Den stora namntråden

Dunder :love: Min typ av namn, tyvärr inte övriga familjens favorit.

Öht är övriga familjen svåra att behaga :p De gillar så skilt olika namn. Ena vill ha svenska människonamn, andra vill ha korta, rappa namn. De vill inte ha något vanligt, men fastnar inte heller för något ovanligt.

Vi får väl se vad det blir i slutändan. Tack för alla tips hittills!

Varför inte ett typiskt hundnamn?
Karo
Leo
Rufus
Buster
Fido

Sen finns det ju hundar i populärkulturen:
Prick (från Tant Brun, Tant Grön och Tant Gredelin)
Pluto (Disney)
Urax (Barna Hedenhös)
Dino (Familjen Flintas hund)
Astro (Familjen Jetsons hund)
Båtsman (Saltkråkan)
 
Som uppvuxen i hockeytokigt samhälle så döpte min farbror sin tax till Puck, eller rättare sagt sina taxar... Det var först i vuxen ålder som jag insåg att det tydligen var minst tre på raken som fick heta Puck medan jag trodde hela min barndom att det var en och samma hund... :D
 
Har insett att jag är helt lost på tiknamn, båda mina tikar som jag har idag har ganska ovanliga namn (Corinne och Fenna), har alltid varit inne på att nästa ska heta Speja men inser nu att det kanske är lite för vanligt på en hund.
Nästa namn jag har i huvudet är Balouba, men känner mig endå helt lost med namn....
 
Har insett att jag är helt lost på tiknamn, båda mina tikar som jag har idag har ganska ovanliga namn (Corinne och Fenna), har alltid varit inne på att nästa ska heta Speja men inser nu att det kanske är lite för vanligt på en hund.
Nästa namn jag har i huvudet är Balouba, men känner mig endå helt lost med namn....

Appropå ovanliga namn. Jag slog på Mamma Mu's namn på hunddata. Det finns bara tre hundar registrerade med det namnet. De andra två födda 96 :)

Skäggets namn är däremot jättevanligt. Lite trist. Men det var sonen som valde.
 
Appropå ovanliga namn. Jag slog på Mamma Mu's namn på hunddata. Det finns bara tre hundar registrerade med det namnet. De andra två födda 96 :)

Skäggets namn är däremot jättevanligt. Lite trist. Men det var sonen som valde.
Bara slänga hit massa ovanliga namn som man inte hör så ofta om du har några på lager. ;)
Vad heter Mamma Mu egentligen?

Önskar nästan det var en hane jag skulle ha för då skulle jag kunna döpa ett helt fotbollslag. :p
 
Bara slänga hit massa ovanliga namn som man inte hör så ofta om du har några på lager. ;)
Vad heter Mamma Mu egentligen?

Önskar nästan det var en hane jag skulle ha för då skulle jag kunna döpa ett helt fotbollslag. :p

Hon heter Tökk. (Uttalas Töck)
Ett namn som passar henne otroligt bra. Ett namn med historia från asatron. Då hon är maskulin och alltid blir misstagen för att vara en hane så passar storyn och namnet henne otoligt väl :heart
 
Tar gärna emot namnförslag till en liten schipperkekille. Det får gärna vara kort, enstavigt men är inget måste. Ska funka ihop med namnet Minn, det kan ha dubbla betydelser men det ska vara tydligt att det är ett namn. Minn är fint men väldigt opraktiskt emellanåt.
 
Tar gärna emot namnförslag till en liten schipperkekille. Det får gärna vara kort, enstavigt men är inget måste. Ska funka ihop med namnet Minn, det kan ha dubbla betydelser men det ska vara tydligt att det är ett namn. Minn är fint men väldigt opraktiskt emellanåt.

Mumin! Roligt med ett sånt namn på en svart hund

Tom
Tuff
Majk
Tiff
Vips
 
Tar gärna emot namnförslag till en liten schipperkekille. Det får gärna vara kort, enstavigt men är inget måste. Ska funka ihop med namnet Minn, det kan ha dubbla betydelser men det ska vara tydligt att det är ett namn. Minn är fint men väldigt opraktiskt emellanåt.
Dinkel och kallas för Dinn :D:D:D:D:D
 
Dunder :love: Min typ av namn, tyvärr inte övriga familjens favorit.

Öht är övriga familjen svåra att behaga :p De gillar så skilt olika namn. Ena vill ha svenska människonamn, andra vill ha korta, rappa namn. De vill inte ha något vanligt, men fastnar inte heller för något ovanligt.

Vi får väl se vad det blir i slutändan. Tack för alla tips hittills!

Da ar val Kurt ett utmarkt forslag :) Ett Svenskt manniskonamn som passar in pa korta och rappa namn.

Hade det gatt att anvanda har i USA hade jag nog funderat pa det till nasta hanhund.:D
 
Jag sitter också och spånar på namn till nästa hund. :D
Först att hade jag tänkt Bells, efter whiskeyn. Men är mer inne på Chiko, vilket är ett "släktnamn", men egentligen tänkt åt hanhundar. Paxi är den kvinnliga varianten, vilket jag inte gillar alls.
Var inne på Ginny ett tag, men tror det för krångligt att säga, särskilt eftersom nuvarande hunden börjar på J.

Så ett tiknamn, roligt eller ovanligt (mamma tyckte Fido), tar gärna emot hjälp!
 
Varför går det inte att använda i USA? :)

Darfor att folk inte forstar hur man uttalar det och jag tavlar med mina hundar.
Det var jatte krangligt och skapade allt for manga generade manniskor nar jag tavlade i Sverige med Dryburk's Amanda ... I vissa fall blev vi inte uppropade pa grund att de inte visste hur man uttalar "Drybrucke's". (Interessant var att ofta kunde de inte uttala "Amanda" heller da de fastnat pa Drybrucke's.
Da det ocksa blev krangel for mig och genant for andra tanker jag inte upprepa det med en hund i landet jag bor. :)
 
Darfor att folk inte forstar hur man uttalar det och jag tavlar med mina hundar.
Det var jatte krangligt och skapade allt for manga generade manniskor nar jag tavlade i Sverige med Dryburk's Amanda ... I vissa fall blev vi inte uppropade pa grund att de inte visste hur man uttalar "Drybrucke's". (Interessant var att ofta kunde de inte uttala "Amanda" heller da de fastnat pa Drybrucke's.
Da det ocksa blev krangel for mig och genant for andra tanker jag inte upprepa det med en hund i landet jag bor. :)
Ah ok. Eftersom jag personligen både känner en Amanda och har en Kurt som bekant i USA så blev jag konfunderad.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 165
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 243
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 635
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 849
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp