maj. :banana: Så himla härligt!

Nu ska jag bara klura på om jag ska flytta helt och hållet till dess eller om jag ska ha kvar en del grejer i gamla lägenheten om den inte hunnits säljas. Tydligen är det helt hopplöst att sälja en lägenhet utan möbler i. O_o

Mailade till styrelsen för nya lägenheten då jag hade lite frågor kring elavtalet. Passade på att fråga om hur jag ställer mig i kö till parkeringen.

Nu ska jag bara klura på om jag ska flytta helt och hållet till dess eller om jag ska ha kvar en del grejer i gamla lägenheten om den inte hunnits säljas. Tydligen är det helt hopplöst att sälja en lägenhet utan möbler i. O_o
Grattis till parkeringsplatsen!

Ja, omöblerat känns helt enkelt mindre bra. Nu kan jag väl bortse från det om lägenheten prickar in alla mina önskemål, men det är ett klart minus.

Jag vill på bottenvåningen men börjar tänka att en halvtrappa kan vara ok. Sen vill jag ha parkering nära.

Jag kan ju lugnt säga att för mig hade möblerat/omöblerat spelat absolut NOLL roll. Hade jag gillat lägenheten för övrigt hade jag nog kunnat föreställa mig hur mina egna möbler skulle ta sig ut där. När vi köpte vårt nuvarande torp var det möblerat, men inte med några speciellt attraktiva möbler. Jag tror nog att det hade gjort sig bättre helt utan möbler faktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur vet man om man ska flytta eller bo kvar?
  • Första natten i lägenheten
  • Att hitta ett hem, del 1
  • Att hitta ett hem, del 2

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Träning och hälsa del 15
  • Att bryta mig loss

Barn

Hund

Katt, Andra Djur