Den stora namntråden

Kurt och Cliff har jag på listan till nästa hund. Måste ju vara musikrelaterat iaf, känns ju dumt att sluta med det nu :p
 
Darfor att folk inte forstar hur man uttalar det och jag tavlar med mina hundar.
Det var jatte krangligt och skapade allt for manga generade manniskor nar jag tavlade i Sverige med Dryburk's Amanda ... I vissa fall blev vi inte uppropade pa grund att de inte visste hur man uttalar "Drybrucke's". (Interessant var att ofta kunde de inte uttala "Amanda" heller da de fastnat pa Drybrucke's.
Da det ocksa blev krangel for mig och genant for andra tanker jag inte upprepa det med en hund i landet jag bor. :)
Fast Curt finns väl?
 
Vi behöver tips på namn som börjar på M. Ska vara till hovawart hane.
27404
 
Sitter med ett litet namndilemma själv. Vi fick vara med och bestämma stamtavlenamnet till vår valp och eftersom matte och husse har en del kopplingar till böckerna bakom Game of Thrones så ville vi ha ett namn med lite anknytning till detta. "Ice and Fire" var uppe på förslag men det fanns fyra sidor sådana i Hunddata, varav en boxer, så det var mindre kul. Däremot fanns det bara en "Invierno", vinter på spanska, så valet föll på detta. Vi var då ganska inställda på att vardagsnamnet antingen skulle bli "Invierno" eller en översättning, dvs "Winter" eller "Vinter".

Vad består då dilemmat av? Jo, att "alla" (dvs kennelkompisarna) tycker att alla tre alternativen låter jättekonstiga som namn, vilket så klart satt myror i huvudet på mig som har svårt att bestämma mig i vanliga fall. :banghead:
 
Sitter med ett litet namndilemma själv. Vi fick vara med och bestämma stamtavlenamnet till vår valp och eftersom matte och husse har en del kopplingar till böckerna bakom Game of Thrones så ville vi ha ett namn med lite anknytning till detta. "Ice and Fire" var uppe på förslag men det fanns fyra sidor sådana i Hunddata, varav en boxer, så det var mindre kul. Däremot fanns det bara en "Invierno", vinter på spanska, så valet föll på detta. Vi var då ganska inställda på att vardagsnamnet antingen skulle bli "Invierno" eller en översättning, dvs "Winter" eller "Vinter".

Vad består då dilemmat av? Jo, att "alla" (dvs kennelkompisarna) tycker att alla tre alternativen låter jättekonstiga som namn, vilket så klart satt myror i huvudet på mig som har svårt att bestämma mig i vanliga fall. :banghead:
Tycker inte det låter konstigt, däremot lär det vara ett helvete att ropa på en Invierno, tänker jag mig som föredrar enstaviga namn. :D
 
Tycker inte det låter konstigt, däremot lär det vara ett helvete att ropa på en Invierno, tänker jag mig som föredrar enstaviga namn. :D

Ja, vi lutar mer åt Vinter eller Winter (vi pratar oftast engelska hemma, så troligen Winter för det blir mer naturligt), för Invierno blir som du säger lite långt. Två stavelser brukar kännas rätt för mig (Breeze blir oftast Breezy). Tycker dessutom att Breeze och Winter ihop blir lite kul.

Vi får nog se hur det känns när han kommer hem, brukar ha svårt att bestämma mig innan om det inte är helt klockrent att det ska vara stamtavlenamnet. Det blev ju så på Breeze i slutänden.
 
Har fortfarande inte hittat rätt namn. Funderar på vad svart heter på olika språk. Valpen kallas ofta för lillebror när vi pratar om honom, kanske finns nått bra på nått annat språk som anspelar på det.
 
Har fortfarande inte hittat rätt namn. Funderar på vad svart heter på olika språk. Valpen kallas ofta för lillebror när vi pratar om honom, kanske finns nått bra på nått annat språk som anspelar på det.
Mavros/Mavro på grekiska. Svart alltså. Lillebror = adelfaki. Ingen riktig hit tror jag :D
 
Har fortfarande inte hittat rätt namn. Funderar på vad svart heter på olika språk. Valpen kallas ofta för lillebror när vi pratar om honom, kanske finns nått bra på nått annat språk som anspelar på det.
renor är svart på drow iaf. Oloth betyder mörker (förvisso ett påhittat språk men det kanske kvittar?)
 
Har fortfarande inte hittat rätt namn. Funderar på vad svart heter på olika språk. Valpen kallas ofta för lillebror när vi pratar om honom, kanske finns nått bra på nått annat språk som anspelar på det.
Varifrån kommer rasen? Jag tycker det är fint med namn som anspelar på ursprung.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 376
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 146
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 460
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp