Den stora tråden om tricks, freestyle och HtM

Coolt! Var ska du gå? (Om du inte vill berätta är det självklart OK!)
Vi är några från samma klubb som ska försöka få ihop en kurs, några har gått kurs redan och ville gå igen för Karin Prytz så jag hakade på. :p Vet inte alls hur hon är och träna för men det var flera som var väldigt nöjda med hennes kurser, så det kändes som en bra start för mig och Fenna som är helt gröna. :)
 
Hahaha, fast det var ju bara ett exempel på hur fånigt bunden jag blir till texten! Jag skulle inte tro på rak arm att vi har ens hälften av tricken jag tänker mig skulle passa till texten. :laugh:
Äsch det fixar ni! Finns väl inga trick ni inte klarar av. Förstör nu inte min bild av dig som guru när det kommer till hundträning! :):D
 
Äsch det fixar ni! Finns väl inga trick ni inte klarar av. Förstör nu inte min bild av dig som guru när det kommer till hundträning! :):D

Hahaha, jag vet inte riktigt var den idén kommer ifrån! :laugh:
Jag är en högst ordinär tränare, faktiskt - eller nja, jag är nog betydligt mer disträ än många... :o
 
Hon finns ju på youtube (som alla andra antar jag) men seminariefilmerna är såklart något man får köpa. Hon har en onlinekurs på KPCA som jag sneglat mycket på, men priserna där är lite... hutlösa. :o

Här är en gammal favorit i alla fall! :D

Jag gillar henne av flera anledningar, men kanske framförallt för att hon är mer teknisk än flashig, och samtidigt har humor! :up:
Den där blev jag blöt i ögat av. Blir alltid det när jag ser en hund jobba hårt bara för att dess människa ber den :love:
 
Hon finns ju på youtube (som alla andra antar jag) men seminariefilmerna är såklart något man får köpa. Hon har en onlinekurs på KPCA som jag sneglat mycket på, men priserna där är lite... hutlösa. :o

Här är en gammal favorit i alla fall! :D

Jag gillar henne av flera anledningar, men kanske framförallt för att hon är mer teknisk än flashig, och samtidigt har humor! :up:

SÅ FINT! Blev super inspirerad, Nu har jag lärt Tonto krama pinne, sätta nosen i min hand när jag backar och påbörjat att lyfta ett framben åt gången när jag lyfter ben och påbörjat att backa runt mig. :love:
 
SÅ FINT! Blev super inspirerad, Nu har jag lärt Tonto krama pinne, sätta nosen i min hand när jag backar och påbörjat att lyfta ett framben åt gången när jag lyfter ben och påbörjat att backa runt mig. :love:

Visst är det!? Varför sysslar inte alla med sånt här? :D
Heja! :up:

Kan tänka mig det! Du: Jävla sopa, det där gör jag och Monster bättre.

:D

Jomenvisst! Det är ju min stora hobby! :laugh:
Jag och Lady Catherine de Bourgh: hade jag bara försökt, så hade jag varit bäst. :grin:
 
Nu har jag lärt Tonto krama pinne, sätta nosen i min hand när jag backar och påbörjat att lyfta ett framben åt gången när jag lyfter ben och påbörjat att backa runt mig. :love:

Fast å andra sidan, om ni fått till det här sen jag postade filmen i förmiddags... Varför kan ni inte gå fot!? O_o :laugh:
 

Det där slängandet hon gör när hon är på vänster sida är alltså den enda fot hon kan i den positionen. ;)
Hon uppfann den själv, och när Michele skulle lära henne vanlig fot också så började den egna att försvinna, så hon backade och lät henne hållas. (Vem hade inte gjort det!? :laugh:) Min poäng är alltså att kanske Tonto vill få hitta på sin egen version av fot? :angel:
 
Det där slängandet hon gör när hon är på vänster sida är alltså den enda fot hon kan i den positionen. ;)
Hon uppfann den själv, och när Michele skulle lära henne vanlig fot också så började den egna att försvinna, så hon backade och lät henne hållas. (Vem hade inte gjort det!? :laugh:) Min poäng är alltså att kanske Tonto vill få hitta på sin egen version av fot? :angel:

Han vill gärna springa som en krabba eller studsa fram, så han vill säkert ha en egen version av fot :laugh:. Att bara komma hit (Dock har jag skadad hand på filmen här, så den hålls i en dum position.) har tagit evigheter. :o


Men jag TROR att om vi skulle lägga till lite tricks och roliga saker så skulle han nog kunna uppföra sig! Jag upplever att han vill att det ska hända saker hela tiden och att han försöker göra nya saker när han inte får belöning tillräckligt snabbt. "Gör jag fel? Vad vill du matte? Funkar det här? Eller det här?"
Freestyle kanske skulle passa oss bäst?
 

Liknande trådar

Hundträning Tänkte skapa en ny tråd för dom som tränar bruks då den gamla inte var uppdaterad på så länge. Egentligen så tränar jag inte så mycket...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 670
Senast: Carolininen
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 308
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 300
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 296
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp